|
2012 IFA, flop eller top ? |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Bøje_fra_nr_16 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-August-2012 Status: Offline Point: 333 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-September-2012 kl. 22:59 |
|
Når man læser diverse reportager fra årets IFA mht TV, er det mig, eller forekommer det der ikke rigtig er noget med substans ? Var det turen værd ?
4K TV, og hvad så ? 3D TV, brilleløs, og hvad så ? OLED, var der noget brugbart ? Internet TV , er der et komplet produkt i år ? Kan man nu se total Internet inkl Flash og uden forsinkelse ? Var der overhovedet noget nyt i år, udover de alle nu snart ligner hinanden med rammeløst TV ? Redigeret af Bøje_fra_nr_16 - 02-September-2012 kl. 23:01 |
||
![]() |
||
nubus ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 133 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Du har ret - IFA 2012 var en tam omgang.
Den største skuffelse generelt i 2012 er manglen på et tv fra Apple som kunne have ændret betjeningen (Apples forudsigelige design kender vi allerede). Det bedste i 2012 er Beoplay V1 - det eneste tv som har udstråling, god lyd og et design langt væk fra blankt metal, glas og plast. |
||
![]() |
||
Bøje_fra_nr_16 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-August-2012 Status: Offline Point: 333 |
|
Det er også min opfattelse.
Men måske det mest interessante nyt ikke er i TV pavilionen, men i PC skærme. LG og Philips nye 21:9 PC skærme, giver et praj om hvor vi måske er på vej hen - håber jeg selv. Større flade at arbejde med uden det dominere. Philips forløbige exit fra 21:9 TV segmentet, desværre - tror man missede pointen med 21:9, det er ikke for at fjerne bjælker, men mere plads effektivt og mindre dominerende. Der er brug for mere i breden, ikke i højden. Kan man forestille sig en 16:9 32" PC monitor på bordet ? Kan man forestille sig en 21:9 29" PC monitor ?
Redigeret af Bøje_fra_nr_16 - 04-September-2012 kl. 22:30 |
||
![]() |
||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
|
OLED skal starte et sted, og nu er det i det mindste prissat og klar til lancering - så må vi se . .
Som amatørfotograf synes jeg afgjort også at højopløste skærme (4k) er spændende - men enig i at det lyder lidt meget af fremtidsmusik. |
||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19818 |
|
Langt mindre flade - det er en lavhøjde skærm.
En 29" 21:9 skærm har 10% mindre skærmareal end en 28" 16:9 og svarer dermed til en 25" 4:3 skærm. De 10% ekstra skærmareal får man ved at skære 5 cm fra i bredden og lægge dem på i toppen. Klaus |
||
![]() |
||
rasmusvn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Oktober-2008 Sted: Odense N Status: Offline Point: 826 |
|
Det kommer vel an på typen af arbejde, umiddelbart er der ved webbrowsing masser af spildplads i siderne (f.eks. ved 2560*1440).
|
||
![]() |
||
|
Jo - men vil man ha flere ting kørende samtidig. Selv har jeg to skærme, og har adskillige applikationer kørende samtidig. En skærm istedet for to ville være perfekt. Bagstræbernes tankegang vil være at foreslå en traditionel 32" til at gi den extra brede til flere programmer samtidig - den udvikling vil jeg godt se ![]() Vi kan kun håbe det smitter af på TV segmentet, større skærme uden dominerende skærme, men måske man ikke helt opfatter det, uden en 21:9 i stuen. Redigeret af Bøje_fra_nr_16 - 04-September-2012 kl. 23:48 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |