recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd ud i højtaler ved alm kabel-tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd ud i højtaler ved alm kabel-tv

Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd ud i højtaler ved alm kabel-tv
    Sendt: 29-Oktober-2012 kl. 19:19
Hej

Jeg er lige flyttet til odense og har fået mine B&W højtalere op med min fladskærm.

Jeg har kabel-tv som går op i mit tv's antenneindgang.

Har en Marantz SR 5003

Mit spørgsmål er så, hvordan får jeg lyden fra tv'et ud i mine højtaler når jeg ser alm fjernsyn.

På forhånd tak.

Til top
Jesper Keller Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Januar-2012
Sted: Taastrup
Point: 326
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Keller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2012 kl. 19:21
Du skal bruge et optisk kabel (aka toslink) mellem forstærker og tv. Det er den indgang hvor der er rødt lys inde bag en låge.

Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2012 kl. 19:24
Sådan et har jeg, hvor skal det gå ind i forstærkeren? I udgangen eller? 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2012 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Sådan et har jeg, hvor skal det gå ind i forstærkeren? I udgangen eller? 
Du svarer sådan set selv på spørgsmålet. Det skal gå ind i en INDGANG!

Dit TV har en udgang til lyd, enten optisk, coax eller phono. Det bedste er nævnt først. Forbind et af disse stik med et egnet kabel til recievers optisk, coax eller phono indgang. Ved optisk og coax skal du ind i opsætnings menuen og vælge den indgang du bruger.

Redigeret af Kampus - 29-Oktober-2012 kl. 19:50
Til top
Bamse82 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bamse82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2012 kl. 19:54
Her..

BenQ W1000+ / RaspXBMC / Xbox360 / Wii / PS3 / Onkyo TX-NR609 + Denon AVR-1604 / Harbosat x5 / Harbosub x2 / Basshaker x 2
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2012 kl. 20:07
Hmm har nu prøvet alle 3 indgange og intet lyd.

Kampus, hvad mener du med det skal indstilles i opsætningsmenuen? Er det på forstærkeren? 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2012 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Hmm har nu prøvet alle 3 indgange og intet lyd.

Kampus, hvad mener du med det skal indstilles i opsætningsmenuen? Er det på forstærkeren? 
Ja i menuen på recieveren. Hvilken udgang bruger du på TV'et?
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 08:41
Optisk udgang i tv'et, tror det er den eneste mulighed jeg har, har dog ikke tjekket under.

På receiveren gætter jeg på det er  knappen på 3 række nummer 1 fra toppen. A/D hedder den.

Når jeg så sætter den til digital, er der stadigvæk ikke nogen lyd :(

Hvad skal min receiver stå på? 

Tv'ets source er indstillet til tv, men det jo ikke det sammen som at sige tv på min forstærker, jeg har hdmi stik jeg kan forbinde, men det kræver jo jeg går over på tv'ets hdmi source.

Er ved at være godt irriteret over dette problem, så håber en kan hjælpe mig.

Evt er der nogen mulighed for at tjekke om dt er kablet den er gal med? 
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 08:50
Husk at vælge "biograf" eller "ekstern højttalere" el. på TVet. Hvis du skriver hvilket TV, er det nemmere at hjælpe.
Til top
DraX Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Oktober-2012
Sted: Thorsager
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DraX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 09:03
Kan han ikke bare sætte den til HDMI og få lyd gennem den vej ?
Det har jeg gjort på min ?
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 09:07
Har et samsung ps50b855 

Har prøvet at sætte den til ekstern højtaler, men der var stadigvæk ingen lyd :(

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af DraX DraX skrev:

Kan han ikke bare sætte den til HDMI og få lyd gennem den vej ?
Det har jeg gjort på min ?

Det virker kun hvis begge enheder understøtter HDMI 1.4 og Audio Return channel.
Til top

Besvar Besvar Side  123 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu