|
Panasonic VT50 eller Samsung ES8005? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Sbht ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 507 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-September-2012 kl. 13:27 |
Halløj,
Det ser ud til at være de 2 helt store spiller på markede lige nu ik ? Jeg har været fan af Panasonic siden 2006 og har haft 4 forskellige generationer i den tid, jeg nåede aldrig at eje et Pioneer Kuro (det er jeg måske også glad for, da jeg så ikke ved hvad jeg gik glip af hehe...) I kender det måske selv, men har været låst fast / fast fokuseret på plasma og Panasonic i så lang tid, at man nogen gange overvejer at prøve noget helt nyt? Men når alt kommer til alt så er billedekvalitet vigtigst for mig, jeg har mediaplayer (Popcornhour 300) til alle smart funktioner, streaming m.m. Alt lyd kommer ud i mit anlæg, design vægter naturligvis også noget hvilket kun kan blive bedre i forhold til mit nuværnede VT20 (smag og behag) Men både jeg og kæresten kan lide designet på de to modeller jeg spørger ind til, så det er lidt lige meget... Jeg har på fornemmelsen at det nok ender med Panasonic igen, men ih hvor ville jeg godt turde tage chancen og prøve noget nyt, men er bange for at fortryde ![]() Jeg høre at de nye Panasonic skærme har nogle problemer med burnins, det gør mig bestemt ikke tryg! Jeg har en nu 2.5 år gl VT20 og har aldrig oplevet nogle problemer med dette, så jeg ønsker naturligvis ikke at skifte over til noget der har burnins problemer. Men så høre jeg også at hvis man vælger Samsung skal man vælge at købe 5 års total forsikring, har ikke rigtig fundet ud af hvad og hvorfor, men det tyder på de hurtig fejler et eller andet? Nå men lad mig lige høre Jeres mening om det ene og det andet produkt :) Vores budget er 25.000 kr til en fladskærm og jeg handler helst hos hifiklubben, dels for at støtte den lokale butik men også forde man får 1 års ekstra garanti hos dem...
Redigeret af Sbht - 27-September-2012 kl. 15:14 |
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
På papiret og mange beretninger, var VT20 langt mere "berygtet" for burnin risiko.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
Angående ES8005, så skal du vide at der vil være backlight bleed i et vist omfang. Så hvis du plejer at se (mørke) film i total mørklagt stue, så kan det være du finder det generende. Vi har altid lys i stuen så det generer ikke os.
Samsungs, voice control, motion control og touch fjernbetjening er overflødigt legetøj - jeg bruger det ihvertfald aldrig, men det var nu heller ikke derfor jeg købte mit UE55-ES7005 (samme TV anden fod/design). Meget glad for TV'et.
|
|
![]() |
|
audiogon ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 23-Februar-2010 Status: Offline Point: 395 |
Sort er meget mørk på plasma, og grå på LED stadig.
55VT50 er på bud til 15000 kr i elgiganten. |
|
![]() |
|
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
Det kommer da helt an på omgivleserne. I dagslys har mit ES7005 meget bedre sort end noget plasma. Det skal være ret mørkt i stuen før det ændrer sig til fordel for de bedste plasmaskærme.
|
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
PanaVT50 er på et andet niveau mht rå billedkvalitet, og det er Samsungs egen topplasma forøvrigt også . Men 8005 LCD/ LED har så nogle andre fordele .
|
|
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|
![]() |
|
iceman24 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 938 |
jeg stod i samme situation i mandags
valget endte på es8005 55" jeg kom fra min 4 mdr gamle Panasonic 50" GT30 jeg valgte backlight bleed fremfor irreterende rentation og burn-in som jeg døjede med på gt30 vi har også en lys stue og es8005 fremstår perfekt... jeg havde store rentation problemer før og gad det ikke mere, plus jeg skal ikke bekymre mig om kæresten ser samme kanal i langtid eller vi gamer.. plus har vi begge samsung gs3 og samsung tabs.. jeg var meget usikker på at vællge LED igen efter jeg havde phillips 7606 som led meget af banding og backlight bleed og clouding samsung es8005 har overrasket mig meget positivt den er betydelig bedre end pana gt30 |
|
![]() |
|
Eco2001 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 31-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 71 |
For hvad det er værd.
Stod selv i samme valg for 14 dage siden. Og jeg er ikke nerd med sortniveauer og naturlig farvegengivelse. Men efter at have haft min VT50 (købte den hos Fleggard for 12.222) i blot et par uger, synes jeg min eksisterende Samsung ser skæv ud. Det gik op for mig da jeg så Forbrydelsen i søndags, hvor man jo bestemt ikke er karry med mørke scener. Elsker Samsungs forrige design i D7000 modellen, men jeg må indrømme at det nye design er halv-vammelt (selvom det er dejligt tyndt) - og at det nu er gået op for mig hvor kompromisserne ligger når jeg vil halvere vægten og dybden. Jeg kom frem til at det enten hed Panasonic idag - eller vente et 1-2 år og gå all-in med en OLED. Blot min 50 cents.
|
|
![]() |
|
Hvis det skal være fair, skal man vel sammenligne topmodeller fra samme årgang.
Høj vægt og tyk skærm er ingen garanti for kvalitets billede. Samsungs topmodeller for i år har generelt fået gode anmeldelser også for billedkvalitet og sortniveau. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |