|
Slut på Squeezebox |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-August-2012 kl. 08:29 |
Det undrer mig at der slet ikke er nogen der kommenterer på at Logitech har valgt at lukke Squeezebox-linien ned?
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=7506&zoneid=5 http://forums.slimdevices.com/showthread.php?96188-New-Squeezebox-Radio Noget af hardwaren får lov at leve videre med med et nyt udseende og ny software. Angiveligt en mere skrabet og ufleksibel udgave, som til gengæld er lettere at få til at virke (som om det var svært!?!). Det nye brand hedder UE Smart (Ultimate Ears Smart). Systemarkitekturen er ændret, så man altid er forbundet til en server i skyen (a'la mysqueezebox.com) og kun bruger sin lokale server/pc hvis/når man vil spille lokale filer. Multirum og synkronisering af afspillere skulle være bevaret. Squeezebox Radio kommer til at kunne "opgraderes" til UE Smart. Og som jeg tolker det, også Squeezebox Touch på et senere tidspunkt. Og så vil de holde liv i Squeezebox økonsystemet (mysqueezebox.com og softwareopdateringer) noget tid endnu, men hvem ved hvor længe. jeg gætter på mindst to år. Personligt kommer det nok ikke til at betyde det store. Jeg holder ved Squeezebox, og på et eller andet tidspunkt skifter jeg nok til UE Smart, hvis der kommer en touch, eller anden enhed, der er beregnet til at sætte til en forstærker. Redigeret af Muele - 30-August-2012 kl. 08:30 |
|
![]() |
|
Raskolnikov ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 474 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ØV! SBT var en billig måde at få super lyd på!
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
Det tyder på at investeringen i en radio har vist sig at være god. Det tyder på at den som den eneste kan opgraderes/nedgraderes fra LMS til UE iflg mheger i tråden der linkes til hos slimdevices.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
Du har ret. Omme på side 11-12 stykker i tråden afkærfter han at Touch får muligheden for at skifte til det nye system. |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
Og som erland skriver her er hardware platformen åben, så communitiet skal nok sørge for at holde liv i det hvis Logitech ikke vil.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
Tror jeg beholder den nuværende LMS-server, den nye version er mindre avanceret. Det er sikkert fint for den brede brugerskare, men jeg er nu glade for mine plugins :-)
Elsker squeezebox hardwaren (minus Duet), så jeg køber nok også lidt (billigt) lager af squeezeboxe, til at kunne supplere med hvis jeg skulle få en hardwarefejl - selvom jeg aldrig har oplevet problemer af den slags. Hvis Logitech om nogle år stopper support af nuværende LMS server-software er jeg sikker på at det stærke community omkring squeezebox vil fortsætte udviklingen som open source.
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Det var da super-trist at høre - men det skal da nok kunne holdes kørende nogle år endnu og så må man jo se om der er nogle fornuftige alternativer på det tidspunkt - på nuværende tidspunkt er Sonos vel det mest oplagte alternativ og det vil jeg betragte som en voldsom nedgradering som til gengæld er pissedyr... - kan også være at CD-hylden skal findes frem igen efter at have været dømt ude de sidste 5-6 år...
|
|
![]() |
|
rktdi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Horsens, DK Status: Offline Point: 624 |
øv hvor træls, har en 64 gb usb-stick i min Touch, og det kører bare fint - streamer til Radio + Boom. Sonos er ikke et alternativ, gider ikke have en Nas kørende hele tiden..
Vi må se hvor længe SB-systemet er supportet så, inden vi kigger på alternativer
|
|
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i |
|
![]() |
|
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
Med det setup vil du nok kunne kører lige så længe din hardware holder.
Det er mere dem der bruger mysqueezebox.com og eller streaming services fra f.eks. Spotify, som der kan være usikkerhed omkring. Endelig kan nogle NAS-brugere med officiel support til squeezebox (f.eks. Synology) formegentlig komme ud for at de ikke længere får softwaren med deres firmware, men selv skal installere. Men indtil videre ingen grund til panik. Og hvis det endelig kommer til ophør med support, så er der et stærkt community der sandsynligvis gerne vil tage over. Jeg har LMS kørende på vores egen Windows 7 laptop og det regner jeg med at brug mange år frem. Behøver ikke opgradere det kører fint som det er i dag.
|
|
![]() |
|
moli ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 53 |
Det var godt nok en trist udvikling
![]() Øv siger jeg bare.
|
|
Morten L
HTPC: Antec Fusion / ASUS DVBviewer / Display: TH 37PX70 Squeezebox'es / Vortexbox |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
I forhold til hvad Logitech havde planlagt, tror jeg at Squeezebox er for kompliceret et produkt - Logitech vil sandsynligvis gerne have et nemmere anvendeligt produkt som er tilgængeligt for masserne, dvs. noget som kan det basale uden alt for mange dikkedarer - og brugere af Squeezeboxe er nok ofte rigtig glad for alle de muligheder systemet tilbyder - men det er også alle mulighederne som er med til at gøre det svært tilgængeligt for nye brugere.
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9461 |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |