|
Kan jeg Splitte 3d og hd-lyd fra hinanden? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
ridderen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 161 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-September-2012 kl. 15:26 |
|
Hej AlleJeg vil gerne købe en 3D medie afspiller, måske popcorn hour A-400, når den kommer.
Men problemet er at jeg har en 1.3 hdmi Surround reciever, dvs jeg kan ikke kører A-400>>Reciever>>TV hvis jeg vil se full 3d. Da min 3d bluray afspiller har 2 hdmi udgange så kan jeg smide gøre det således: bluray>>tv Bluray>>reciever og der kan jeg godt se full 3d med hd lyd. Så spørgmålet er, kan jeg med kun en hdmi udgang, i a-400 få 3d på tv med hd lyd ? på nogen måde eller skal jeg ud og invistere i en 1.4 reciever. Eller kan man sende en 1.4 signal direkte op i tv, og så sende 1.3 lyd direkte ned i reciver ? havde popcorn houren bare været født med 2 hdmi udgange så havde der ikke været noget problem mit setup er: TV: 55VT50 RECIEVER: NAD T747 Håber at der er nogen som forstår mit spørgsmål og vil hjælpe. mvh Ridderen
Redigeret af ridderen - 12-September-2012 kl. 18:33 |
||
![]() |
||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det korte svar er nej. Din ARC kan kun sende Dolby Retur, måske også DTS. Men slet ikke HD Lyd.
Da billede og lyd ikke bliver sendt på samme måde med Full 3D (Framepacked) som hvis det er SBS 3D eller Over/Under 3D. Så enten skal du have 2 hdmi udgange som i din blu-ray afspiller. Eller også skal du køre med en HTPC. Da mange af de dedikerede grafikkort godt kan sende billede ud af af den udgang og lyd af den anden til reciever. |
||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||
![]() |
||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
|
Køb en HDMI splitter
![]() |
||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
||
![]() |
||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
|
Du råder ham til noget han ikke kan gøre! Du kan ikke få lyd ud via en hdmi splitter til en hdmi 1.3 reciever ved 3D! Så svaret er nej! Har selv testet det herhjemme med ps3. Det er umuligt, som det også står alle steder på nettet. Lyden bliver ikke sendt på samme måde i en framepacked 3D som ved alm blu-ray! |
||
||
![]() |
||
ridderen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 161 |
|
Jeg siger tak for hjælpen. det ser vidst ud til jeg bare skal vente på der kommer en medie afspiller med 2 hdmi udgange, eller jeg skal opgrader min reciever.En HTPC er jeg ikke interesseret ikke, de er vel ret dyrer og byge op og så er den vel heller ikke passiv ? eller det kommer i hvert fald til at koste en masse hvis det er passiv eller tager jeg fejl ?
|
||
![]() |
||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
|
UPS ![]() Lyden kan så køres ud via coax/ toxlink, men det blive ikke HD lyd.
|
||
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
||
![]() |
||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
|
Du kan med en DVDO Edge ![]() |
||
![]() |
||
|
En HTPC, kan faktisk laves for rimelige penge også passivt uden det behøves være dyrt. Hvis prisen på en A-400 ligger sig tæt op af prisen på en A-300. Så kan du godt bygge en til samme pris, som vil løse problemet. Også som er passiv. Der opstår så bare det med, at man selv skal til at rode og installere programmer osv. Men når det først er installeret, så behøves man faktisk ikke gøre mere ved sin HTPC. Ja der kommer opdateringer, men dem har jeg fx slået fra. Så jeg selv bestemmer hvornår der er noget der skal opdateres, gør jeg faktisk kun når det er påkrævet. |
||
||
![]() |
||
|
Jamen så lærte jeg da det. ![]() ![]() |
||
||
![]() |
||
|
Den ene HDMI udgang er kun til lyd.
|
||
||
![]() |
||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
|
Jeg opfattede bare dit tidligere udsagn, som det var umuligt sende 3D til TV og lyd til en SR med HDMI 1.3 ? Dette kan så lade sig gøre med en DVDO Edge, ja den koster mere end en almindelig splitter men kan så også en del mere (har en i overskud hvis det er aktuelt). I øvrigt så er HDMI 1.3a vel egentlig nok til 3D, at så en SR normalt ikke understøtter det er så en anden sag. PS3 kører jo HDMI 1.3a og sender fint 3D ud. |
||
![]() |
||
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6422 |
|
Det gør ondt i det gamle hjerte, hver gang jeg ser den overskrift
![]() Så ret den dog!
|
||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |