recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket 55" TV til max. 15K
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket 55" TV til max. 15K

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket 55" TV til max. 15K
    Sendt: 15-Januar-2013 kl. 01:25
Hey,

Overvejer at anskaffe mig et nyt TV i størrelsen 55". Lige nu har jeg en 46" LCD fra 2007 (Samsung M86BD) som jeg måtte spendere 18K på. Jeg har været og er stadig super tilfreds med selve billedkvalitet, det gælder både på Blu-Ray, DVD, TV mm. (kilden er medie center med TerraTec H7 DVB-C tuner - TV-signal fra Stofa). Det eneste jeg ikke er tilfreds mere er billedearealet. Big smile

Så jeg tænker at hoppe op i et 55" med mindst lige så god billedkvalitet. Jeg tænker især at sortniveau og nuancering i mørke farve kan forbedres en del i forhold til mit nuværende tv. Men da jeg har haft travlt med andre ting har jeg ikke fulgt med og ikke lavet hjemmearbejdet til at kunne træffe en beslutning.

Derfor tænkte jeg at jeg kunne trække på forummets ressourcer og spørger de gode brugere om råd. 

Hvilket 55" TV (helst LED) til max ~ 15K bør jeg kigge på?

Indtil videre har jeg puttet Samsungs ES7005 og ES8005 på listen.

Jeg takker! Smile

Mvh.
Hessi
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Skowen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-September-2012
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skowen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 07:59
Sony HX855 55" er på tilbud i elgiganten til 9999 i denne uge.. Wink

Selv har jeg Samsung 7005 i 55"... dejlig skærm
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Point: 845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 08:23
Ud over Sony'en som er nævnt ville jeg kigge på Panasonic TC-L55WT50, den er super fed eller modellen under der hedder TC-L55DT50
Til top
BSCEE Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-Juli-2011
Sted: Slagelse, DK
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BSCEE Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 09:30
Hey,

Var selv meget i tivl for et år siden mend endte med et 60" Sony KDL60NX720 BAE.
Det er simpelthen et kanon fladskærm - og sw og menuer etc. er langt mere venlige end f.eks Samsung.

Good luck with you choise.

Mvh.
BSCEE

TV: Sony 60" (KDL60NX 720 BAE)
Højttalere: B&O Penta + Dali sub.
HDD optager: Samsung BDD8200N
DVB-C: Zaptor (Stofa)
Apple: Ipad, Apple TV
Til top
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Point: 1315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af Skowen Skowen skrev:

Sony HX855 55" er på tilbud i elgiganten til 9999 i denne uge.. Wink

Selv har jeg Samsung 7005 i 55"... dejlig skærm

Den er loooong gone i vores afdeling (Esbjerg), så du skal nok ikke gøre dig de store forhåbninger om at få den.

Hvad angår valg af tv har jeg for MEGET kort tid siden stillet det selv samme spørgsmål her i forum, så den kan du da lige tage et kig i, hvis du mangler et forslag til alternativer.
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 9 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 09:58
.

Redigeret af Non-Desperado - 01-August-2013 kl. 13:09
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2013 kl. 18:59
Puha - endnu en lang dag på arbejde.

Men jeg SKAL ha' mit recordere-fix.

Jeg ville have købt den Sony, men de havde 1 stk. i den el-mutant i nærheden af mig.

Hvis vi nu jeg siger det er fuldstændig ligegyldig om det er plasma eller LED, men at TV'ets billedekvalitet betyder mest, hvad ville i så foreslå til prisen (15K)?
Det SKAL også være med sølvramme, med så lidt sort som muligt. Skal nemlig passe ind i stuen.

Mange tak.

EDIT: Er der nogle reelle potentielle risici jeg skal tage højde for? Tænker på f.eks. fastbrænding af stilstående sager på billedet ved plasma, summen fra blæsere, retention, lightbleed, ghosting osv.

Redigeret af Hessi - 16-Januar-2013 kl. 20:02
Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top
Piokongen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Piokongen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2013 kl. 21:31
Panasonic VT50 55" - et herregodt TV, med et billede og sortniveau, som andre kun kan drømme om. Ikke uden grund kåret til det bedste plasma 2012/2013. Så hvis billedkvalitet betyder mest, som du skriver, så er Panasonic VT50 det rigtige valg. Har selv et "55 - bedste TV ever. Og jeg kom endda fra et Pioneer 5090H Kuro, som jeg havde svært ved at sige farvel til.
Panasonic VT50 55" | Pioneer SC-LX71 | Panasonic BDT-500 | B&W 683 | B&W HTM61 | B&W D3 | B&W ASW610XP | YouSee HD box | Apple TV (v3) | QED Silver Anniversary XT Bi-wire

Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2013 kl. 21:36
Hvis du er bange for IR som Pana's 2012 serie har lidt meget af, kan du med fordel kigge på Samsung PS51ES8005:
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 08:21
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Hvis du er bange for IR som Pana's 2012 serie har lidt meget af, kan du med fordel kigge på Samsung PS51ES8005:
Det jeg er allermest bange for er at der er en reel risiko for "fejl" der ødelægger TV-/filmoplevelsen eller en "fejl" der kan blive permanent eller gentagende. Confused
Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 22:11
Nedenstående modeller er dem jeg hælder mest til.

Samsung
ES7005
ES8005

Panasonic
DT50Y
WT50Y

Hvilken en af ovenstående 4 modeller har den bedste billedkvalitet?
Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 22:18
Jeg ville snuppe Samsung PS51E8005. Kan se om jeg kan grave retention test frem mellem dén og Panasonic, men resultatet er at Samsung'en nærmest ingen retentions problemer har.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu