recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af streaming løsning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af streaming løsning

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tassbur Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-September-2007
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tassbur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af streaming løsning
    Sendt: 13-September-2012 kl. 10:26

Jeg har søgt på på forum, men har ikke kunne finde noget der helt passer til mine spørgsmål. Hvis jeg har overset noget så bare peg mig mod det.

Jeg anser mig selv for LIDT over middel I alt det her med HiFi og streaming men langt fra en GURU hvilket er grunden til at jeg spørger jer :D

Jeg har i længere tid gået og planlagt at skifte min nuværende streaming løsning ud med en ny da den jeg har er meget besværlig og ikke særligt brugervenlig så min kæreste (og af og til mig selv :P) har problemer med at bruge den.

Jeg har pt. en Denon AVR 1717 reciever.  Jeg har mere eller mindre planlagt at skifte den ud med en Denon avr 2113 reciever og vil selvfølgelig gerne have at den streamer jeg får kan sende alle lyd formater til Reciveren.

Pt er mit setup således:

En gammel medismart server med ca 4tb plads på står som NAS med mine medier.  Jeg har en ps3 som streamer disse medier via ps3 medieserver.  For overhovedet at kunne streame hd indhold bliver jeg nød til at bruge min stationær til at transcode indholdet til ps3 da min mediesmart ikke er stærk nok. Dette er besværligt og ikke videre brugervenligt.

Så det jeg gerne vil have i en fremtidig media streamer er følgende:

1.       Jeg vil gerne kunne tage backup af alle mine blu-rays og dvder let og kunne læse det hele fra streameren.  HELST med menuer og det hele. Har tænkt at ISO nok vil være det letteste så derfor skal afspilleren kunne læse dem uden bøvl. Jeg bruger ikke 3d men vil gerne have en afspiller der også kan læse 3d blu ray indhold i tilfælde af at jeg pludselig ændre mening med 3d.

2.       Jeg vil gerne have at serier er gode og lette at bruge. Feks. Vælger jeg serie med en plakat/billede og så sæson og så til sidst afsnit. Gerne med kort info om afsnittet.

3.       Jeg vil gerne have en mere brugervenligt system hvor jeg kan se plakater af film, info om film og lignende. Noget som min kæreste også finder let og sjovt at bruge.  Tænker på diverse movie walls eller hvad de nu bliver kaldt. Måske lidt lige som apple tvs måde at gøre det på når man lejer film.

4.       Alt det overstående skulle gerne kunne virke via netværk og ikke kun når det fysisk ligger på en harddisk på streameren.

5.       Jeg har ikke noget mod at gøre lidt arbejde med at finde plakater osv første gang men arbejdet skal være simpelt og let at gå til. Jeg har mange film og vil ikke bruge flere timer på hver J

6.       Prisen skal umidelbart max være 3.000 for streameren.

Hvis jeg har glemt noget på min liste så sig endelig til.

Indtil videre har jeg kigget på

Popcorn hour a-400 (ved godt den ikke er ude endnu så alt info om a-300 ville kunne bruges)

Dune HD max

Boxee Box.

Er der andre derude jeg har overset

En sidste ting. Er det muligt at komme uden om Cinavia beskyttelse på diverse streaming boxe? Jeg er rendt i det før i mit forsøg på at streame fra en backup af en original blu-ray på min ps3.

På Forhånd 1000 tak for hjælpen

Redigeret af tassbur - 13-September-2012 kl. 17:45
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu