recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XBMC samba share problemer ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

XBMC samba share problemer ?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
skele2r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skele2r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: XBMC samba share problemer ?
    Sendt: 01-November-2012 kl. 12:02
Hej drenge

JEg har installeret det nye xbmc eden ubunto på mit medie center. .  Opsætning er således at min computer (server) er sat til en asus router som så er sat til kabelmodem/router som mit medie venter er sat til. ..

Jeg har forgæves prøvet at få XBMC til at se filerne på min computer :-(

Jeg prøvet-

Genstarte
Selv sætte stien ind i Xbmc: http://www.youtube.com/watch?v=tHXIMnzs-kM

Men så siger den "connection refused"

Nogen ideer ?
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 14:12
Med to routere i serie kunne det sagtens være noget med at din computer og din xbmc maskine sidder på forskellige subnets. Hvad har du af ipnumre på de to maskiner?
Til top
skele2r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skele2r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 18:17
Hejsa

Det virker når de bliver sat til samme router. ..  Kan man ikke få det til at du på 2 forskellige routere. . Jeg har en kabelmodem/router fra stofa, men vil hellere bruge min ny indkøbte Asus router
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af skele2r skele2r skrev:

Hejsa

Det virker når de bliver sat til samme router. ..  Kan man ikke få det til at du på 2 forskellige routere. . Jeg har en kabelmodem/router fra stofa, men vil hellere bruge min ny indkøbte Asus router
Hvis begge routere har DHCP server enabled, så er det at bede om problemer
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
skele2r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skele2r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 19:09
Hmm. .Nogen gode forslag til opsætning ?

Har kabelmodem som Zaptor bruger ståenede ved TV og dermed også HTPC

* Min asus Router står på loftet og smider "net" ud til de forskellige rum i huset
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 19:15

Hmm. .Nogen gode forslag til opsætning ?

Har kabelmodem som Zaptor bruger ståenede ved TV og dermed også HTPC

* Min asus Router står på loftet og smider "net" ud til de forskellige rum i huset
Har du checket at DHCP server ikke er enablet på begge routere?
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 19:33
Slå DHCP fra i din asus, så den kun fungere som accesspoint, så fungere det igen.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 23:04

Lad router nummer 2 køre som rent access point.

Jeg har et setup her med en router uden wifi fra min internetudbyder, den får lov at køre dhcp, stå for portforwarding og den slags routere laver.

Derudover har jeg en wifirouter hvor jeg har slået routerfunktionen fra og ladet den fungere som rent access point. Den deler ikke ipnumre ud eller blander sig i tingene.

Det fungerer helt fint, samme subnet til både stationære og wifi enheder da min router fra internetudbyderen styrer showet alene.
Til top
skele2r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skele2r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2012 kl. 14:19
Så har jeg slået DHCP fra på min router. . . Jeg har ikke testet og XBMX virker i netværk, men mit første problem er at fruen Windows XP computer får ikke en Ip adresse ?

Min Smartphone, virker fint på det nye wireless !

Løsninger ? :D
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2012 kl. 16:41

Så har jeg slået DHCP fra på min router. . . Jeg har ikke testet og XBMX virker i netværk, men mit første problem er at fruen Windows XP computer får ikke en Ip adresse ?

Min Smartphone, virker fint på det nye wireless !

Løsninger ? :D
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2012 kl. 18:11
genstart pc'en, eller åben en command og skriv ipconfig /release og derefter ipconfig /renew

Så tvinger i maskinen til at trække ip igen, det burde løse det problem.

Sørg i samme situation for at drivere til maskinens netkort er opdateret, kan lave overraskende meget rod hvis de ikke er.
Til top
skele2r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skele2r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2012 kl. 22:38
Har prøvet med genstart, uden held. . .  (hverken mobil eller pc kan hente ip og trådløs)

Men min computer kan godt komme på nettet og den er kabæet fra Asus router til kabelmodem/router 

Slukke hele lortet og starte op fra kabel modem og ud efter. . . .
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu