recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Artikler om "Android smart tv on a stick" ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Artikler om "Android smart tv on a stick" ?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Tobster Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2009
Sted: 9600 Aars
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tobster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Artikler om "Android smart tv on a stick" ?
    Sendt: 27-Januar-2013 kl. 18:54
Nu har I jo godt nok skrevet lidt om Hama ( http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=5528&zoneid=5 ), men men med alle de nye muligheder der er kommet for "android on a stick", så kunne jeg godt tænke at læse mig en artikel hvor I tester de bedste sticks.
Jeg spekulerer på om de er et reelt alternativ til smart tv?
Det virker jo til at være en nem og billig løsning, så billigt kan opgraderes til en større/bedre model når udviklingen går fremad. Og dertil kan man bruge sine google konti og alt andet fra sin telefon.
Men hvordan er det med understøttelsen af apps?
Derudover kunne det også være interessant at høre noget om fjernbetjeninger/tasteturer dertil.

Eller har jeg overset sådanne artikler?

Synes umiddelbart det ser meget interessant ud:

Redigeret af Tobster - 27-Januar-2013 kl. 19:46
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Point: 747
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muele Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2013 kl. 09:07
Ja, det er jo smart.

Men stadig nok lige en tand mere nørdet end den typiske smart-tv-dims.

Men jeg tror alligevel det er den vej jeg går, når ikke længere min Boxee-box slår til.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2013 kl. 10:55
Det er overhovedet ikke spor nørdet

Det er fuldstændig som at sætte sin Android telefon eller Android tablet op, og der er samme understøttelse for alle de programmer man bruger der. Den eneste forskel fra disse til en Android telefon/tablet er manglen på touch skærm.

Sæt den i et HDMI stik i skærmen, tilslut et trådløst tastatur/mus af en eller anden slags, tilslut strøm og tænd skidtet. Når den er startet taster man sin Google mail ind, boxen er naturligvis født med de normale standard google apps men ellers så er man klar til at hente og installere sine sædvanlige apps fra Google playstore, netflix, mx player, viaplay, youtube, gmail, Angry birds, XBMC for Android, Spotify, whatever.

Jeg har en MK808B, den har seneste jelly bean out of the box, kører fuldstændig flydende og langt hurtigere og mere smidigt end traditionelt smart tv gør. Der er microsd slot hvor jeg har et 32gb kort siddende, derudover er der en almindelig USB indgang til tastatur/mus samt en OTG USB indgang til at tilslutte eks. en ekstern harddisk eller USB stick

Jeg benytter et billigt Logitech K400 trådløst tastatur med indbygget pegeplade, samt en mus, men der er et utal af små smarte tastaturer man kan vælge imellem.

WiFi fungerer nogenlunde (kører 65mbit på N protokollen sammen med min router), men er ikke hurtigt nok til at streame 1080p mkv bd rips over. Mindre krævende videoer streamer fint over Wifi.

Det er ikke en erstatning for en dedikeret medieafspiller som popcorn hour, dune eller lign - disse er langt bedre til at afspille mere krævende video med - men istedet for almindelig smart tv der er denne løsning langt bedre imho. Det er hurtigere, langt mere smidigt, kan mere (kan jo alt detsamme du kan med din smartphone/tablet)

Dimsen jeg købte kostede iøvrigt den nette sum af kr. 270,- - inkl. strømforsyning, hdmi kabel, usb kabel, og OTG til usb konverter.

Det er til at dø af grin af hvor billigt det er, jeg kan jo ikke engang købe et HDMI kabel og et USB kabel i en almindelig biks herhjemme for de penge.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Tobster Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tobster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2013 kl. 11:02
Lækkert. Det lyder jo lige som forventet.
Så man kan godt koble et trådløst tastetur til? 2.4 Ghz?
Jeg er lidt i tvivl om hvad den bedste måde er at bladre mellem siderne nu hvor man ikke har touch screen.

Synes jeg læste om en herinde der havde koblet et USB to gibabit adaptor på, så han fik en hurtig og stabil forbindelse til brug ved 1080p
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2013 kl. 17:37
musen kan bruges til at bladre med klik og træk, pegepladen kan også bruges med multitouch (2 fingre bladrer), derudover kan man ofte bruge piltasterne til at bladre med også. Men der findes et hav af små smarte "keyboards" med forskellige indbyggede muligheder

Ja, hvis man kobler et Bluetooth tastatur til den indbyggede bluetooth funktion så man ikke spærer usb porten med en dongle som jeg gør pt, så kan usb porten bruges til en usb til ethernet adaptor og derved en mere stabil netværksforbindelse
Til top
Tobster Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tobster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2013 kl. 18:01
Hvor har du fundet den til den lave pris?
De steder jeg kigger, koster de min. 600,-
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2013 kl. 19:06
50$ i Kina, og ingen forsendelses omkostninger, og den røg igennem posten uden told og moms - blev sendt markeret som gave.

http://www.alibaba.com/

alternativ

http://dx.com/p/mk8080b-dual-core-android-4-1-google-tv-player-w-bluetooth-1gb-ram-8gb-rom-tf-hdmi-black-175870

54,50$
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5273
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2013 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

http://dx.com/p/mk8080b-dual-core-android-4-1-google-tv-player-w-bluetooth-1gb-ram-8gb-rom-tf-hdmi-black-175870

54,50$
= 314,95 DKK for en halv time siden, med betaling igennem PayPal.  Wink

Var det denne du selv købte for 270,- ?

Mvh JørgenT
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2013 kl. 21:59
Ja, jeg købte min (samme som jeg linker til) via Alibaba for omkring 49$ for nogle uger siden, og jeg bestilte en mere idag hos dealextreme (den jeg linker til)   

Kan kun sige, i forhold til hvilke håndører man betaler for det, så er der godtnok meget sjov man kan med sådan en. Det er nørderi i den lette og billige ende hvor alle kan være med :)

Jeg spiller musik fra spotify og fra google musik, ser billeder fra dropbox uploadet fra min mobil tidligere idag da jeg tog billederne på jobbet, spiller youtube videoer, spiller film trailers, spiller videoer fra SD kortet, lagde en kabale idag (bare for at prøve) osv.

Jeg kunne selvfølgelig have gjort alt detsamme på en af mine tablets eller mine computere, men jeg elsker at lege med gadgets, og for 300 kroner er det her sjovt, bare fordi man kan :)

Til top
python Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-December-2010
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér python Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2013 kl. 23:37

Jeg har en MK808B, den har seneste jelly bean out of the box[...]

Du siger at den har den seneste jelly bean. Ifølge både dx og alibaba, så kører den Jelly Bean 4.1, og Jelly Bean 4.2 er altså udgivet.
Kan du bekræfte at den virkelig kører 4.2 ?
Dette har faktist en meget stor betydning, idet at miracast (androids svar på airplay) kun er med i android 4.2
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 00:00

Jeg kunne selvfølgelig have gjort alt detsamme på en af mine tablets eller mine computere, men jeg elsker at lege med gadgets, og for 300 kroner er det her sjovt, bare fordi man kan :)

Kan den klare netflix?
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 00:13
Kan den afspille mkv-rips fra en ekstern HDD eller NAS med kabel?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu