|
Har jeg en klagesag? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 20-December-2012 kl. 19:23 |
Jeg har tidligere oprettet en tråd, hvor jeg spørger til Harman Kardons BDS870, håndtering af DTS-HD Master Audio.
Jeg har nu fået svar tilbage fra H/K hvor de skriver: "De BDS X70 kan dekode og reproducere DTS-HD Master Audio, men ikke Full HD-opløsning. De går tilbage til "kernen". Der er ingen omtale af Fuld HD-opløsning i specifikationerne eller i brugervejledningen, bare at replays støttes. For fuld DTS-HD opløsning i vort udvalg af produkter, er det nødvendigt at gå til en BDT/AVR kombination". Skal siges det er skrevet på norsk/dansk oprindeligt. Jeg føler at jeg er misinformeret, tildels fra forhandlers side da man der har sagt at fuld HD lyd understøttes, men det skal siges at jeg tildels godt forstår dem, da de i såfald ligeledes misforstår H/K specifikationer. Dernæst syntes jeg at det fremgår af deres manualer og hjemmeside at netop DTS-HD Understøttes. Så jeg ville blive glad, hvis nogen har tid og vil kigge mine links igennem og fortælle mig om jeg står med en sag eller om det er mig der ikke har gjort min "research" godt nok inden køb og derfor må bide i det sure æble. Sættet er 6 mdr gammelt. Jeg opdagede "fejlen" da jeg ikke kunne få min ps3 til at videresende bitstream lyd til receiveren (BDS570), hvilket jeg også troede. Men det tænker jeg ikke at jeg reelt kan beklage mig over. Men syntes ikke det er ok at systemets interne drev ikke håndtere det heller. BDS Spec http://dk.harmankardon.com/bds-870-series-dk/bds-870.html Bla andet under fanen Surround Processing Features BDS Spec http://dk.harmankardon.com/tl_files/catalog//harman-kardon/Home/Specsheets/Integrated%20Home%20Theater%20Systems/BDS%20870/NEW/Specification%20Sheet%20-%20BDS870%20(English).pdf Manual til sættet http://dk.harmankardon.com/tl_files/catalog//harman-kardon/Home/Manuals/Integrated%20Home%20Theater%20Systems/BDS%20270,%20BDS%20570/Owners%20Manual%20-%20BDS%20270,%20BDS%20570%20(English%20EU).pdf Bla på side 21 under fanen Surround-Sound Modes http://www.3dsi.co.za/HarmanKardon/HK%20BDS%20Systems/PDF/3DSI-HK_BDS570_FAB.pdf Her syntes jeg igen det fremgår at sættet afspiller DTS-HD Master Audio i sin "Native format" Til sidst. Har jeg forstået det rigtigt at alle blu ray afspillere per definition minimum understøtter DTS-Core? På DTS egen hjemmeside fremgår det at dette format hedder DTS DIGITAL SURROUND. Det jeg her vil lidt fremtil er at man isåfald i sin manual bør nøjes med at skrive DTS Digital Surround, da Blu ray i sig selv understøtter DTS kerne signalet. Iøvrigt står der på selve forstærker enheden og "kun" DTS DIGITAL SURROUND mens der står Dolby TrueHD, som systemet fint afvikler. Håber der er nogen der vil hjælpe mig lidt i min sag her, da det for mig er mange penge jeg har smidt efter noget der ikke (rent kompatibelt/lydhåndtering) ikke er bedre end hvad jeg stod med inden køb, hvilket igen er fremlagt inden køb
Redigeret af Bromberg5 - 20-December-2012 kl. 19:47 |
|
maagren
Bruger Oprettet: 02-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 189 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg vil gerne give dig nogle kommentarer, som alm. forbruger uden ekspertviden:
Jeg synes helt ærligt Harmans markedsføring er besynderlig på det punkt. Det ligger i Blu-Ray standarden, at afspilleren skal kunne håndtere DTS Digital Surround, mens DTS-HD MA er valgfrit.
Så nytter det efter min mening ikke noget at skrive, at DTS-HD MA er understøttet, når det kun afspiller "core" lydsporet. Jeg ville føle mig godt og grundigt snydt, hvis det var noget jeg havde lagt vægt på ved købet.
Hvis anlægget ikke kan håndtere DTS-HD MA ved bitstream fra din PS3 og kun afspiller "core" DTS lydsporet fra BD skiven, så forstår jeg simpelthen ikke hvordan man kan skrive, at DTS-HD MA er understøttet. Måske det giver mining for andre af de mere vidende brugere, men ikke for mig.
Jeg ville tage en snak med forhandleren, og høre hvad han siger til det. Håber du kan bruge det til noget - det er som sagt bare mine egne tanker og ikke et facit på om du har ret eller ej.
|
|
Onkyo 875 I PS4 I Sony 46hx920 I Oppo BDP-103 I B&W DM683 I QED kabler
|
|
SVP03
Guld medlem Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvordan gik det med at tage ned til forhandleren og lave et bytte med en reciever og en bd afspiller, og dermed lukke den.
|
|
SVP03
|
|
Bromberg5
Funktioner
Tak(0)
|
Hej tak for jeres mening og ord i sagen..jeg har været i dialog med sælger som ikke har afvist mig ihvertfald, men han ville gerne lige afvente svar fra h/k.
Så jeg har det svar dem som i kan læse i indlægget her, det har jeg så sendt et laaaangt modsvar på.. Det venter jeg lidt på, så jeg har h/k ord for hvad der vil eller ikke vil. For er de ikke til at forhandle med, må jeg jo gå efter expert. Har skrevet til h/k at jeg evt er interesseret i et setup med en avr og bdp som kan de ting jeg har efterspurgt fra start af. Det afventer jeg endnu. Redigeret af Bromberg5 - 21-December-2012 kl. 13:39 |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19562 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du ved købet er blevet lovet at den kan en specifik ting og den ikke kan det, så har du en god sag i forhold til radioforhandleren. Det er bare pisse svært at bevise, hvad der er sagt og ikke sagt i en forhandlingssituation.
Noget andet er om du overhovedet ville kunne høre forskel. Klaus |
|
Bromberg5
Funktioner
Tak(0)
|
Hej KlausDM: Selvfølgelig vil det være en påstand mod en påstand, men sælger har ikke angivet at jeg ikke skulle have sagt spurgt til HD lyd ved køb. Det virker til at han er helt med på hvad jeg siger, men blot lige vil høre H/K svar på mine spørgsmål - Så må vi tage den derfra. Tager H/K den ikke selv, må jeg gøre mine beklagelser direkte til forhandleren.
Ift om jeg kunne høre en forskel, så skal jeg ikke sige at jeg med garanti ville kunne det. Men finder det kritisabel at det var mit argument for at købe det. Derudover syntes jeg det er ærgerligt at være "låst" fast på en lydspor på 1.5 mb der understøtter 24.5 mb. Ser det lidt som et tv der godt kan modtage et 1080p billede, men "spytter" et 720p ud. Der er der også nogen der ikke kan se en forskel mens andre kan. Handler så nok mest om tv størrelse:)
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19562 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du har ingen sag overfor H/K, det er ikke dem du har handlet med.
Klaus |
|
Bromberg5
Funktioner
Tak(0)
|
Næ, måske nok ikke. Men det er ihverfald dem der skriver noget der i mine øjne ikke passer:)..
Men ja det er selvfølgelig forhandler. Kontakten til H/K kom lidt af sig selv da jeg i første omgang bare skulle spørge hvilke bit rate mit system understørrede. Lidt tankevækkende at de måtte sende mit spørgsmål videre i systemet. Eller er det simpelthen bagateller Core vs MA? og derfor ikke noget kundesupporten kunne svare på
|
|
tvkartoffel
Guld medlem Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
Funktioner
Tak(0)
|
Som det allerede er fremført af andre så vil jeg som lægmand også slutte op at at du har en sag hvis det er lovet at den kan -afspille- DTS MA. Hvis det fortolkes sådan, eller det der er lovet er, at den er -kompatibel- med DTS MA sådan at forstå at den kun afspiller core DTS sporet i et DTS MA signal når du vælger DTS MA i BD menuen, så er det IMO vildledende marketing ævl. Jeg mener hvad bliver det næste. Skal man så også acceptere at ens nye TV er -kompatibelt- med farveTVsignaler... Om du reelt kan høre forskel afhænger i nogen grad af hvor godt udstyret reelt er. For mit eget vedkommende kan jeg ikke høre det i de fleste scener i en film, men ved høje brag, skud og lignende kan jeg godt spotte det på film jeg kender. IMO er det ikke nat og dag men under visse omstændigheder er der reelle forskelle selv om core sporet for det meste lyder ganske udmærket. Måske sagen ender med at få karakter af en principsag, med det synes jeg egentlig er helt fint. Specielt i betragtning af at du har forhørt dig hos forhandleren om at HD lyd er understøttet. Når man spørger om sådan noget bør man kunne forvente et klart svar på hvordan tingene hænger sammen. MVH |
|
Bromberg5
Funktioner
Tak(0)
|
Du har forstået rigtigt i din tolkning TVkartoffel.
Jeg føler mig bare begrænset i mine muligheder, da jeg ej heller kan sende et lydsignal til min receiver i andet end 1509 kbps. Troede den kunne afkode DTS-HD master, men det loves nu ingen steder, men blot noget jeg troede med 3 HDMI inputs og udsagn om håndtering af DTS-HD MA. Så en princip sag, vil jeg ikke sige - Da det for mig ikke kun handler om jeg kan høre forskel på core signal eller MA:). Det er mere de muligheder jeg er begrænset til nu:)
|
|
tvkartoffel
Guld medlem Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu havde jeg ikke lige fået kigget så nøje i de forskellige dokumenter. Det har jeg så nu. Det er ubetinget noget værre vrøvl HK kommer med i deres mail. DTS-HD™ High Resolution Audio og DTS-HD Master Audio er nævnt positivt gentagene gange i dokumentationen ("specifikation sheet", "owners manual" og på den danske hjemmeside under "fulde specs")
I overskriften på "specification sheet" står der f.eks: "5.1-channel integrated home theatre system featuring a 3-D Blu-ray Disc™ receiver with Dolby® TrueHD, DTS-HD Master Audio™ surround-sound decoding and HDMI® inputs" I "Owners manual" står der: "Surround-Sound Modes Your BDS receiver can decode and play audio programs in these native audio formats: •• Dolby Digital •• Dolby Digital Plus •• Dolby TrueHD •• DTS Digital •• DTS-HD™ High Resolution Audio •• DTS-HD Master Audio™ •• PCM •• MP3: 32kbps – 320kbps bitrates, including variable bitrate encoding" Der kan ikke være nogen tvivl om at den skal kunne dette og der kan IMO ikke være tvivl om hvordan det skal fortolkes. - Der skal komme DTS-HD Master audio "ud af højttalerne" når dette er valgt. IMO er det direkte forkert når Harman Kardon skriver: "De BDS X70 kan dekode og reproducere DTS-HD Master Audio, men ikke Full HD-opløsning. De går tilbage til "kernen". Der er ingen omtale af Fuld HD-opløsning i specifikationerne eller i brugervejledningen, bare at replays støttes"
Det er ikke nævnt nogen steder i dokumentationen (hvad jeg kan finde) at der skulle være specielle begrænsninger i forhold til afspilning af DTS HD, så det må være indforstået at den kan dekode det fulde signal og afspille det. Jeg kan godt forstå du føler dig vildledt. At Harman Kardon skriver til dig som de gør anser jeg for at være direkte hånligt. MVH Redigeret af tvkartoffel - 22-December-2012 kl. 22:52 |
|
Bromberg5
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg takker mange gange for dit input Kartoffel.
Jeg kan efterhånden konstatere at jeg så ikke er alene om mit udsagn. Det er 100% sådan jeg læser og tolker det også, hvilket jeg nu også tror sælger gør. Jeg mener faktisk også at det er H/K der bør tage den mere end forhandler i virkeligheden.
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |