|
Panasonic G20 Lyd på HD kanaler for lav |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Bornholmeren ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 278 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-September-2012 kl. 22:48 |
|
Hej. Jeg har længe døjet, med at DR HD og DR1 HD (efter den er blevet HD) har meget lav lyd i forhold til alle andre kanaler. Jeg kan ændre lyden til 2.0 stereo i stedet for 5.1 DD under "option" og så bliver lyden "normal styrke", men det gider jeg jo ikke gøre hver gang jeg slår over på kanalen. (ja det har stået på i lang tid men har aldrig fået skrevet noget herinde). Nogen foreslag til at løse problemet. Irriterende når man glemmer det og slår videre til næste kanal og lyden brager ud af højttalerne :-)
Redigeret af Bornholmeren - 20-September-2012 kl. 20:35 |
||
PS;-ID "Bornholmeren", LG 55 C1, Yamaha RX-A4A, 2 stk. B&W FPM4, 2 stk. B&W M1 MKII, PV1D sub,
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Nej, sådan gør det også hos mig. Går ud fra at summen af outputtet er det samme i 5.1 som i stereo. Grunden til at det lyder lavere, er så fordi du kun vælger lyd fra to højttalere.
|
||
![]() |
||
Bornholmeren ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 278 |
|
Ja det er når lyden går igennem TV´et, som det for det meste gør ved alm. TV-kiggeri.
|
||
PS;-ID "Bornholmeren", LG 55 C1, Yamaha RX-A4A, 2 stk. B&W FPM4, 2 stk. B&W M1 MKII, PV1D sub,
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Præcis! Du udnytter kun signalet til "fronterne".
|
||
![]() |
||
|
Ville ønske man kunne gemme lyd indstillingerne til næste gang, men lige såsnart der skiftes kanal er det glemt :-(
Redigeret af Bornholmeren - 20-September-2012 kl. 20:34 |
||
|
||
![]() |
||
Gonardo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 249 |
|
Det må jo være DR, der har valgt at sende lyden 4dB lavere...på TV2Film HD bliver det sendt 3dB laver...
|
||
![]() |
||
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
|
Er det DR1 HD, der snakkes om? Kabel, eller antenne? Fordi på kabel, YouSee er DR1 HD HØJERE i lydstyrken end DR1 SD hos mig - jeg har ingen surroundanlæg. Kun mit Beovision 8, tilkoblet en LG HR550C.
|
||
![]() |
||
|
Der står BOXER i nederste linie hos OP
![]() |
||
![]() |
||
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
|
Nåh...
![]() |
||
![]() |
||
|
Fair nok, det skulle jeg have skrevet i indlægget, men ja det er er Boxer.
Redigeret af Bornholmeren - 20-September-2012 kl. 20:33 |
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |