|
Nordost Blue Heaven eller Ecosse SMS2.4 |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
F.Nielsen
Bruger Oprettet: 29-November-2006 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 103 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 09-December-2012 kl. 01:00 |
Hej Hvilke vil i mene er det bedste kabel? Redigeret af F.Nielsen - 09-December-2012 kl. 20:18 |
|
Steve Jones
Guld medlem Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg vil mene dette er det bedste:
http://www.harald-nyborg.dk/p9545/hoejttalerkabel-2x2-50mm2-25m
|
|
helljohn
Guld medlem Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2046 |
Funktioner
Tak(0)
|
Må nok indrømme at de 2 er noget kun overkill til et fint setup som dit de penge får du ikke nok lyd ud af
hvis du gerne vil ha noget fabriks termineret er der andre billigere alternativer som fx http://www.av-connection.dk/?PGr=1968&ML=364 eller http://www.av-cables.dk/termineteret-m-stik/high-quality-hoejttalerkabel-2-meter.html |
|
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|
F.Nielsen
Bruger Oprettet: 29-November-2006 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 103 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du har muligvis ret i, jeg ikke får nok lyd ud af dyre højttalerledninger til Pioneer og System Audio. Hvis nu forstærker og højttalere var af højere kvalitet end mit, ville du så evt. vælge Esosse SMS2.4 frem for Nordost Blue Heaven LS?
Hvilke af de to billige alternativer, du henviser til, ville du evt. selv vælge? Redigeret af F.Nielsen - 09-December-2012 kl. 14:34 |
|
helljohn
Funktioner
Tak(0)
|
De kabel du nævner er begge af ret høj klasse og er nok noget mere på sin plads på et 50k+ stereo setup.
Til dit setup ville jeg gå uden om sølv da det vil få det til at lyde lysere end nu.Har haft kabel fra begge producenter og til mit setup var Ecosse helt klart bedst. Af de 2 billige Xindak helt klart de er gode til prisen og med Gotham kobber ledere Redigeret af helljohn - 09-December-2012 kl. 14:48 |
|
|
|
helljohn
Funktioner
Tak(0)
|
Et andet godt valg kunne være http://hificable.dk/produkter/15-hoejttalerkabel/184-sommercable-elephant-hoejttalerkabel/ eller hvis du vil gi lidt mere så http://hificable.dk/produkter/15-hoejttalerkabel/183-oyaide-or-800-advance/
|
|
|
|
F.Nielsen
Funktioner
Tak(0)
|
Ok og tak for dine svar
Jeg vil prøve Xindak kablet. Troede sølv er det bedste valg uanset kvalitet på anlæg. Vil du ikke mene, jeg skal fortsætte med at køre bi-amping, som jeg gør nu? Mine nuværende højttalerkabler er iøvrigt Sonic Link AST 200 Biwire kabler købt for flere år siden i Tape Connection sammen med højttalerne. Der er måske ikke den store lydforskel til Xindak?
|
|
F.Nielsen
Funktioner
Tak(0)
|
Det ser jo også godt ud og Oyaide er pt. nedsat
|
|
helljohn
Funktioner
Tak(0)
|
Har ikke meget fidus til bi amping da det jo er samme strømforsyning som bruges ville singel wire dem og købe et sæt gode jumpers eller køre bi wire.Selv kører jeg med et singel wire Hartvig airline 2 og jumpers fra Xindak og de er på tilbud nu til 400 kr.Du har en class D forstærker og nogle "små " ht sølv vil ikke gøre dit setup godt og ville derfor undgå sølv i signal kæden
|
|
|
|
helljohn
Funktioner
Tak(0)
|
Oyaide er super og lyder dejligt varmt men koster jo også lidt
|
|
|
|
helljohn
Funktioner
Tak(0)
|
Dine ht kabel er ikke dårlige du skal op i Oyaide for at få noget bedre at dem som er nævnt her.
|
|
|
|
F.Nielsen
Funktioner
Tak(0)
|
Ok. Det er ellers noget af et anlæg, du har. Hvordan kan det være, du ikke bruger Ecosse til så dyrt et anlæg? Læser det som om, du har haft Nordost og Ecosse før men ikke nu. Ecosse er vel også i kobber og uden sølv? Vil iøvrigt prøve at køre single wire istedet for bi-amp med mine nuværende kabler. Det er måske ok med Sonic Link 200 alligevel.
Redigeret af F.Nielsen - 09-December-2012 kl. 16:03 |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |