recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediabrowser Beoplay V1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mediabrowser Beoplay V1

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Norlund Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-August-2010
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Norlund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mediabrowser Beoplay V1
    Sendt: 26-September-2012 kl. 20:45
Hej Recordere

Jeg har lige anskaffet mig en Beoplay V1 40", og er så småt begyndt at fordybe mig de forskellige features som tv'et kommer med. I den forbindelse har jeg et spørgsmål omkring hvordan mediabrowseren virker i V1, og hvilken software man skal hente til sin Mac/iMac for at kunne streame billeder og film direkte til tv'et. Jeg har fået hentet en app til min iPhone som klarer jobbet rimelig godt. Appen hedder Imediashare, men jeg er lidt på bar bund i forhold til hvilke software jeg skal anskaffe til min iMac. Er der nogle som har et svar på dette eller kan komme med gode ideer til hvordan jeg kommer igen med streaming til mit V1? 

Mvh Kristian  
Til top
hitolaus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-December-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hitolaus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2012 kl. 22:00
Tillykke med dit V1, det er bare et total lækkert TV!

For at dele media fra din Mac, så skal du bruge en DLNA media server. Her har du lidt forskellige muligheder, hvad angår softwaren. 
Hvis jeg var dig, så ville jeg kigge på følgende muligheder:

Twonky. Dette er den mediaserver, som de fleste NAS enheder bliver leveret med og den virker ret godt. Dog koster den vist lidt penge.
PS3 Media Server. Du skal ikke tænke på at den hedder PS3, det er en generisk media server. Den skulle virke rigtig godt (selvom koden bag er mega grim :-))
Plex Media Server. Fra version 0.9.6 har Plex Media Server fået DLNA understøttelse. Ved at bruge denne som media server, så får man også andre fordele som fx automatisk download af meta data til film og serier.

Jeg har selv Plex Media Server kørende på min ReadyNAS og ser film/serier via den's DLNA media server
på mit V1 ... det spiller max!

Jakob Hilarius Nielsen
Mine Plex Plugins: DR-TV, TV3Play
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu