recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste (og største) LED tv omkring 10.000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste (og største) LED tv omkring 10.000

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JensAN Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Januar-2013
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensAN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste (og største) LED tv omkring 10.000
    Sendt: 10-Januar-2013 kl. 13:40
Vi har købt hus og jeg står for tv-indkøbet. Pt. har jeg en 42'' plasma fra Panasonic, som jeg sætter op på mit kommende kontor/legerum. Derfor skal vi have et tv til stuen.

Jeg vil helst prøve et LED tv og har tænkt mig at bruge ca. 10.000. Pris er ikke afgørende, så skal man lidt længere op for at få noget markant bedre, kan det også komme på tale, men de 10.000 er udgangspunktet.

Jeg aner ikke rigtig noget om tv, men forsøger da at holde mig orienteret om de forskellige modeller. Mine kriterier er som følger:

• Vigtigste faktor er billedkvalitet og skærmens størrelse - jeg vil have det bedste og det største jeg kan få for pengene, men jeg gider ikke ofre al for megen kvalitet til fordel for størrelsen.
  • Jeg er totalt ligeglad med 3D og smart-tv. Streaming foregår via Apple TV. Hvis mit tv har 3D er det da fint, men jeg kommer aldrig til at bruge det. 
  • Brug vil være Blu Rays og streaming fra Netflix/Apple Store, konsolspil, samt nyheder. Vi ser ikke så mange traditionelle tv-kanaler.
  • Design er vigtigt, men ikke vigtigere end billedkvalitet og størrelse

Jeg har kigget på disse modeller:

• Sony HX855 - jeg er glad for designet og den har fået gode anmeldelser. Jeg overvejer Fonas pakke med Bond-film og Blu Ray afspiller. . Jeg er ikke specielt interesseret i Bond-filmene, men kunne være interesseret i afspilleren, hvis jeg vinder noget ift. min nuværende PS3. Fona har også denne pakke.

Jeg er meget åben overfor nye forslag og har ikke nogle specifikke præferencer. Hvad vil I råde mig til at vælge?

Redigeret af JensAN - 10-Januar-2013 kl. 13:47
Til top
skiveall Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-November-2012
Sted: Skive
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skiveall Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2013 kl. 14:15
Ville vælge Panasonic'en men dog gå op i 55 "
Panasonic TX-P50VT50Y
Iphone 4 - Ipad 2 - Apple Tv
Bose Cinematic GS II
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2013 kl. 16:41
må da sige det sharp tv har da en rimelig god pris af at være et 60" overvejer jeg da helt selv :)
Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 695
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schjelde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2013 kl. 16:58
Jeg vil bestemt ikke anbefale Sharpen. Lige haft den hjemme nocle dage og var nødt til at gå 60" samsung plasma i stedet for. Men vi er jo forskellige. Min kone var ikke glad for billedet og jeg var decideret overrasket over hvor dårligt LED er for mine øjne. Nu er vi glade efter skiftet.

Måske du vil kunne lide LED i den størrelse tv, men vi kunne ikke.
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2013 kl. 17:28
okay, sku da egentlig en god info der schjelde tak for det, synes bare altid man hører sharp leverer kvalitet, meen måske ikke altid åbenbart
Til top
E.Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Juli-2012
Sted: Århus, Danmark
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2013 kl. 17:55
Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:

må da sige det sharp tv har da en rimelig god pris af at være et 60" overvejer jeg da helt selv :)

Link:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1272005699
Denne model 824 er langt bedre, og 832 endnu bedre.
Til top
E.Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Juli-2012
Sted: Århus, Danmark
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2013 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af Schjelde Schjelde skrev:

Jeg vil bestemt ikke anbefale Sharpen. Lige haft den hjemme nocle dage og var nødt til at gå 60" samsung plasma i stedet for. Men vi er jo forskellige. Min kone var ikke glad for billedet og jeg var decideret overrasket over hvor dårligt LED er for mine øjne. Nu er vi glade efter skiftet.

Måske du vil kunne lide LED i den størrelse tv, men vi kunne ikke.

LED i store størrelser er en helt anden oplevelse end plasma.
Men model 824 0g 832 har efter mening et ok billede, men det  ikke plasma (natur) billede
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-September-2012
Sted: København
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2013 kl. 20:21
Har du kigget på Samsung ES8005?

Den har jeg selv, en fantastisk skærm, hvor designet samtidig følger med Smile Men det er selvfølgelig op til hver og en, hvad man lige mener.
Nyder at se film på den, almindelig tv og PS3-spil.

Men ellers, så ville jeg helt klart vælge Pana'en af dem du selv diskede op med.

Desuden, hvis du kan få plads til 55" burde du gå efter dette, men kan dog se, at de prismæssigt vil være noget over niveauet '10.000 kr' ;)
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2013 kl. 20:32
Oprindeligt skrevet af JensAN JensAN skrev:

• 9999kr i denne uge.
  • Mvh
    Flemming Larsen
    Til top
    JensAN Se dropdown menu
    Ny bruger
    Ny bruger

Oprettet: 10-Januar-2013
    Point: 14
    Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensAN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2013 kl. 21:20
    Mange tak for al den gode feedback som jeg har fået!

Jeg hælder nok pt. mest til Sony-modellen, grundet design og de gode anmeldelser jeg har set. Hvis jeg kan finde 55'' modellen til lidt under de 15.000, kunne jeg godt finde på at gå efter den.

Vil der være nogen synderlig gevinst ved at vente til vi rent faktisk flytter i marts? Jeg tænker på nye modeller og mulige prisnedsættelser.

Gunraf: Ja, jeg har kigget lidt efter den Samsung skærm, men den er jo et stykke over mit umiddelbare budget. Jeg er dog villig til at øge, hvis man virkelig vinder noget ift. de øvrige vi her taler om.
    Til top
    baloo55 Se dropdown menu
    Super bruger
    Super bruger

Oprettet: 05-December-2005
    Sted: Denmark
    Point: 314
    Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér baloo55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2013 kl. 06:06
    Køb roligt Sony 55HX855. Jeg fik den i sidste uge. Jeg gik fra en Panasonic VT20 og på de fleste områder er det en lækker opgradering. Med rigtig dårlig SD signal vil jeg sige, at Pana'en gjorde det ligeså godt, men med et ordentligt signal er der stor forskel! Wauw, siger jeg bare! 
    Jeg ærger mig bare over, at jeg gav 15.000kr for den, når den nu kommer på tilbud i næste uge i Elgiganten til 10.000kr. Det er et røverkøb!
    Mvh.
    Baloo55
    Til top
    dumb Se dropdown menu
    Super bruger
    Super bruger

Oprettet: 27-Oktober-2008
    Sted: Aalborg,Denmark
    Point: 439
    Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2013 kl. 10:27
    Sharp'en har fået rigtige gode anmeldelser, bla. et "Best Buy" fra avforums. Jeg går selv og kigger på det. Men det er jo ikke et Plasma og det lyder til at Schjelde's kritik mere går på LCD/LED end selve Sharp skærmen (undskyld hvis jeg misfortolker dig Smile)

Men hvis Sony'en virkelig kommer på tilbud i næste uge til 10K, ja så må det dælme siges at være et rigtig godt køb. Jeg ved dog ikke hvilket af de to, der billedmæssigt er bedst.

Redigeret af dumb - 11-Januar-2013 kl. 10:37
    Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu