|
HDMI udgang på HTPC |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Juleulven ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-Januar-2013 kl. 21:02 |
Hejsa
Jeg har en glimrende HTPC stående med BD-optager/afspiller og tilhørende TV-Tunere ... egentlig kører løsninge RIGTIG godt og siger ikke et pip (støjsvag passiv)... men jeg har 1 KÆMPE problem: Nemlig det faktum, at de orginale BD-film ikke kan spilles. Der er et HDMI Onboard Intel HD3000 grafikkort og der er jo en HEL de problemer med HDCP Handshake/Hz registrering .... Jeg har i en periode kørt med AnyDVD men den opstarts scanning der skal køres driver mig og fruen til vanvid ...... Ergo: Er det muligt, at smide et andet grafikkort i som ikke skaber de problemer man netop ser med Intel's grafikkort/drivere ? hvis man smider et andet kort i hvordan håndtes lyden så? (som jo er onboard) ...
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kører med Ati 5550 i min HTPC og 5540 i køkkenconputeren. Begge med lyd ud via HDMI. I stuen med HD lyd.
BS
|
|
![]() |
|
Juleulven ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
BSchimidt: tak for input ... kan du bekræfte at det setup er 100% kompatibelt med HDCP standarden?
Eventuelt installer og kør dette program ... :http://www.arcsoft.com/en-us/bd_assistant.asp?id= tog lige og smed min BD-afspiller over i min stationære og der er 100% kompabilitet.... SKOD Intel :! |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Jeg ser ofte BD på min HTPC med arcsoft totalmedia. Så jeg formoder HDCP = ja
BS
|
|
![]() |
|
Benjamin7 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2007 Sted: 8740,Denmark Status: Offline Point: 1764 |
Arcsoft Totalmedia
Intel er NO GO Ati eller Nvidia bedste kort at tag. |
|
Hilsen
Benjamin D. Simonsen 8740 - Brædstrup |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Citat: Jeg har i en periode kørt med AnyDVD men den opstarts scanning der skal køres driver mig og fruen til vanvid ...... |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
Okay ... jeg syntes bare jeg har oplevet det tager lang tid... den står og gentager sig selv i helt op til 5 minutter ... specielt med orginale BD-film ... Men kunne jeg nu få HDCP til, at virke kunne jeg jo slippe helt for det "pjat" ... :-) Når jeg nu engang har fået fixet mit Motherboard (korrupt bios) er første skridt et Nvidia kort med "ordentlig HDCP" og derefter AnyDVD-HD .... Er der nogen af jer der simpelthen laver jeres film om til MKV også lægger på nas? hvis ja hvad bruger i? |
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
Er du sikker på at dit kabel ikke driller? Jeg har set det mange gange før.
Noget udstyr er mere følsomt end andet, så og et nyt kort kabel fixede problemerne. Makemkv kan ligge dine film over på din nas i 1:1 i mkv. Ellers er handbrake er godt program hvis de skal klemmes ned og fylde mindre.
|
|
.....
|
|
![]() |
|
Det er selvfølgelig et godt spørgsmål hvad der er galt ... men det må jeg igang med, at undersøge.. angående film --> nas: jeg har godt set makemkv men har ikke kunne tilgå producentens hjemmeside. SÅ jeg aner intet om hvad programmet koster eller andet... men hvad jeg ser om det i vejledninger ser det nemt og effektivt ud. Kan det passe, at MakeMKV også fjerner kopibeskyttelse? eller skal man samtidigt have AnyDVD-HD også?
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Har ud opdateret AnyDVD til senest version? Oplever du samme ventetid hvis du ripper den til .iso?
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |