recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVBViewer/ Recording Service optager ikke??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVBViewer/ Recording Service optager ikke??

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 930
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DVBViewer/ Recording Service optager ikke??
    Sendt: 10-December-2012 kl. 01:55
Hej Forum.
Jeg har fået det problem at DVBViewer/ Recording Service ikke optager det som den bliver sat til at optage, den registrerer fint at den bliver sat til at optage. Jeg har installeret DVBViewer og Recording Service på WHS 2011, og installeret nogle Codecs.

Jeg har installeret HDHomerun's software og fundet alle kanalerne.

Hvorfor virker det ikke??

Mvh
Guldhammer
//Guldhammer
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 10:45
Hvad står der i log filerne?
Kan du lave et screen dump af Device Status i RS Web interface?
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 15:21
Aargh.........hvordan tager man et screenshot på en headless server,
gennem windows fjernskrivebord??
//Guldhammer
Til top
Hanzoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Marts-2010
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanzoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Print screen knappen på tasturet, derefter ind i Paint på din egen maskine og sæt ind.

Redigeret af Hanzoy - 10-December-2012 kl. 15:41
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 18:37

Prøv at kværke firewallen på den whs 2011 for at se om det gør en forskel. Jeg boksede længe med et tilsvarende setup for nyligt indtil det slog mig at slukke windows firewall. Hvis du får den til at fungere med slukket firewall kan du efterfølgende give dig til at eksperimentere med at sætte regler op der tillader det der skal tillades - eller du kan gøre som mig og lade firewallen forblive slukket, du har sandsynligvis en router til at lukke af for nasty trafik udefra alligevel.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 19:23

Hvis din klient er en win 7 maskine, så er det bare at starte klippeværktøj
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Prøv at kværke firewallen på den whs 2011 for at se om det gør en forskel. Jeg boksede længe med et tilsvarende setup for nyligt indtil det slog mig at slukke windows firewall. Hvis du får den til at fungere med slukket firewall kan du efterfølgende give dig til at eksperimentere med at sætte regler op der tillader det der skal tillades - eller du kan gøre som mig og lade firewallen forblive slukket, du har sandsynligvis en router til at lukke af for nasty trafik udefra alligevel.
Hvis Recording Service kører på serveren, er der antageligt ingen ide i at disable Firewallen, da det hele jo kører lokalt på serveren.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 00:15
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Hvis Recording Service kører på serveren, er der antageligt ingen ide i at disable Firewallen, da det hele jo kører lokalt på serveren.

Det hele kører ikke lokalt, han bruger en hdhomerun tuner.

Min oplevelse med dvbviewer, hdhomerun og whs 2011 var at dvbviewer godt kunne kommunikere med hdhomerun, men ikke modtage billedsignal retur. Mit gæt er, at dvbviewer kommunikerer med hdhomerun på en bestemt port og fordi det er dvbviewer der kontakter hdhomerun tillader firewallen at der snakkes på den pågældende port. Noget tyder dog på at hdhomerun sender billedsignalet retur på en anden port og det blokerer firewallen for da kontakten ikke er skabt "indefra". Da jeg lukkede firewallen kørte det hele fint.

Jeg kan sagtens forestille mig at firewallen stikker en kæp i hjulet for guldhammer også, det er ihvertfald et forsøg være at klikke på disable og se om det gør en forskel - det gjorde det for mig.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 00:26
Så er det fornuftigt nok at slå firewallen fra, og se om den blokerer. Men skal jeg være ærlig, så tror jeg ikke at det er der aben ligger begravet!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 08:01
Min egen bærbar er Win 7.
//Guldhammer
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 09:52
HDHomerun og DVBViewer kommunikerer via en port så det er i højeste grad firewall'en der skal åbnes for DVBViewer software til at kik ud på dit lokalnet fremfor kun lokalt på din pc/server.

Selve tuner boksen står jo på lokal netværket, så start windows firewall og åbn for dvbviewer softwaren, så skulle det virke.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2012 kl. 01:46
Hej igen.

Undskyld det sene svar, men jeg har været nødsaget til at reinstallere WHS2011.

Overvejer at droppe TV4Home, men hvilke alternativer er der ellers,
DVBViewer har nu efter reinstalation nægtet at finde kanaler.
//Guldhammer
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu