recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - problemer med at sende mails fra andre wifi's
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

problemer med at sende mails fra andre wifi's

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pianomartin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-August-2005
Status: Offline
Point: 387
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: problemer med at sende mails fra andre wifi's
    Sendt: 14-Oktober-2012 kl. 10:32
Hej.

Jeg har en mailkonto knyttet til mit eget website, som er hostet af one.com

Den er sat op i Max OS mail og virker perfekt når jeg er hjemme - på mit eget netværk - kablet såvel som trådløst

Men lige nu sidder jeg i et lejet sommerhus og er koblet på sommerhusets WIFI.

Og jeg kan ikke sende mails - jeg får meddelelsen : Forbindelser til serveren “send.one.com” på standardportene udløb.

(jeg kan godt sende mail fra iPaden - det er bare lidt besværligt.)

Er der nogen der ved hvad dette kan skyldes?

Det sker for resten på en del af de WIFI-netværk jeg kobler mig på rundt omkring - at jeg ikke kan sende mails.

Internettet virker fint på computeren og jeg kan skrive denne tråd og modtage mails på min MBP - bare ikke sende.

Til top
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2012 kl. 11:02
Det er den SMTP du bruger der ikke er adgang til når du er i sommerhus. Det kan være at du skal bruge en anden port, da mange internet udbydere blokerer for standard porten, hvis ikke det er deres egen SMTP der bruges. Jeg kan se at det skal være port 2525 du skal bruge. Er dit mailprogram sat op til det??
---------------------

Thomas K
Til top
pianomartin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-August-2005
Point: 387
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2012 kl. 20:18
Det virker - tak for hjælpen!

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu