|
Hvilket 55" TV til max. 15K |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Hessi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-December-2006 Sted: Århus N, DK Status: Offline Point: 1528 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Januar-2013 kl. 01:25 |
Hey,
Overvejer at anskaffe mig et nyt TV i størrelsen 55". Lige nu har jeg en 46" LCD fra 2007 (Samsung M86BD) som jeg måtte spendere 18K på. Jeg har været og er stadig super tilfreds med selve billedkvalitet, det gælder både på Blu-Ray, DVD, TV mm. (kilden er medie center med TerraTec H7 DVB-C tuner - TV-signal fra Stofa). Det eneste jeg ikke er tilfreds mere er billedearealet. ![]() Så jeg tænker at hoppe op i et 55" med mindst lige så god billedkvalitet. Jeg tænker især at sortniveau og nuancering i mørke farve kan forbedres en del i forhold til mit nuværende tv. Men da jeg har haft travlt med andre ting har jeg ikke fulgt med og ikke lavet hjemmearbejdet til at kunne træffe en beslutning. Derfor tænkte jeg at jeg kunne trække på forummets ressourcer og spørger de gode brugere om råd. Hvilket 55" TV (helst LED) til max ~ 15K bør jeg kigge på? Indtil videre har jeg puttet Samsungs ES7005 og ES8005 på listen. Jeg takker! ![]() Mvh. Hessi
|
|
![]() |
|
Skowen ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2012 Status: Offline Point: 20 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sony HX855 55" er på tilbud i elgiganten til 9999 i denne uge..
![]() Selv har jeg Samsung 7005 i 55"... dejlig skærm |
|
![]() |
|
Schulz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
Ud over Sony'en som er nævnt ville jeg kigge på Panasonic TC-L55WT50, den er super fed eller modellen under der hedder TC-L55DT50
|
|
![]() |
|
BSCEE ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Juli-2011 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 28 |
Hey,
Var selv meget i tivl for et år siden mend endte med et 60" Sony KDL60NX720 BAE. Det er simpelthen et kanon fladskærm - og sw og menuer etc. er langt mere venlige end f.eks Samsung. Good luck with you choise. Mvh. BSCEE |
|
TV: Sony 60" (KDL60NX 720 BAE)
Højttalere: B&O Penta + Dali sub. HDD optager: Samsung BDD8200N DVB-C: Zaptor (Stofa) Apple: Ipad, Apple TV |
|
![]() |
|
larsen_mgeic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Juli-2009 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1315 |
Den er loooong gone i vores afdeling (Esbjerg), så du skal nok ikke gøre dig de store forhåbninger om at få den.
Hvad angår valg af tv har jeg for MEGET kort tid siden stillet det selv samme spørgsmål her i forum, så den kan du da lige tage et kig i, hvis du mangler et forslag til alternativer.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 9 ![]() -- ![]() Oprettet: 30-November-2005 Status: Offline Point: 2048 |
.
Redigeret af Non-Desperado - 01-August-2013 kl. 13:09 |
|
![]() |
|
Hessi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-December-2006 Sted: Århus N, DK Status: Offline Point: 1528 |
Puha - endnu en lang dag på arbejde.
Men jeg SKAL ha' mit recordere-fix. ![]() Jeg ville have købt den Sony, men de havde 1 stk. i den el-mutant i nærheden af mig. Hvis vi nu jeg siger det er fuldstændig ligegyldig om det er plasma eller LED, men at TV'ets billedekvalitet betyder mest, hvad ville i så foreslå til prisen (15K)? Det SKAL også være med sølvramme, med så lidt sort som muligt. Skal nemlig passe ind i stuen. ![]() Mange tak. ![]() EDIT: Er der nogle reelle potentielle risici jeg skal tage højde for? Tænker på f.eks. fastbrænding af stilstående sager på billedet ved plasma, summen fra blæsere, retention, lightbleed, ghosting osv.
Redigeret af Hessi - 16-Januar-2013 kl. 20:02 |
|
![]() |
|
Piokongen ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 47 |
Panasonic VT50 55" - et herregodt TV, med et billede og sortniveau, som andre kun kan drømme om. Ikke uden grund kåret til det bedste plasma 2012/2013. Så hvis billedkvalitet betyder mest, som du skriver, så er Panasonic VT50 det rigtige valg. Har selv et "55 - bedste TV ever. Og jeg kom endda fra et Pioneer 5090H Kuro, som jeg havde svært ved at sige farvel til.
|
|
Panasonic VT50 55" | Pioneer SC-LX71 | Panasonic BDT-500 | B&W 683 | B&W HTM61 | B&W D3 | B&W ASW610XP | YouSee HD box | Apple TV (v3) | QED Silver Anniversary XT Bi-wire
|
|
![]() |
|
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
Hvis du er bange for IR som Pana's 2012 serie har lidt meget af, kan du med fordel kigge på Samsung PS51ES8005:
|
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
Nedenstående modeller er dem jeg hælder mest til.
Samsung ES7005 ES8005 Panasonic DT50Y WT50Y Hvilken en af ovenstående 4 modeller har den bedste billedkvalitet?
|
|
![]() |
|
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
Jeg ville snuppe Samsung PS51E8005. Kan se om jeg kan grave retention test frem mellem dén og Panasonic, men resultatet er at Samsung'en nærmest ingen retentions problemer har.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |