recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med DIR-857?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaringer med DIR-857?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DJCarten Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-August-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DJCarten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaringer med DIR-857?
    Sendt: 15-December-2012 kl. 20:33
Hej,

Nogen der har erfaringer med D-links media router DIR-857?

Jeg går med overvejelser om at sætte denne op herhjemme til mit netværk i stedet for at bruge zyxel routeren fra fullrate.

Netværket er anvendt meget til streamning. Der anvendes meget HD serier fra NAS server til media-afspiller og ikke mindst slides det trådløse meget af SONOS som betjenes fra iPhones og iPad.

Eller kan i anbefale andre routere? 
Jeg har stor skepsis mod Linksys og deres nye system med Cisco - som overvåger ens forbrug af netværk.
http://www.3004.dk
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2012 kl. 20:48
Linksys/Cisco overvågning? Har du mere info?

BS
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DJCarten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2012 kl. 21:31
Jeg kiggede rundt på edbpriser... Og under den ene af modellerne skriver en bruger:
"Bemærk at med Linksys E2700, E3500, eller E4500 så tvinges man til at bruge Cisco Connect Cloud, hvis man vil konfigurere routeren, og at man giver Cisco ret til at spore ens trafik, herunder hvilke links man besøger: Når du bruger tjenesten, giver du tilladelse til, at Cisco må tracke bestemte informationer relateret til tjenesten, inklusive - men ikke begrænset til - status og helbred af dit netværk og produkter; hvilke apps relateret til tjenesten du bruger;....; Internet-historik; http://www.extremetech.com/computing/132142-ciscos-cloud-vision-mandatory-monetized-and-killed-at-their-discretion"

http://www.edbpriser.dk/router/linksys-ea4500-dual-band-n900-router-with-gigabit-and-usb-id-6753576.aspx

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2012 kl. 21:56
Tak for info. Det bliver et nej tak til Linksys herfra. Det er lige groft nok :-(

BS
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DJCarten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2012 kl. 21:56
Lige netop min tanke... det er da for sindsygt...? 
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mureren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2012 kl. 22:04
Det kræver bare en anden firmware version til routeren, som du kan downloade hos Cisco, så slipper du for deres overvågning.
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 06:58
Det er meget godt at man kan bruge anden firmware hvis man VED det. Problemet for mig er bare firmaets holdning og EULA, hvor der direkte står at vi laver bare betingelser om hvis vi har lyst :-/ Desuden bliver der formodentligt ikke udviklet lige så meget på den alternative firmware hvis holdningen er således at CCC er det nye sort.

Jeg har selv ofte brugt Linksys enheder men det kunne stoppe brat her.

Til OP se på D-link (som du gør), Asus eller Zyxel. Det er produkter jeg har gode erfaringer med. Selv har jeg en DIR 655 der kører klippestabilt.

BS
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Januar-2010
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 10:00
Jeg har haft flere forskellige Dlink, og har installeret dem for flere venner og det har kørt perfekt - indtil fornyligt!

Jeg havde behov for at forlænge netværket da behovet for båndbredde på det trådløse net værk steg betragteligt. 3 tv på nettet, 2 apple TV, 3 iPhones, iPad, airplay højtaler og 3 laptops. Netflix, airplay og diverse streaming kræver båndbredde.

Jeg trak et kabel og satte en airport express op i den ende af huset hvor min teenage piger bor, og konfigurerede den med roaming - det kom aldrig til at virke, så jeg valgte til sidst at kable alt i stuen, slå trådløs fra på DLinken og så kun bruge Airport express til det trådløse (den kan nåes fra hele huset.

På et tidspunkt køber jeg en airport extreeme, så jeg kan få sat det hele op med roaming igen.

Så som svar på dit spørgsmål, jeg kender ikke DIR-857, men jeg synes du skal overveje en aiport extreeme istedet, da jeg kan se du har æble udstyr.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 10:19
Helt ærligt Orm. Er det et godt råd? Du beskriver selv at du har haft et fungerende netværk som du efterfølgende satte et stykke netværksudstyr til som er kendt for inkombatibilitet med andet netværksudstyr for efterfølgende at opleve problemer. Du råder så trådstarter til at investere i samme udstyr!

Trådstarter har endda undersøgt markedet og gjort anmærkninger om IKKE at skulle trækkes ind i et overvåget og lukket system.

Jeg kan ikke forstå at man ønsker netværksprodukter (eller andre produkter) fra firmaer der åbenlyst ikke kan finde ud af dette. Ikke kun Apple men også mange andre.

BS

Redigeret af Bschmidt - 16-December-2012 kl. 10:21
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DJCarten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 13:53
Jeg er ikke interesseret i mere apple udstyr. 
Jeg benytter kun iphones og ipad - da jeg er meget tilfreds med brugerflade og kvalitet.

Macbook f.eks. siger mig intet og har derfor svært ved at se mig bruge airport.

Så hvis der er nogen som har erfaringer med den nævnte DIR-857 vil jeg gerne hører det...
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 14:07
Har haft en sådan i en lille måneds tid, ingen problemer omkring brug, opsætning og performance.Det eneste ankepunkt er strømstikket, dette er meget følsomt for berøring. Stik på strømforsyning og tilslutningen på router er meget småt, og sidder desværre lidt løst når de er samlet/sat i. Røres ledningen, er man næsten sikker på, at strømmen til routeren mistes. 

Redigeret af JeTex - 16-December-2012 kl. 14:15
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu