|
Hjælp til indkøb af XBox?? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
calle3 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 59 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-September-2012 kl. 08:22 |
Har vaklet mellem en XBox og PS3 til ungerne og ( mig )
![]() Valget er faldet på en XBox 360 Slim med Kinect.. Kan bare ikke helt finde ud af hvilken hdd model jeg skal vælge og hvilken Chip udførsel det skal være. Jeg vil helst have at jeg kan lægge alle spillene ind på en hdd så ungerne ikke skal rode med DVDer og lange loadtider. Så jeg havde tænkt jeg ville købe en box med en Xkey eller iXtreme... men er lidt usikker på hvad der dur til mig. Jeg tænker på, kan begge metoder bruges når jeg vil lægge spil på hdd eller er iXtreme kun til at kunne afspille backup DVDer?? Andet spørgsmål, hvis man nu vælger feks Xkey.... så skal man bruge en ekstern USB hdd ik?? til spillene altså?? Når man så primært bruger en ekstern hdd.... hvad bruger man så den indbyggede hdd til??? jeg mener.... hvis man vælger Xkey og kører spil på USB hdd... så kan det ikke betale sig at ofre penge på XBox med feks 250gb... så kan man lige så godt vælge en med 4GB eller??? Andre forslag er velkomne?? Vil bare helst købe en XBox et sted hvor de chipper den for mig og overtager garantien... ligesom feks mm-konsol og konsol-chips på forhånd tak
|
|
Dreambox 800 HD se
Dreambox 500 HD Samsung Galaxy S3 :-) |
|
![]() |
|
gadeberg87 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-November-2009 Status: Offline Point: 145 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du ønsker at afspille spil fra hdd, så skal der bruges xk3y. Ixtreme er firmware flash af dvd drevet så det kan afvikle backup spil (skiver). Xk3y fungerer fantastisk! Det er virkelig genialt.
Ang 250 eller 4 gb, så bruger du den interne hukommelse til at lagre spil som afspilles fra disk, så der kommer hurtigere load tider, til save games og til XBLA spil som hentes fra deres markedsplads, samt fulde spil fra deres markedsplads. Hvis du ikke regner med at bruge den til dette, ud over save games selvfølgelig, så kan du nok godt nøjes med 4 gb. En af mine venner købte en xk3y xbox slim 250 m kinect plus ekstra kontroller, der ringede han til konsol-chips, og de lavede et specielt tilbud til ham, hvor han sparede ca 500 i forhold til at købe de enkelt vis, så det kan godt betale sig at ringe og snakke med dem :) DU skal dog være opmærksom på at xk3y og xbox live ikke altid kan være en god kombination. På nuværende tidspunkt kan man vist godt spille de spil man lægger på hdd online via xbox live, men der er mulighed for at konsollen bliver banned. Så kan man kun spille lokalt. Så hvis der skal spilles online, så vil jeg anbefale at bruge disken, og så køre udenom xk3y'en.
|
|
Panasonic Tx-P42V10E, Xbox 360, Dune HD D1, Yamaha RX-V 671, DLS D3, Harmony One, Synology DS209
|
|
![]() |
|
calle3 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 59 |
hey Gadeberg..
tak for fyldestgørende svar.... lyder fornuftigt. Har så forstået.. at iXtreme IKKE er løsningen :-) Er ligeglad med XBox live :-) Men som jeg har frostået så er Xk3y løsningen hvis man vil køre med USB harddisk.... meeeen, så lige at Chip-Kolding ( som er dejligt tæt på mig ),,, har en RGH løsning http://www.konsol-chips.dk/shop/chip-firmware-99c1.html lyder endnu bedre synes jeg, for så kan jeg bruge den interne 250 gb harddisk til backup spil ik?? og jeg slipper for at have en USB hdd liggende ved siden af?? er det rigtigt forstået??
|
|
Dreambox 800 HD se
|
![]() |
|
gadeberg87 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-November-2009 Status: Offline Point: 145 |
Jeg har ikke selv erfaring med RGH, men har tidligere læst om det og synes umiddelbart også det er en rigtig smart løsning. Den minder på mange måder om xk3y, bare med det plus at spillene kan installeres på den interne hdd.
Det at den så kan afvikle gamle spil via emulator, synes jeg os lyder ret tiltalende :) nok primært SNES ;) Du kan evt nøjes med 4 gb udgaven, og så selv købe en større 2,5" hdd, og sætte den i i stedet. Jeg har ikke lige set med pris difference, men det vil være muligt hvis du ønsker mere plads til spil og andet. Et spil fylder ca 9 gb. Så med en 250 gb har du til lidt over 25 spil. Så det kan jo være at en 500 gb hdd var sagen?
|
|
Panasonic Tx-P42V10E, Xbox 360, Dune HD D1, Yamaha RX-V 671, DLS D3, Harmony One, Synology DS209
|
|
![]() |
|
Der er kun cirka 200 kr forskel på at købe den med 4gb og 250 gb :-)
|
|
Dreambox 800 HD se
|
![]() |
|
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
der kan ikke installeres RGH på de nye 4 GB consoller der købes i buttikerne i dag, kun 250 GB og 320 GB versionerne kan man
|
|
![]() |
|
Tak for info.... jeg bestiller en 250 gb ved Wupti, tror jeg... de er de billigste synes jeg at kunne finde ud af :-).... selvom Bilka har tilbud på fra idag... så er wupti stadig billigst. For at være sikker på der kan komme RGH på er der noget jeg skal tjecke når den kommer... med versionsnummer osv??? kan jo nå at sende den tilbage hvis det er :-)
|
|
Dreambox 800 HD se
|
![]() |
|
Har lige læst lidt omkring RGH :-(
-umiddelbart går jeg ud fra jeg får en Corona model, da den produceres fra august 2011 og frem... kan self være heldig de sender en overgemt Trinity med gammel dashboard :-( For som jeg forstår det kan der slet ikke komme RGH på Cornona og heller ikke på Trinity med ny opdateret dashboard.... så hvor store er chancerne lige for det??? :-( Så det bliver nok ikke RGH.... eller hvad??? eller er der noget på trapperne til Corona??
|
|
Dreambox 800 HD se
|
![]() |
|
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
Corona 250 og 320 GB kan man godt installerer RGH på
Corona 4 GB og 64 GB (har ikke ser den version her i dk endnu) kan man endnu ikke installerer det på endnu |
|
![]() |
|
faldt over en fin brugt Trinity med 250gb idag, så den har jeg lige hentet.... skal lige lege lidt med den og så skal der RGH i :-)
|
|
Dreambox 800 HD se
|
![]() |
|
husk, den må ikke opdaters til seneste dashboard 15*** da du så pt ikke kan få cpukey ud af den, må max være dashboard 14719
|
|
![]() |
|
tjeckede lige inden jeg købte... og den har ligenøjagtigt dashboard 14719 :-)..... den spørger vel først inden den opdatere ik??
Hvilket forum kan jeg lige få lidt hjælp fra evt.?? er jo fuldstændig ny med XBox :-( Ved du om man kan slette hele lortet på sådan en brugt maskine?? jeg tænker på... der er jo oprettet brugere og alverdens ting på den?? og hvad med login til XBox life??
|
|
Dreambox 800 HD se
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |