recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket CAM til Canal Digital (parabol)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket CAM til Canal Digital (parabol)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
cisero Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-Maj-2010
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cisero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket CAM til Canal Digital (parabol)
    Sendt: 19-Oktober-2012 kl. 10:54
Hej Forum medlemmer

Jeg er i gang med at bygge min nye HTPC server der skal servicere 3 xbox 360 extendere i vores hus med live tv fra Canal Digital parabol (krypteret), Freesat (free to air) og lokal DVB-t (free to air) antenne signal.

Men, hvilket CAM skal jeg vælge for at dekryptere Canal Digital parabol signalet ?

Jeg skal bruge et CAM der understøtter MTD, således at jeg kan dekryptere optil 4 kanaler på samme tid.

Jeg har kigget på disse CAM´s:

Hvilket CAM kan I anbefale til mit setup, der understøtter MTD til dekryptering af 4 kanaler på samme tid ?

Mvh. Cisero
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2012 kl. 13:11
SMIT CAM er altid det der er blevet anbefalet herinde. Jeg selv bruger 2 styk, og Smartwii til at dele et kort ud til mine 2 FireDTV tunere
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
cisero Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cisero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2012 kl. 13:32
Hvor mange kanaler kan et Smit CAM modul afkode samtidig ?

Jeg mener, at de typisk kan afkode optil 2 kanaler samtidig.

Er det ikke muligt at bruge CAM´s der kan afkode 4 kanaler samtidigt ?
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2012 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af cisero cisero skrev:

Hvor mange kanaler kan et Smit CAM modul afkode samtidig ?

Jeg mener, at de typisk kan afkode optil 2 kanaler samtidig.

Er det ikke muligt at bruge CAM´s der kan afkode 4 kanaler samtidigt ?
'
I specs (din punkt 2) står der: Descramble 4 ~8 TV Channels using one module
Gætter på at det betyder samtidigt
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
cisero Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cisero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2012 kl. 15:30
Ja, det har jeg set. Men hvis man kigger under prisen øverst til højre på hjemmesiden, så står der forskellige priser for antal kanaler, jeg antager at prisen for et CAM der kan afkode 4 kanaler (4x Channels) så må være EUR 243,90 hvilket jeg mener er en ret høj pris.
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2012 kl. 13:09
Hvad med en kortserver med Smargo kortlæser. Kræver så blot at du kører med TVsource for at supportere Acamd Plugin.

/KL
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2006
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2012 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af KL KL skrev:

Hvad med en kortserver med Smargo kortlæser. Kræver så blot at du kører med TVsource for at supportere Acamd Plugin.

/KL
jeg har aldrig kunne få smargo til at spille med CD
kunne være godt med en dansk vejledning Clap
Mvh
Svsommer
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu