|
Panasonic G20 rep. pga. buzz/high pitch lyd? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
--And-- ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 19 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-September-2012 kl. 23:03 |
Hej alle,
Efter flytning har jeg monteret mit Panasonic G20 på væg, men må desværre konstatere at den "velkendte" buzz lyd er blevet meget værre.. Jeg kan høre den på lang afstand og den nærmest "hylende" tone overdøver nemt volumen 25. Jeg har gennemsøgt nettet (Google) og har haft bagpladen af 2 gange - 1 gang for at undersøge alle skruer var fastgjorte og 2 gang for at finde frem til støjkilden. Støjen kommer helt sikkert fra den store kondensator ved siden (til højre) af transformeren - what to do? Tv´et er 2,5 år gammel, så garantien er væk.. Kan jeg få tv´et repareret uden at skulle betale en vild overpris? Kan i øvrigt informere at støjen er rimelig konstant, men kan peake ved meget hvide billeder. Håber i kan hjælpe - jeg er virkelig glad for tv´et, det sparker r.. i THX mode selvom det har 3 år på bagen! Håber i kan hjælpe mig videre, så har min fredag aften ikke været helt spild! ![]() |
|
![]() |
|
Totoronto ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2006 Sted: Midt-jylland Status: Offline Point: 395 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er en underdimensioneret strømforsyning, der giver den summende lyd. Men om det er nok at udskifte den summende kondensator med en bedre/større variant, det må en kvalificeret tekniker hellere svare på.
|
|
![]() |
|
--And-- ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 19 |
hmm, hvor faen skal jeg forhøre mig - nogle anbefalinger?
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19673 |
Hos en dygtig elektroniksmed - med det er svært at anbefale nogen, når du ikke i din signatur fortæller hvor du bor. Klaus |
|
![]() |
|
Totoronto ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2006 Sted: Midt-jylland Status: Offline Point: 395 |
Et nærbillede af problemområdet kunne være interessant. Jeg gætter på, at det er spolen der vibrerer/summer. Nogen gange kan lidt (hår)lak hjælpe. Men lidt større kondensatorer på det rette sted kan også gøre en forskel.
Redigeret af Totoronto - 15-September-2012 kl. 16:07 |
|
![]() |
|
Jeg er bosat I københavn, så er mere ude I at jeg gerne vil undgå at betale for meget til nogle som I bund og grund ikk ved hvad de laver (dårlig erfaring).
Jeg kan godt skille det ad igen, men er ikke I tvivl om det er fra den kondensator - det virker dog ikke til at den sidder løst.. Det er en tydelig "whine-lyd" den skaber.. Men om problemet med kondensatoren skal findes et andet sted I psu' en ved jeg ikke? Er det par tusind jeg skal regne med for udbedring? :( |
|
![]() |
|
Og her et billede tættere på - støjen kommet i et område indenfor eller ligeomkring den røde firkant (lyder for mig som kondensatoren):
![]() |
|
![]() |
|
Hej igen,
Som opdatering og hjælp til de som er faldet over denne tråd med samme problem - Jeg har nu minimeret problemet, og har kun minimal plasma støj tilbage.. Det er jo en lettelse at kunne se tv igen uden den "hyletone". Efter at have skilt tv´et ad og brugt maaaange timer på google, fandt jeg frem til to nedenstående ting: 2) Har sat afstandstykker ("semi lange") mellem tv og beslag Jeg lavede begge ting samtidig, så har svært ved at sige om den ene er mere effektiv end den anden - kan bare sige at det til alt held virkelig har hjulpet.. Det skal lige siges at jeg umiddelbart ikke kunne se den lille revne i min transformer! Håber i andre kan bruge mit input - hader selv når tråde ikke bliver opdateret med løsning (hvis den findes) :-) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |