|
Mediaportal 1.3 beta udgivet |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-December-2012 kl. 11:54 |
|
http://www.team-mediaportal.com/news/mediaportal-130-beta-released
|
||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
||
![]() |
||
noerden ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 522 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg tænkte om der var grobund for en fast tråd angående Mediaportal og evt. også Argus? Så kunne man få samlet sine svar og spørgsmål samt fif. /noerden |
||
![]() |
||
Hanzoy ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Marts-2010 Status: Offline Point: 262 |
|
Nice :) . Har selv brugt Windows Media Center i lidt over et år som frontend og DVBLogic som backend, har også fået det til at virke at den automatisk skulle afspille danske undertekster vha. shark007, men det irriterer mig lidt mht. bluray, ved godt der findes TMT og PowerDVD men synes ikke det fungerer skide godt og vil derfor skifte. Valget står mellem DVBLogic/MediaPortal som backend og XBMC Frodo som frontend eller ren MediaPortal både som backend og frontend. Begge dele skal afprøves her i weekenden. Redigeret af Hanzoy - 14-December-2012 kl. 15:28 |
||
![]() |
||
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
|
Den skulle da lige prøves, så den blev smidt på en 32 bit w7 gammel dell kontormaskine med et nvidia 210 kort i. Installeres uden problemer, på med mdapi og acamd, connect til dreamboxen. Og så skulle der prøves kanaler og skift af do..... Den gør det faktisk godt. Da jeg forlod den i sin tid brækkede tv serveren ofte ned når man skiftede imellem sd og hd kanaler. Det gør den sgu godt nu. Jeg har savnet interfacet og den meget bedre mulighed for at se billeder. Så giver den lige en chance de næste par dage, måske man skulle se hvad den ellers har af forbedringer. Den skifter ikke kanal så hurtigt som dvb viewer kan jeg se.
Yep, ønsket om en tråd/et forum til hver af media center software typerne ville være dejligt.
|
||
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
||
![]() |
||
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
|
æv, havde helt glemt hvilket et helvede det er at scanne kanaler i medie portal, 1163 kanaler der skal sorteres kombineres på 2 kort osv. Og nu med mysql uden et interface, sidste gang slettede jeg kanaler direkte i databasen da det var sql express som mere er min hjemmebane.... Kunne godt savne en prescan af alle kanaler, og så en option der hed, tag kun kanaler fra fundne providere telenor og unknown (viasat har vist denne da de ikke har orket at sætte provider på alle deres), alle de der baltiske kanaler arghhhhhhh.
|
||
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
||
![]() |
||
|
Installeret, men jeg har problemer med epg, den tager kun et par programmer frem i tiden lige som viasat plejer at gøre, dette på C more kanalerne. Nu er det snart længe siden jeg sidst har brugt MP, men mindes at man kunne stille sig på en af discovery kanalerne så var der fuld epg efter et par minutter, men hvilken kanal er det for tiden. Det er alt sammen dvb-s.
MVH
|
||
|
||
![]() |
||
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
|
ikke nogen dum ide - især argus
|
||
.....
|
||
![]() |
||
|
Jeg syntes nu stadig ikke der er flere typer mediecenter software end de hver burde have en forum pind.
Iøvrigt 10-934V på Thor er stedet man hiver komplet epg for telenor kanalerne. Det tog lidt tid at finde den. lyngsat.com, her kan man se hvilke kanaler, der ligger på transponderen.
DVBViewer kalder frekvensen for en MediaHighway.
Syntes stadig det tegner godt for deres betaudgave.
|
||
|
||
![]() |
||
Tazman ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 203 |
|
Hey Rasnuzzen
Hvordan gør du det? har søgt på 10934 v 24500.. hvad gør jeg derfra? |
||
![]() |
||
noerden ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 522 |
|
Kunne man ikke lave en "sticky" ligesom med Mymovies, med f.eks?
og evt.
Det ville da dække de fleste indlæg. Så vil der selvfølgelig altid komme noget med streaming, såsom Netflix og AppleTV. Jeg har personligt selv gemt nogle indlæg - bla. en midnre manual til opsætning af Mediaportal+Argus fra bunden af - bl.a. med sql server, scanning af kanaler, services mm. Den ville jeg da genre have udbygget med opsætning af router for adgang udefra gennem web og mobil.
|
||
![]() |
||
|
Jeg kan ikke hjælpe dig. men jeg vil stærkt anbefale at bruge http://dk.timefor.tv/ (det gamle ontv). Det koster 100 kroner for et år - og så kan du downloade en xml fil, hvilket jeg gør hver dag kl. 5 med taskmanager - og et lille program (getontv) som er lavet af en herinde - det virker bare. En bonus er at du med deres app. også har detaljeret adgang til deres guide fra mobilen. De penge er godt givet ud.
|
||
![]() |
||
|
Hvis vi nu alligevel er i gang, så har jeg da nogle ting jer genre vil have forbedret ved min opsætning
/noerden ----------- En i3 server i bryggerset med Argus og MP1.2 - samt 10m hdmi+usb kabel til fjernsynet, hvor der er en usb hub med BT adaptor og dvd drev. Fungerer egentlig fint - dog ikke til livetv pga. de langsomme kanalskift. Bliver mest brugt til at passivere børn på snart 2 og 5, samt The Daily Show til far og mors hospitalsserier. Redigeret af noerden - 17-December-2012 kl. 20:28 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |