recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til HDHomerun, Raspbmc, VPN og iPad
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til HDHomerun, Raspbmc, VPN og iPad

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mprs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-November-2012
Sted: København
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mprs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til HDHomerun, Raspbmc, VPN og iPad
    Sendt: 24-November-2012 kl. 11:57
Hej Alle,

Jeg har brug for hjælp.

Jeg har følgende enheder i hjemmet, som jeg på en eller anden måde gerne vi have til at spille sammen

1* HDHomerun (tændt 24/7)
1* Raspberry Pi med Raspbmc (tændt 24/7)
1* Excito B3 (tændt 24/7)
1* iPad /iPhone
1* Mac
1* PC med Windows 7

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan dælen jeg får sat det godt nok op, så jeg kan se kabelTV på min iPad/iPhone/Mac/PC

Jeg havde en slingbox til før, men ville gerne have den ekstra tuner som HDHomerun har, men opsættet er bare meget mere manuelt end slingbox. Er lige ved at blive så sur at jeg sætter slingboxen til igen.

(Jeg er godt klar over at HDHomerun kun virker på hjemmenetværket. Det bliver projekt nummer 2 at få den til at virke over VPN)

Er der nogen der kan hjælpe mig med at se den røde tråd. Jeg er klar på at prøve næsten alt.

Redigeret af mprs - 24-November-2012 kl. 11:57
--
Martin Spliid
Raspbmc - Exito B3 - HDHomerun
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2012 kl. 20:45
tja - du skal jo have en TV-applikation installeret på samtlige enheder for at kunne anvende signalet fr din HDHR. xbmc på dine pc'ere og din rasp. (den nyeste udgave af xbmc findes direkte til rasp-enheden.)

til æbleenhederne er der også xbmc - men tror måske det vil være lettere med plex. Har dog ikke nogen HDHR så jeg er faktisk ikke helt klar over om ipad/fon app'en kan håndtere det direkte. Ellers skal du desværre købe Eyetv til din æblemaskine da den så kan transcode signalet videre til din ipad/fon (og det er så også en mulighed for at få signalet sendt ud af huset via MyEyeTV) men ipad'en skal nok helst have signalet ned i en båndbredde den kan håndtere. har ganske vist aldrig prøvet det, men tvivler altså lidt på den tager en 10mbit k5HD stream direkte.
Elgato har faktisk lavet en App direkte til HDHomerun - desværre så er den ikke lige tilgængelig i den danske app-store!! :-(
Til top
Sunny Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Juli-2004
Point: 325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sunny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2012 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af mprs mprs skrev:

Hej Alle,

Jeg har brug for hjælp.

Jeg har følgende enheder i hjemmet, som jeg på en eller anden måde gerne vi have til at spille sammen

1* HDHomerun (tændt 24/7)
1* Raspberry Pi med Raspbmc (tændt 24/7)
1* Excito B3 (tændt 24/7)
1* iPad /iPhone
1* Mac
1* PC med Windows 7

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan dælen jeg får sat det godt nok op, så jeg kan se kabelTV på min iPad/iPhone/Mac/PC

Jeg havde en slingbox til før, men ville gerne have den ekstra tuner som HDHomerun har, men opsættet er bare meget mere manuelt end slingbox. Er lige ved at blive så sur at jeg sætter slingboxen til igen.

(Jeg er godt klar over at HDHomerun kun virker på hjemmenetværket. Det bliver projekt nummer 2 at få den til at virke over VPN)

Er der nogen der kan hjælpe mig med at se den røde tråd. Jeg er klar på at prøve næsten alt.

Jeg ville høre om du har fundet en løsning med VPN til din HD Homerun eller om der er andre som har? Da jeg også selv render med tanken, men første forsøg mislykkedes
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2012 kl. 18:35
igen er der lidt muligheder. - både elgato og plex tilbyder nu WAN-baseret adgang til dine data, så hvis du har plex mediaserver kørende på din "tv-server" som kan tage HDHomerun, så burde du kunne få direkte adgang den vej. - ved godt det ikke er helt det samme som en VPN, da signalet vil blive omkodet til lavere bitrate, men alligevel. du kan ikke få direkte adgang til din HDHomerun ude fra nettet. men du kan jo sagtens få alm adgang til en af dine maskiner der har en applikation kørende som kan tage det og så få vpn den vej.

Redigeret af claus_jac - 29-December-2012 kl. 18:38
Til top
Sunny Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Juli-2004
Point: 325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sunny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2012 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

igen er der lidt muligheder. - både elgato og plex tilbyder nu WAN-baseret adgang til dine data, så hvis du har plex mediaserver kørende på din "tv-server" som kan tage HDHomerun, så burde du kunne få direkte adgang den vej. - ved godt det ikke er helt det samme som en VPN, da signalet vil blive omkodet til lavere bitrate, men alligevel. du kan ikke få direkte adgang til din HDHomerun ude fra nettet. men du kan jo sagtens få alm adgang til en af dine maskiner der har en applikation kørende som kan tage det og så få vpn den vej.

Nu har jeg prøvet at installere Plex sercer på min WHS, men leder efter dette HD Homerun plugin, men synes ikke jeg kan finde noget. Kan nogen hjælpe?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu