recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Antennekabel+Stik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Antennekabel+Stik

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Antennekabel+Stik
    Sendt: 02-December-2012 kl. 13:53
Halløjsa herinde.

Jeg skal have trukket noget signal fra min fiber boks fra waoo. Der sidder sådan et stik i bunden af fiber boksen, som jeg tror er det der kaldes et F-connector, altså sådan en som skal skrues på da den har gevind.

Jeg skal så have trukket det signal ud til 4 stk fjernsyn, der er ca 8+8+12+30 meter kabelføring (via loftet) som skal trækkes, målene er målt så det skal på loftet.

Jeg ville lige høre jer av experter hvad jeg skal bruge til dette projekt, jeg skal vel først og fremmest have et stik til bunden af fiberboksen, så signalet kan trækkes derfra, og så fordeles ud. Men hvordan gør jeg det så jeg ikke mistet så meget signal osv. Har ikke den store erfaring med dette og vil fjerne de 35 år gamle kabler som ligger her allerede.

Så håber i har lidt vejledning til en nybegynder og evt link til hvor jeg kan købe det hele til fornuftige penge.

pft
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2012 kl. 13:59
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2012 kl. 14:43
Ja de ligger allerede i min favorit hehe. Men mere lige en guideline til hvad der skal bruges og om jeg har ret i det med F-Connector, samt om der skal bruges nogen form for antenne forstærker osv osv osv.
Til top
Gonardo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Juli-2009
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gonardo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2012 kl. 22:19
Ja, det er et f-stik der sidder i bunden af boksen. Så træk et kabel fra den op på loftet, og del signalet oppe på loftet ud til de 4 tv, med sådan en her: http://www.av-cables.dk/antennefordeler/professionel-antennefordeler-4-vejs.html
Antennekabel
vil jeg købe noget som er youSee godkendt, og f-stik som passer på: http://www.keas.dk/store/comersus_listCategoriesAndProducts.asp?idCategory=56

Vil vente med antenneforstærker, det er jo ikke sikkert det er nødvendigt, kan altid skydes ind imellem senere Smile
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2012 kl. 23:23
ja det var da en god ide med noget som er lidt mere kvalitets sikret, den havde jeg ikke lige med i overvejelserne, så tak for det.

Men ja du har nok ret i det med antenneforstærkeren, man kan jo altid smide den på senere hvis det skulle blive nødvendigt.
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2012 kl. 23:31
Det er vel bare at bestille den her F-Connector samt det her kabel og så en fordeler, ikke sandt? Antennekablet passer vel til den f-connector eller er jeg helt galt på den?

Ps den antennefordeler er det os F-connector der skal tilsluttes i den??

Redigeret af Treated - 03-December-2012 kl. 23:42
Til top
Gonardo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Juli-2009
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gonardo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2012 kl. 23:57
Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:

Det er vel bare at bestille den her F-Connector samt det her kabel og så en fordeler, ikke sandt? Antennekablet passer vel til den f-connector eller er jeg helt galt på den?

Ps den antennefordeler er det os F-connector der skal tilsluttes i den??

Jov, du har fundet det rigtige Smile og der sidder f-stik på fordeler...http://www.antenne-grossisten.dk/antenne_fordeler_til_4_tv-p-244.html
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2012 kl. 10:04
Mange tak for info Gonardo, er bare lidt skod at skal bestille noget og så det ikke passer sammen :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu