recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony KDL-55HX855 erfaringer søges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony KDL-55HX855 erfaringer søges

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
baloo55 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 314
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér baloo55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony KDL-55HX855 erfaringer søges
    Sendt: 30-December-2012 kl. 09:29
Så fik jeg bestilt nyt tv. Efter mange timers læsning og efter at have set det, har jeg bestilt Sony KDL-55HX855. Nu venter jeg så på det kommer om en uges tid. Jeg har været ved at læse online manualen og har et par ting jeg undrer mig over. Der står ikke i online manualen hvordan- og om man overhovedet kan oprette favoritlister af dvb-t og dvb-s kanaler. Jeg går udfra at man kan, men kan man blande kanaler fra både antenne og parabol baserede kanaler?

Andre tips og råd ift. tv'et og indstillinger modtages meget gerne

Ps. Nogen der vil købe et Panasonic 50" VT20 plasmaskærm og bluray afspiller
Mvh.
Baloo55
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 1398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 17:10
Ved ikke om man kan lave favoritlister som man kan skifte imellem (kan dog godt vælge om en kanal skal tilføjes som favorit, men jeg har ikke selv haft brug for favoritlister) og du kan sortere dine kanaler (lave egen rækkefølge) . Du kan ikke blande kanaler fra DVB-T og DVB-S - her skal du skifte melllem DVB-T og DVB-S hvilket gøres med en tast på fjernbetjeningen.

Der findes mange fora på nettet hvor der diskuteres indstillinger for TV'et. Vil dog stærkt anbefale at 'LED dynamic control' (local dimming) sættes til 'Standard'.
Til top
KAMIL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-December-2012
Sted: Aarhus
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KAMIL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 21:14
hvad skal du have for den 50" Panasonic vt20 ?
Til top
baloo55 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér baloo55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 21:46
Det lyder godt filmfreak :) Jeg glæder mig helt vildt :)

Kamil jeg har sat den til salg i den blå avis for 6500kr inkl. Panasonic 3D bluray afspiller, to par 3D briller, wifi dongle og der er stadig over 2 års ekstra total forsikring på den og reklamationsret indtil d. 26/3 2013.
Mvh.
Baloo55
Til top
baloo55 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér baloo55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2013 kl. 06:17
FEDT TV! Kommer vidst på tilbud til 10000kr i næste uge i Elgiganten! Kan varmt anbefale den.
Mvh.
Baloo55
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Januar-2010
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2013 kl. 07:43
På sony er der ingen grund til at lave favorit lister, du kan sortere kanalerne i den orden du ønsker
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Januar-2010
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2013 kl. 07:44
Men om du kan blande kanaler på tværs af modtagelses type aner jeg ikke
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2013 kl. 08:04
Jeg oplever desværre lip-sync problemer med TV'et, hvor lyden er lidt bagefter billedet, når jeg kører lyden digitalt (optisk) over til surround-reciever. Det er ikke udtalt men når man først har lagt mærke til det er det ret irriterende - f.eks det at lyden af en dør der smækker først kommer lidt EFTER døren er smækket i.
Lip-sync problemet forekommer dog kun når:

1) output format er sat til 'auto' (dvs Dolby Digital)
2) der modtages via alm. antenne - dvs DVB-T

Det er som om at TV'et har problemer med at konvertere HE-AAC signalet til dolby digital.

Der er ingen nævneværdig problemer når der outputtes som PCM eller når jeg ser DR Nu (hbbtv) eller Netflix, som også er i Dolby digital.

Ellers et fedt TV Smile

Havde en smule clouding (i alle hjørner) de første par måneder, men det er tilsyneladende heldigvis næsten helt forsvundet nu.

Til top
baloo55 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér baloo55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2013 kl. 16:29
Til orm08
Jeg har hentet et program på nettet til at overføre din kanaliste til pc, så jeg kan redigere den der. Desværre er der en kanal som forsvinder hver gang. Derfor måtte jeg i gang med at flytte kanaler "the hard Way".

Til filmfreak
Jeg oplever kun nævneværdig clouding når jeg er i menuen. Det er ligesom om den slukker eller tænder for et eller andet når man går i menuen. Der er meget lidt i nederste venstre hjørne, men det er ikke noget der fanger øjet og kan kun se i et mørkt rum når der er sorte rammer om billedet. Men det er så lidt at jeg var i tvivl om det var genskind fra en lampe. Det er virkelig ubetydeligt, men det er da fedt at du skriver at det bliver bedre og ikke være når den bliver "kørt til". Bruger du dynamisk backlight eller hvad det nu hedder?
Jeg er super glad for tv'et. Havde frygtet clouding, men ville have LCD, da jeg aldrig har æret glad for plasma selvom jeg i sin tid købte topmodellen.
Mvh.
Baloo55
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2013 kl. 17:39
til baloo55:

Når man tilgår menuen bliver 'LED Dynamic control' (local dimming)  slået fra hvorfor clouding mv. ses tydeligere.

Jeg har naturligvis sat LED dynamic control til 'Standard' for at fjerne den værste clouding. Ved ikke lige hvorfor clouding problemet på mit eksemplar er blevet bedre (skete over kort tid)  - måske kan det være mindre rystelser i kabinettet (TV står på et TV-møbel hvori der også er højtalere) - måske små temperaturudsvingninger i kabinettet der har fået det til næsten at forsvinde helt ??

Det værste problem jeg har med tv'et er lip-sync problemet som jeg ikke kan gøre noget ved andet at håbe på at der snart kommer en softwareopdatering der løser det.

Til top
baloo55 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér baloo55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2013 kl. 17:48
Ok. Jeg har aldrig lagt mærke til sync problemet, men jeg kører også hovedsageligt fra DVB-T og HDMI indgange.
Mvh.
Baloo55
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Point: 845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2013 kl. 17:53
Oprindeligt skrevet af baloo55 baloo55 skrev:

FEDT TV! Kommer vidst på tilbud til 10000kr i næste uge i Elgiganten! Kan varmt anbefale den.

Så skal jeg sku have nyt tv...weeeeee Clap
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu