recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Atmos HFR og 2D
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Atmos HFR og 2D

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
brfcjon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brfcjon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Atmos HFR og 2D
    Sendt: 23-December-2012 kl. 00:08
Hejsa

Troede jeg skulle ind i bio næstved for at se Hobitten i 2D med Atmos lyd. Jeg går efter 2D, da jeg ikke kan se 3D.

Men det er åbenbart kun Atmos lyd til 2Dversionen i Næstved. Er der nogen som ved om der er en bio hvor man kan se Hobitten med Atmos uden 3D?

Og nu vi er ved det, er der nogen som ved, om der på nogle snarligt kommende film bruges HFR i 2D versionerne, og om der kommer andre film lavet med Atmos til 2D versionerne?

vh
Kasper der er lidt sur over han ikke kan gå i bio længere fordi det kun er 3D pis der bliver liret på fra producenternes side (men som er ret tilfreds med at han har investeret i sin egen bio i stedet)
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2012 kl. 00:42
Jeg har samme problem som dig. Så jeg har modificeret 2 stk briller, så der er ens polarisering i begge glas. Så kan jeg se 2D i en 3D film uden problemer. Jeg har kun prøvet dem i almindelige 3D film og der virker de fint. Jeg ved ikke om de virker ordentligt i HFR, men det finder jeg ud af i juleferien.

J

Redigeret af Jwin - 23-December-2012 kl. 00:44
Til top
brfcjon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brfcjon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2012 kl. 00:55
Clever. Clever indeed:)

Har du bare taget to passive briller og skiftet det ene "glas" ?

Vh
Kasper
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2012 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af brfcjon brfcjon skrev:

Clever. Clever indeed:)

Har du bare taget to passive briller og skiftet det ene "glas" ?

Vh
Kasper

Jeps, højre glas fra det ene par, flyttes over i venste side i den andet par. Der findes masser af how-to videoer på YouTube

J
Til top
brfcjon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brfcjon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2012 kl. 21:00
Sweet. Det skal jeg prøve:)
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 18:05
Så har jeg fået set Hobitten i HFR og 2D med mine modificerede briller. Og det så imponerende ud. Det holdt dog ikke hele vejen igennem. Scenen hvor de klatrede rundt i bjergene mens kæmperne sloges, holdt ikke. Klipperne lignede kulisser. Der var også enkelte scener hos Goblin kongen, der ikke holdt. Resten af filmen var flot.

Så hvis man tænker på at den var version 1.0 af HFR, så ser fremtiden lys ud for HFR.

J
Til top
brfcjon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brfcjon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 18:23
;) tak for Update. Jeg har ikke kastet mig ud i samme projekt endnu....
Til top
torpedo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Maj-2006
Point: 183
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torpedo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 19:05
Tog turen fra Kbh. for at se og ikke mindst høre Hobitten i Næstved Bio, som pt. er eneste bio i DK med Dolby Atmos (anvendes kun i sal 1). Der skabes et fantastisk rum af lyd i mange dimensioner når der anvendes så mange kanaler og med højttalere placeret i loftet. Personligt er Dolby Atmos en størrere gevinst til filmen end HFR selvom denne teknik overraskede positivt. 

Der skal helt klart holdes øje med programmet for Næsted Bio i fremtiden. Desværre fremgår det ikke af deres oversigt om filmen anvender Dolby Atmos, men iflg. rygter er også telefonen nået til Næstved...

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu