recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - sony Str-db 1070, har lige købt/ 0 lyd :(
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketsony Str-db 1070, har lige købt/ 0 lyd :(

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Brown Ghost Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Emne: sony Str-db 1070, har lige købt/ 0 lyd :(
    Sendt: 01-Maj-2006 kl. 19:22
Er der nogen her inde der har en: Str-db 1070, der ved noget om hvordan jeg får lyd i den. der må være en setting der gør at den ikke siger en pind :(

den er købt brugt, men den skal jo virke, ellers er jeg selv... blevet taget ved røven. men inden jeg går halt amok, vil jeg lige igennem eks fejl fra min side der gør den ikke siger noget.

Så er der nogle der kender til den forstærker det kan komme med nogle ideere til hvad der kunne være galt??
tak

Der er sat front, center, bag højtaler til den.
der er sat CD player til den.
der er sat TV til den.
+ der er tuner i den.
der er ikke lyd nogle steder.... :(
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2006 kl. 19:43

Hej.

Jeg har en 5 x 80 W "lillebror", jeg selv har købt brugt.

For det første, så er der lidt forsinkelse fra man tænder til der åbnes. Sådan skal det være. Men hvis der alligevel ikke kommer lyd:

Tjek om muligt, om den siger noget i hovedtelefoner og med højttalerne slået fra. En lille kobbertråd mellem klemmer/terminaler bagpå kan være synderen og kortslutte udgangstrin, og så træder et beskyttelseskredsløb i funktion. Noget lignende var tilfældet på min, hvor tidl. ejer havde presset et kabel ind med vold og magt, så klemmen var kortsluttet inde i apparatet (bøjet metal og lidt kobbertråde). 

Jeg ordnede det selv og bad om et afslag på prisen og fik det. Sælger - ikke opr. ejer, men en med kommisionssalg - var ikke klar over fejlen, og vi blev ikke uvenner eller noget. Alt andet var helt i orden.

Og din har ikke klemmer, men større og bedre skrueterminaler.

Et tegn, du kan gå efter: Virker displayet normalt eller siger det evt "protection" e.l., når du skruer op?

Købeloven gælder også ved køb af brugt, og er apparatet defekt beder du bare med det samme om at få handelen ophævet medmindre du har købt som beset eller har fået at vide, at der kunne være noget galt og det står på din kvittering.

Redigeret af Carser - 01-Maj-2006 kl. 19:51
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Jenning Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-April-2006
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2006 kl. 20:32

Oprindeligt skrevet af Brown Ghost Brown Ghost skrev:

Er der nogen her inde der har en: Str-db 1070, der ved noget om hvordan jeg får lyd i den. der må være en setting der gør at den ikke siger en pind :(

den er købt brugt, men den skal jo virke, ellers er jeg selv... blevet taget ved røven. men inden jeg går halt amok, vil jeg lige igennem eks fejl fra min side der gør den ikke siger noget.

Så er der nogle der kender til den forstærker det kan komme med nogle ideere til hvad der kunne være galt??
tak

Der er sat front, center, bag højtaler til den.
der er sat CD player til den.
der er sat TV til den.
+ der er tuner i den.
der er ikke lyd nogle steder.... :(

Der kan være flere årsager til dit problem..

Jeg har selv en ældre top-model str-db940.

Det kan bl.a. skyldes, at du har sat den til at bruge speaker A+B og der ikke er tilsluttet nogle til B. Prøv evt. at trykke på test tone på din fjernbetjening under lågen.

Ellers må du lige prøve at skrive igen.

Til top
Brown Ghost Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2006 kl. 17:39
intete virker har sendt den retur, den er i stykker, og får mine mønter tilbage :(

så må jeg finde en ny fætter... takker for jeres iddre, alle er afprøvet..
tak

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2006 kl. 17:56

Velbekomme fra mig og pøj-pøj med at finde en fætter, der duer.

Et lille velment råd: Hør den spille og prøv den også gerne selv lidt lidt af, før du køber den.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu