|
Opsætning af synology til iTunes og Sonos |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Free ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-December-2004 Sted: Brøndby Status: Offline Point: 77 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-September-2012 kl. 11:32 |
Hej alle Har brug for hjælp til opsætning af min Synology 211+ server. Jeg bruger iTunes på PC og har overført min musik til serveren i mappen musik. Dette funger fint, og min pc finder musik på serveren når jeg åbner iTunes. Musik mappen blev oprettet af sig selv da jeg aktiverede iTunes serveren på min Synology. Nu vil skal jeg til at overføre konens musik samling til serveren men, det skal ikke lægges i samme mappe som min musik. Kan jeg bare oprette en delt mappe og overfører musikken hertil? Målet er at købe en Sonos afspiller og det skulle gerne være sådan at konen kunne styre sin egen musik og jeg min. Vil dette være muligt? Free |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9427 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tror ikke i kan afgrænse jeres musik på denne måde. Benytter selv samme nas og iTunes. Bruger dog ikke iTunes funktionen på synology. Benytter kun NAs som rent diskdrev
|
|
![]() |
|
Free ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-December-2004 Sted: Brøndby Status: Offline Point: 77 |
Kunne du eventuelt fortælle mig om det er muligt at have to forskellige mapper med musik og styre dem uafhængigt med Sonos? |
|
![]() |
|
dumb ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2008 Sted: Aalborg,Denmark Status: Offline Point: 439 |
Jeg er ikke helt sikker på hvad du vil opnå, med ovenstående. Men nej, du kan ikke, med Sonos, angive at den kun skal søge/afspille musik inde i en bestemt mapper, når det er dig der bruger den og en anden når det er konen. Sonos ved jo ikke hvem brugeren er og det er heller ikke muligt at angive. Søgning på musik i sonos, foregår enten via Kunstner, album eller "track navn" og det er på tværs af alt musik.
|
|
![]() |
|
Det jeg vil opnå er præcist det du nævner. Når jeg vil høre min musik vil jeg ikke se min kones og omvendt. Som jeg kan forstå på dig vil Sonos søge på alt musikken på min NAS og ikke i min musik mappe. |
|
![]() |
|
Harder ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 198 |
Kan du ikke bare oprette en playliste til jer hver?
|
|
Med venlig hilsen
Claus Harder |
|
![]() |
|
dumb ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2008 Sted: Aalborg,Denmark Status: Offline Point: 439 |
Ja, det nærmeste du kommer det, er at oprette playlister.
Med de søge muligheder der er på Sonos, er det vel nærmest ligegyldigt om den skal søge i 1000 eller 10.000 numre. Hvis det er fordi at du gerne vil sidde og "browse" i hele din musik samling, så har du faktisk, på sonos, mulighed for at gøre det på mappe/fil niveau og dermed kan du vælge "fars mappe" eller "mors mappe" og så kan du kun se den respektive musik der under. Men du kan ikke søge i det, kun navigere rundt og selvfølgelig afspille eller tilføje til playliste.
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Når du begynder at stille krav til at konfigurere systemet, så er du på vej fra Sonos til Squeezebox - dér vil du kunne sætte systemet op som du ønsker.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |