|
Første HTPC..nogen der kan pege i en retning? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ThomasT1976 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-November-2008 Status: Offline Point: 95 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-December-2012 kl. 20:27 |
Jeg har netop solgt min Boxee Box, da den ikke kan afspille Netflix og HBO, ellers havde jeg beholdt Boxee'en, som jeg var meget tilfreds med.
Jeg har kigget lidt på DBA efter en lille pc, som jeg kunne ha' stående ved tv'et, men folk forlanger ALT for meget for nogle lidt ældre pc'er, så jeg vil forsøge selv at finde lidt og samle, men har overhovedet intet kendskab til HTPC, andet en en tidligere Asrock ION330 jeg havde, som også var for langsom til Netflix og HBO. Er der en der evt. kan foreslå en barebone, eller et kabinet og bundkort, som ville være godt at starte med? Hvilken cpu, ville kunne dække mine behov? Silverlight, som Netflix bruger skulle være rimeligt resource-krævende. Jeg skal bruge den til: -XBMC (1080P) -Netflix -HBO + evt. senere udbud af streaming Jeg har: - Harddisk (2,5" 500gb) - Windows 7 Home Premium - Kablet gigabit/trådløst netværk - Synology NAS - Dinovo Edge keyboard/mus Hvis bare I lige kunne pege (link) i den rigtige retning...så jeg kommer godt fra start ;) Med venlig hilsen Thomas
|
|
TV: Pioneer PDP-LX5090 og PDP-4270XA og PDP-436XDE
Reciever: Onkyo TX-SR608 Højttalere: KEF KHT-3005 Multirumssystem: Russound CAM-6.6T + Sonos ZP90 |
|
![]() |
|
Monsterslam ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 556 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Synes det han kommer frem til tilsidst er et rigtig godt bud. Der er godt nok en tv tuner, men den kan du jo udelade hvis du ikke skal have tv.
Om der findes en medie afspiller der kan det du efterspørger skal jeg ikke kunne svare på. Redigeret af Monsterslam - 28-December-2012 kl. 22:38 |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Der er BD afspillere som kan tage Netflix. Vent lidt og se om der ikke også kommer HBO på nogle af dem. Hvis HBO kun kan modtages på PC'ere, dør HBO hurtigt.
Hvis Atom+ION er for langsom til Netflix (det må så være fordi Silverlight DRM slammet ikke kan køre sammen med GPU video decodning), skal du op i noget Core i3. Inden du får set dig om, har du brugt flere penge end hvad 1-2 BD afspillere med "smart TV app" funktion koster. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
ThomasT1976 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-November-2008 Status: Offline Point: 95 |
Jeg tror jeg har lagt mig fast på en mini-pc, da jeg så altid har mulighed for at "sadle om". Desuden kan en BD-afspiller kun køre BD, så mangler jeg j XBMC til at det andet. Efter lidt google'en frem og tilbage tror jeg at jeg kan få en fair HTPC for ca. 2k + de dele jeg har i forvejen.
Jeg studere det lige lidt her i weekenden, så må vi se hvad jeg finder frem til ;)
|
|
Reciever: Onkyo TX-SR608 Højttalere: KEF KHT-3005 Multirumssystem: Russound CAM-6.6T + Sonos ZP90 |
|
![]() |
|
Steffen32 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2006 Sted: Hadsten Denmark Status: Offline Point: 771 |
Apple tv er billig og god til Netflix, det samme er WD live angiveligt. Så køb en af dem og behols din boxee box, så er du godt kørende.
|
|
![]() |
|
Jeg har solgt Boxee og det var egentligt meningen at jeg ville købe en WD TV Live, men så er man alligevel på en eller anden måde låst....og den kan ikke vise HBO endnu.
Jeg har haft WD TV Live før Boxee og jeg blev egentligt rimelig træt af alle de filer den smed på mit film-drev, samt at den havde svært ved selv at finde cover-art.
|
|
|
![]() |
|
Davidp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 905 |
Zotac Zbox
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |