recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Godt TV til ældre
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Godt TV til ældre

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lunapark Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Marts-2009
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunapark Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Godt TV til ældre
    Sendt: 13-Januar-2013 kl. 19:55
Hej

Jeg skal finde et godt TV til min ældre farmor på 91 år.

Hun har indtil nu klaret sig med en tv-boks fra Maximum som modtager både DVB-S og DVB-T,
så hun både fik et hav af tyske og de obligatoriske danske.

Men tror efterhånden vi er kommet dertil hvor det ville være lettere for hende med en remote og en større skærm. Lige nu har hun et 32" LCD tv fra 2003.

Så en større skærm ale 40-42" tommer tænkte jeg.
Brugervenlig og tydelig fjernbetjening samt menu.
Og så indbygget DVB-T og DVB-C.
Altså er hun villig til at droppe DVB-S signalet fra Astra.

Nogen som har nogle erfarringer ?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2013 kl. 19:57
Køb et Panasonic plasma TV. Det er billigt og godt. Remoten er med store taster og let at finde ud af
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7187
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2013 kl. 20:02
Der findes da tv med alle 3. TV tunere indbygget
Til top
lunapark Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Marts-2009
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunapark Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2013 kl. 20:12
Jeg er åben for links til steder man kan købe, hvis i har specifikke forslag.

@hansie
Jeg synes bare de er sjældne og ofte viildt dyre...
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6685
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2013 kl. 21:28
Elgiganten har et 42" Panasonic plasma til 2499,- fra i morgen. Kan vist også købes i Fona til 2999,-
Det er HDReady opløsning, men fin til Hd tv udsendelser.

Venlig hilsen
KB
Til top
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-April-2006
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gromit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Elgiganten har et 42" Panasonic plasma til 2499,- fra i morgen. Kan vist også købes i Fona til 2999,-
Det er HDReady opløsning, men fin til Hd tv udsendelser.

Og hvad hedder den Panasonic model? ...kan ikke finde det tilbud hos Elgiganten.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6685
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 20:46
Her er det hos Fona:
http://www.fona.dk/elektronik/elektronik-produkt/fladskaerm?navn=panasonic-42-tommer-plasma-tv-tx-p42x50e&id=0-0600041230#

Det er på bagsiden af Elgigantens reklame denne uge, men begrænset antal. Du kan se den på etilbudsavis.dk

Redigeret af Brixen - 17-Januar-2013 kl. 20:50
Venlig hilsen
KB
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 15:12
Vil lige være fræk og hijacke tråden, skal hjælpe en mand på 80 med at finde tv, og er også rendt ind i den i nævner, min erfaring er at ældre mennesker ikke så ofte skifter kanal og nogen gange længe på tekst-tv, kan modellen x50 holde til det?
Til top
Jesper Keller Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Januar-2012
Sted: Taastrup
Point: 326
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Keller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Der findes da tv med alle 3. TV tunere indbygget

Men de tv som har alle tre tunere indbygget i, kan ikke styre dem alle.
Så i trådstarters tilfælde, så skal man enten vælge et tv med DVB-S og modtage gratis kanaler, og have en billig boks til at modtage DVB-T(2), eller man kan købe et TV og bruge DVB-T(2) indbygget og så have DVB-S via en boks.

Personligt er jeg også enig i Kampus mening omkring panasonic. Deres TV menu har ikke ændret sig i noget der ligner 100 år, de er hurtige til at skifte kanaler og starte op, samt fjernbetjeningen er rigtig bruger venlig!
Dog stadig ringe lyd - men det er der i de fleste tilfældes.

Ønsker man også god lyd, samt et fint nok billede kan jeg anbefale Grundig skærmene fra Elgiganten. De kommer enten med DVB-T2/C eller DVB-T2/C/S2 - så kan man selv vælge hvordan og hvorledes :)

Held og lykke!
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af lunapark lunapark skrev:

Hej

Jeg skal finde et godt TV til min ældre farmor på 91 år.

Hun har indtil nu klaret sig med en tv-boks fra Maximum som modtager både DVB-S og DVB-T,
så hun både fik et hav af tyske og de obligatoriske danske.

Men tror efterhånden vi er kommet dertil hvor det ville være lettere for hende med en remote og en større skærm. Lige nu har hun et 32" LCD tv fra 2003.

Så en større skærm ale 40-42" tommer tænkte jeg.
Brugervenlig og tydelig fjernbetjening samt menu.
Og så indbygget DVB-T og DVB-C.
Altså er hun villig til at droppe DVB-S signalet fra Astra.

Nogen som har nogle erfarringer ?

Links:
http://www.panasoniccenter.dk/produkter/tv/plasma-tv/tx-p50ut50y.htm
Hvis denne: Køb den hos Panasonic Center

Jeg har selv boxen i sommerhuset.
Hvis i vil ha Boxer TV isættes CA. modul bag på fladskærmen
og i kan undvære Maximum boxen og så kun 1 fjernbetjening.
Hvis i vil beholde boxen isættes Boxer TV CA mudulet i Maximum boxen

Fladskærmen og Maximum boxen med Boxer TV kan drille, så er det sagt.
E.L.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu