|
audio return channel |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
p.elkjaer ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-September-2011 Status: Offline Point: 4 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-Januar-2013 kl. 13:46 |
Godt nytår,
Jeg har flg. setup: Samsung UE46 D8005
Denon Receiver + Denon blueray Dali fazon sat's + sub Apple TV TDC Hometrio box. Både TV, blueray, tdc box og ATV er tilsluttet receiveren via HDMI, og så styres det hele fra receiver med lyd over Dali. Det er jeg rigtig glad for, og alt virker.... Pånær: nu hvor der (forhåbentlig snart) kommer HBO på mit model TV - hvordan får jeg så lyden fra TV og ned i anlægget så lyden går over højtalere. Det burde mit TV kunne med audio return channel hvis jeg har forstået korrekt. Men jeg kan ikke få det til det - har prøvet i menu at vælge egne eller eksterne højtalere. Ved eksterne er der blot ingen lyd. Pfh tak |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19624 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er der ARC på din forstærker?
Ellers sætter du et optisk kabel mellem tv og forstærker (hvis der er en sådan udgang på dit tv). Klaus |
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1320 |
På de fleste tv er der kun et af hdmi-stikkene der har ARC, så du skal være sikker på at du bruger det rigtige stik. Desuden skal du også undersøge om din reciever har ARC og om den har det på den udgang du bruge. Hos mig er der kun ARC på hdmi 2 på tv'et og hdmi-out 1 på recieveren.
|
|
![]() |
|
p.elkjaer ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-September-2011 Status: Offline Point: 4 |
Min receiver fra sidste år har ARC.
Jeg må tjekke de forskellige HDMI stik på TV'et og se om det er fejlen. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Der er ARC på HDMI 2 på TVet. Det er TYDELIGT mærket på tilslutningen.
|
|
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Dres1625 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-Marts-2012 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 11 |
Jeg sidder faktisk med samme problem. Jeg har en Pioneer vsx-520K reciever og UE46D8000 tv.
Hvordan ved recieveren hvilken "program" den skal stå, fordi Source på TV'et bliver HDMI2. Hvordan snakker hdmi 2 på tv'et og hdmi-out 1 på recieveren sammen?? Lige nu har jeg hverken lyd eller billede på Source HDMI 2 når jeg har forbundet det med HDMI kabler..! Nogen der ved hvorfor?? :-)
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19624 |
Din forstærker har ikke arc, så du skal have et optisk kabel fra tv til forstærker for at få tv lyden ud gennem dine højttalere.
Klaus |
|
![]() |
|
Damhus ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 503 |
HejsaJeg har lidt samme setup, et UE46 ES8005 Fjernsyn, og Denon AVR 2313 Receiver.
Jeg får lyden fra tvét (inklusiv HBO, Netflix, Viaplay) via ARC, lyd fra alt andet end fjernsynet går direkte i receiveren. Det virker som om ARC kun virker hvis man har slået CEC i fjernsynet til - Det hedder Anynet+ (HDMI-CEC), og det samme i Receiveren, her hedder det HDMI kontrol. Jeg har sat HDMI i fjernsynet HDMI 2 (mrk ARC), i receiveren sidder den i Monitor 1 (også mrk ARC). Det virker sådan set fint nok, jeg har bare et problem. Det her CEC "detect" gør at 30 sekunder efter fjersynet er startet med Parabol via receiveren som kilde, så sender fjernsynet åbenbart signal til receiveren om at vælge TV som indgang, så jeg skal vælge parabol som kilde på receiver en gang til, så kører det.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det er fordi TVet sender skiftesignal, det går du så udenom, ved at vælge det Input hvorpå du har din Sat, ganske som du beskriver.
|
|
![]() |
|
Damhus ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 503 |
Men kan jeg slå det "skiftesignal" fra, og stdig have ARC aktivt?
|
|
![]() |
|
Hmm. Det kræver måske nok at den kontakt på HDMI forbindelsen der sender det signal bliver afbrudt. Det kender man også fra Scartforbindelser, hvor, så vidt huskes, det signal der ligger på ben 8.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |