recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Iphone 5 Wifi problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Iphone 5 Wifi problemer

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
noob30 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noob30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Iphone 5 Wifi problemer
    Sendt: 12-November-2012 kl. 14:30
Hej Recordere.

Jeg har et underligt problem med min nye iphone 5, hver gang den tilkobles mit netværk via wifi falder den ud, virker som om den kun har internet i 5-10 sekunder så venter jeg ca 1 minut så har jeg net igen 5-10 sec. osv

Har ingen problemer med bærbar, iphone 4s, 2 stk iphone 4

hvad kan problemet være ?
Til top
noob30 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noob30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2012 kl. 10:31
Det er en ommer apple Angry
Citér
Ok Folks! UPS just dropped off my new replacement iPhone5 and I have an update for you: The new replacement works BEAUTIFUL with my WPA2 network and I did not change a thing. I got the new phone, restored my backup and I was able to connect and hold the Wifi connection.

The problem with the WPA2-AES connection issue IT IS HARDWARE RELATED! Here is my explanation given the fact that my new replacment works very well.

The iPhone5 with WPA2-AES issues has a MAC Address that starts with 98:B8 (Apple Manufactured)

The iPhone5 with NO WPA2-AES issues has a MAC Address that starts with 88:53 (Intel Manufactured)

You can check your WiFI chip manufacture company here: http://www.hwaddress.com/ (You only need the to enter the first four letters/numbers of your MAC Address. Where do you find your MAC Address? Go to Settings->General->About ->Wi-Fi Address

I'm glad that this nightmare is over for me. I strongly encorauge you replace your phones NOW!. Do not wait for an update since you more likely need a new WiFI Chip that has not be manufactured only by APPLE and ensure that INTEL is the one on your phone.

Next time, you go to the Genius bar, you can check this and get the proper replacement that you need. Just stay away from any Wi-Fi chip with a MAC address that starts with 98:B8

If you have any questions or would like to check settings against my phone configuration, please do not hesitate to contact me and I will be more than happy to help. As soon as I finish this post, I am calling Apple to let them know my finding and see if they finally can acknowledge the defective Wi-Fi chips on some iPhone5.

P.S: My only complaint now is that the new phone came with some scuffs

Regards,

C4RLOCO

Durham, NC USA

Til top
Karin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Juni-2004
Sted: Hørsholm
Point: 448
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Karin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2012 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af noob30 noob30 skrev:

Det er en ommer apple Angry
Citér
Ok Folks! UPS just dropped off my new replacement iPhone5 and I have an update for you: The new replacement works BEAUTIFUL with my WPA2 network and I did not change a thing. I got the new phone, restored my backup and I was able to connect and hold the Wifi connection.

The problem with the WPA2-AES connection issue IT IS HARDWARE RELATED! Here is my explanation given the fact that my new replacment works very well.

The iPhone5 with WPA2-AES issues has a MAC Address that starts with 98:B8 (Apple Manufactured)

The iPhone5 with NO WPA2-AES issues has a MAC Address that starts with 88:53 (Intel Manufactured)

You can check your WiFI chip manufacture company here: http://www.hwaddress.com/ (You only need the to enter the first four letters/numbers of your MAC Address. Where do you find your MAC Address? Go to Settings->General->About ->Wi-Fi Address

I'm glad that this nightmare is over for me. I strongly encorauge you replace your phones NOW!. Do not wait for an update since you more likely need a new WiFI Chip that has not be manufactured only by APPLE and ensure that INTEL is the one on your phone.

Next time, you go to the Genius bar, you can check this and get the proper replacement that you need. Just stay away from any Wi-Fi chip with a MAC address that starts with 98:B8

If you have any questions or would like to check settings against my phone configuration, please do not hesitate to contact me and I will be more than happy to help. As soon as I finish this post, I am calling Apple to let them know my finding and see if they finally can acknowledge the defective Wi-Fi chips on some iPhone5.

P.S: My only complaint now is that the new phone came with some scuffs

Regards,

C4RLOCO

Durham, NC USA

Jeg har lige kontrolleret min, som fungerer perfekt og den er lavet af Apple (04:F7)
En masse udstyr :-)
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2012 kl. 20:52
Samme her, 04:F7 funger også uden problemer, og min kones 68:96 kører også problemfrit
Mvh

René
Til top
noob30 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noob30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2012 kl. 21:17
Det lyder godt nok mærkeligt, inde på apple forum kan jeg se der er rimelig mange som har samme problem men nu har jeg kontaktet Telenor hvor den er købt og de sender en ny ip5 :)
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2012 kl. 22:11
Jeg skal ikke kunne sige det men det kan måske være at de alle fungerer flawless hvis de kobler op mod andet Apple netværksudstyr (airport). Det er set før at producenter "glemmer" at teste mod andet udstyr end deres eget som måske ikke liiige overholder standarden 100%. Ikke at der er noget i vejen med Apple netværksudstyr, men jeg har set tilfælde på dette før fra andre producenter.

BS

Redigeret af Bschmidt - 13-November-2012 kl. 22:13
Til top
Karin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Juni-2004
Sted: Hørsholm
Point: 448
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Karin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2012 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Jeg skal ikke kunne sige det men det kan måske være at de alle fungerer flawless hvis de kobler op mod andet Apple netværksudstyr (airport). Det er set før at producenter "glemmer" at teste mod andet udstyr end deres eget som måske ikke liiige overholder standarden 100%. Ikke at der er noget i vejen med Apple netværksudstyr, men jeg har set tilfælde på dette før fra andre producenter.

BS

Jeg har ikke Apple netværk og det fungerer stadig perfekt.
En masse udstyr :-)
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2012 kl. 08:42
jeg kører på en cisco router derhjemme
Mvh

René
Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Januar-2006
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2012 kl. 10:51
Opgrader til iOS 6.01 den har ihvertfald en bugfix som svarer til dit problem.

-Morten
Til top
mosa Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-April-2006
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mosa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2013 kl. 18:23
Må sige at Iphone 5 har et WIFI problem, ellers har jeg været mere end almindelig uheldig. Min første Iphone 5 holdt i 3 uger. Herefter WIFI problemer, hvor telefonen vil koble på, hvis jeg er helt tæt på routeren. Bevæger jeg mig et par meter væk mistes forbindelsen. WIFI viser fuld forbindelse, men telefonen meddeler, at den ikke kan oprette forbindelse til mit Netværk.
Jeg har selvfølgelig tjekket på andre WIFI netværk, jeg har nulstillet og genstartet telefonen, men samme problem. Ligeledes havde familiens øvrige opdaterede Apple produkter heller ikke problemer.

Telefonen indleveret til reperation og ombyttet.

Jeg får en ny telefon, der fungerer fint i knap tre uger, men nu er den nye defekt med fuldstændig samme problem, så efter et under et par måneder er jeg vel på telefon nr. 3, da alt fejlsøgning er lavet igen.

Mac adresse er: 38:48
VH/Morten
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2013 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af mosa mosa skrev:

Må sige at Iphone 5 har et WIFI problem, ellers har jeg været mere end almindelig uheldig. Min første Iphone 5 holdt i 3 uger. Herefter WIFI problemer, hvor telefonen vil koble på, hvis jeg er helt tæt på routeren. Bevæger jeg mig et par meter væk mistes forbindelsen. WIFI viser fuld forbindelse, men telefonen meddeler, at den ikke kan oprette forbindelse til mit Netværk.
Jeg har selvfølgelig tjekket på andre WIFI netværk, jeg har nulstillet og genstartet telefonen, men samme problem. Ligeledes havde familiens øvrige opdaterede Apple produkter heller ikke problemer.

Telefonen indleveret til reperation og ombyttet.

Jeg får en ny telefon, der fungerer fint i knap tre uger, men nu er den nye defekt med fuldstændig samme problem, så efter et under et par måneder er jeg vel på telefon nr. 3, da alt fejlsøgning er lavet igen.

Mac adresse er: 38:48
VH/Morten

min virker fint, og har gjort det siden vi fik den engang i sommers
jeg undre mig over du får en der virker og efter 3 uger stopper de med at virke. Hvad har du gjort ved dem i de 3 uger, arbejdet med dem i lommen, løbet maraton med dem eller hvad pokker
Syntes bare det er underligt at det lige er 3 uger.
Til top
mosa Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-April-2006
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mosa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2013 kl. 16:51
Ja, jeg synes da også det var påfaldende at begge telefoner stod af efter ca. 3 uger, men når man læser om alle andre med tilsvarende problemer, så er det vel bare en tilfældighed at det lige er tre uger, og ikke 14 dage eller en måned.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu