|
Antennekabel+Stik |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-December-2012 kl. 13:53 |
Halløjsa herinde.
Jeg skal have trukket noget signal fra min fiber boks fra waoo. Der sidder sådan et stik i bunden af fiber boksen, som jeg tror er det der kaldes et F-connector, altså sådan en som skal skrues på da den har gevind. Jeg skal så have trukket det signal ud til 4 stk fjernsyn, der er ca 8+8+12+30 meter kabelføring (via loftet) som skal trækkes, målene er målt så det skal på loftet. Jeg ville lige høre jer av experter hvad jeg skal bruge til dette projekt, jeg skal vel først og fremmest have et stik til bunden af fiberboksen, så signalet kan trækkes derfra, og så fordeles ud. Men hvordan gør jeg det så jeg ikke mistet så meget signal osv. Har ikke den store erfaring med dette og vil fjerne de 35 år gamle kabler som ligger her allerede. Så håber i har lidt vejledning til en nybegynder og evt link til hvor jeg kan købe det hele til fornuftige penge. pft
|
|
![]() |
|
Benny From ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 854 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
Ja de ligger allerede i min favorit hehe. Men mere lige en guideline til hvad der skal bruges og om jeg har ret i det med F-Connector, samt om der skal bruges nogen form for antenne forstærker osv osv osv.
|
|
![]() |
|
Gonardo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 249 |
Ja, det er et f-stik der sidder i bunden af boksen. Så træk et kabel fra den op på loftet, og del signalet oppe på loftet ud til de 4 tv, med sådan en her: http://www.av-cables.dk/antennefordeler/professionel-antennefordeler-4-vejs.htmlAntennekabel vil jeg købe noget som er youSee godkendt, og f-stik som passer på: http://www.keas.dk/store/comersus_listCategoriesAndProducts.asp?idCategory=56
Vil vente med antenneforstærker, det er jo ikke sikkert det er nødvendigt, kan altid skydes ind imellem senere
![]() |
|
![]() |
|
ja det var da en god ide med noget som er lidt mere kvalitets sikret, den havde jeg ikke lige med i overvejelserne, så tak for det.
Men ja du har nok ret i det med antenneforstærkeren, man kan jo altid smide den på senere hvis det skulle blive nødvendigt.
|
|
![]() |
|
Det er vel bare at bestille den her F-Connector samt det her kabel og så en fordeler, ikke sandt? Antennekablet passer vel til den f-connector eller er jeg helt galt på den?
Ps den antennefordeler er det os F-connector der skal tilsluttes i den?? Redigeret af Treated - 03-December-2012 kl. 23:42 |
|
![]() |
|
Gonardo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 249 |
![]() |
|
![]() |
|
Mange tak for info Gonardo, er bare lidt skod at skal bestille noget og så det ikke passer sammen :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |