recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fatter ikke hvad der sker!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fatter ikke hvad der sker!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fatter ikke hvad der sker!
    Sendt: 18-Januar-2013 kl. 00:19
Nu har jeg i årevis haft et 100% klippestabilt setup med 2 eksterne FireDTV tunere og et SmartWi CAM Chiplæser løsning. Pludselig brændte den ene FireDTV af. Valgte så at købe nogen interne FireDTV, men de virkede pludselig heller ikke. Tænkte at det nu var tiden at skifte motherboard, og skiftede til et Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3. Nu er helvede brudt løs. Købte nok et internt FireDTV, som nu heller ikke virker. Mit SmartWi, via USB, melder sig ud hele tiden, så optagelser fejler, på grund af manglende dekodning. Skal så koble det hele fra og genstarte for at få det til at fungere igen. Har opdateret BIOS og Chipset drivere. Har nu kun en ekstern FireDTV box der fungerer, men fejler, når SmartWi strejker.
Er der nogen der har en ide??
OS er Win 7, 32 Bit
SW er DVBViewer med Recording Service
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Karlshoj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2006
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Karlshoj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 09:09
Det nye bundkort også med intel chipset? (Har set andre mærke kan lave sjov med nogle USB devices, bla. virker min flashmagic UART kun med intel chipset, får random timeout på andre)
Prøvet med et gammelt PCI firewire kort i stedet for onboard firewire? Kan huske FireDTV bedst kunne lide nogle mærker af firewire chip. (Kan ikke huske om det var Via eller NEC der virkede eller skabte problemer)

Redigeret af Karlshoj - 18-Januar-2013 kl. 09:09
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 09:53

Er det eksempel på noget der over tid udvikler problemer??

Kan det være firewire der har stået stille?

Der er jo ikke mange tunere at vælge i mellem, hvis der skal tænkes på noget andet , men digtial devices med deres multidekybt facilitet må være et bud. (så kan smartwii måske også undværes)
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Er det eksempel på noget der over tid udvikler problemer??

Kan det være firewire der har stået stille?

Der er jo ikke mange tunere at vælge i mellem, hvis der skal tænkes på noget andet , men digtial devices med deres multidekybt facilitet må være et bud. (så kan smartwii måske også undværes)
Det sidste var måske en ide! Men de to steder jeg har set de har Digital Devices er der problemer med levering. Ved du om der findes et Quad kort, som dekryptes med kun et CAM, og kunne du evt linke til det?
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af Karlshoj Karlshoj skrev:

Det nye bundkort også med intel chipset? (Har set andre mærke kan lave sjov med nogle USB devices, bla. virker min flashmagic UART kun med intel chipset, får random timeout på andre)
Prøvet med et gammelt PCI firewire kort i stedet for onboard firewire? Kan huske FireDTV bedst kunne lide nogle mærker af firewire chip. (Kan ikke huske om det var Via eller NEC der virkede eller skabte problemer)
Bundkortet er med Intel Chipset. Kan være jeg skulle prøve at sætte det gamle FireWire kort og det gamle USB kort i. Det vil jeg prøve. Tak for indspark
Til top
Karlshoj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2006
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Karlshoj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 10:39
Har dit nye intel bundkort USB3? måske der kunne ligge noget der.. så en god ide at prøve med et godt gammel PCI USB kort, hvis det altså kan monteres i det nye bundkort...
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 11:04
Digitalt.tv har testest digital devices ..

Der er rimelig mange kombinationer hvor man bygger ud fra en PCIe sokkel...

2 dobbeltuner kan monteres så de kun fylder et fuld-højde slot...

Redigeret af avh - 18-Januar-2013 kl. 11:08
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Sæderup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Juni-2008
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sæderup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 12:51
Panasonic CXC725

Pioneer SC-LX73

Elac 247, Elac cc 241 og monitor audio c265-fx

Nvidia Shield
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2013 kl. 23:23
Skylder en status:
Fik leveret nok et FireDTV kort, som også stod af!!
Mit SmartWi fungerede heller ikke
Nu havde jeg mistanke til min strømforsyning
Men jeg købte nok et FireDTV
Fik en snak med uvikleren af SmartWii. Downloade ny Firmware  (den samme der var der i forvejen, men skiftede Radiokanal ved downloadingen). Det lader til at mit nye MotherBoard forstyrrer radio kommunikationen fra Card Servern til klienterne
Og nu fungerer ALT
Det vil sige at jeg ialt har været udsat for 4 defekte FireDtv enheder, så man må nok konstatere at FireDTV er ved følge Dinosauerne i deres grav. Når de to jeg har tilbage, der virker, dør, så vil jeg investere i Digital Devices produkter 
Er forøvrigt kommet frem til at det er varme der slagter FireDTV produkterne, så nu har jeg slået kæmpe blæseren på mit Antec kabinet til.  Ligner noget Vestas har leveret, men den er overaskende stille:-)

Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2006
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2013 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Skylder en status:
Fik leveret nok et FireDTV kort, som også stod af!!
Mit SmartWi fungerede heller ikke
Nu havde jeg mistanke til min strømforsyning
Men jeg købte nok et FireDTV
Fik en snak med uvikleren af SmartWii. Downloade ny Firmware  (den samme der var der i forvejen, men skiftede Radiokanal ved downloadingen). Det lader til at mit nye MotherBoard forstyrrer radio kommunikationen fra Card Servern til klienterne
Og nu fungerer ALT
Det vil sige at jeg ialt har været udsat for 4 defekte FireDtv enheder, så man må nok konstatere at FireDTV er ved følge Dinosauerne i deres grav. Når de to jeg har tilbage, der virker, dør, så vil jeg investere i Digital Devices produkter 
Er forøvrigt kommet frem til at det er varme der slagter FireDTV produkterne, så nu har jeg slået kæmpe blæseren på mit Antec kabinet til.  Ligner noget Vestas har leveret, men den er overaskende stille:-)

jeg kan også se mine FireDTV bliver meget varme
jeg har blandt andet også problemer med min smartwii skal så lige rygge lidt i programkortet for at få liv i den igen ved ikke om det kunne være kontakt fladerne der er dårlige 

MCenterFreak ved du hvorfor deres forum er nede?
http://forum.smartwi.net/

Redigeret af svsommer - 24-Januar-2013 kl. 17:34
Mvh
Svsommer
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu