|
Problem med FireDTV |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-December-2012 kl. 00:16 |
Nu har jeg jo plæderet for at den bedste (mest stabile) løsning på markedet var/er DVBViewer. Min TV server med flere FireDTV tunere har kørt i årevis, uden et eneste problem. Skidtet står 24 timer i døgnet og optager klippestabilt alt!Men pludselig er der halvdårlige optagelser, hvor der klippes midt i en udesendelse. Gode dyr er rådne, midt i en kalender tid. Det viser sig at en af tunerene med jævne mellemrum står som Not Avaialable. Altid den samme. Den kobles ud, men så er problemet at DVBViewers fantastiske scheduler får problemer, for flere af de schedulerede optagelser lapper over, på forskellige transpondere.Over på værkstedet og finde et gammelt FloppyDTV (det samme som FireDTV, men internt), ind i kassen. Det spillede efter 5 minutter. Det var ikke engang nødvendigt at slukke maskinen. DVBViewer optager nu alt som det skalSelv DVBViewer kan ikke hamle op med et en defekt tuner, men det er efter min mening stadig det mest stabile HTPC sw der findes
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har 2 af den gamle Version FloppyDtv, der gør det samme.
Mvh Gigabyte
|
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
|
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
Har også haft problemet, som regel kommer den igen hvis man fjerner strømmer fra tuneren et stykke tid, har mistanke til at det kan være firewire kontrolleren. Kører nu kun med 1 floppydtv og 1 SD homerun. Det er selvfølgelig et problem, når man har parabol mht manglende cam mulighed.
Måske du skulle se i retning af Digital Devises, hvis du har plads til interne kort. Redigeret af Benu - 19-December-2012 kl. 16:06 |
|
Den Ben
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Jeg tror ikke det er firewire controlleren, da FireDTV kortet nu har kørt problemfrit, siden det blev sat i. Har netop købt en brugt ekstern FireDTV, som jeg vil koble på den samme FireWire port som den (muligvis) defekte sad på. Venter bare på at få den leveret
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|
![]() |
|
Det kan ikke være et generelt problem, idet min TV server har kørt med de to FireDTV bokse i årevis
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |