|
wi fi sd kort |
Besvar |
Forfatter | |
forzajuve
Guld medlem Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6487 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 30-Januar-2013 kl. 13:28 |
hejsa, skal høre jer kloge mennesker om noget..
Arbejder på en sfo og vi har 3-4 canon kameraer... men personalet kan ikke finde udaf og ligge billeder over fra kortet til pcen... Har set at man kan få sådan nogle wi-fi sd kort, nogen der kan anbefale nogle rigtige gode store sd kort ??? Sådan så man kan overføre billederne trådløst.... hjælp ?? |
|
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
|
Beanie
Guld medlem Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
Funktioner
Tak(0)
|
I min verden bliver det da ikke nemmer med wifi. Du skal stadig åbne en mappe vælge filer og kopiere til anden mappe.
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja. Det aller aller nemmeste er at sætte kortet i kortlæseren åben mappe, åben mappen billeder, marker alle billederne på kortet og træk dem over i billedmappen og vælg kopier hertil. Det KAN ikke være nemmere.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Jever
Guld medlem Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg bruger et af disse, til ren JPEG, i mit Nikon D7000.
De virker fint, en engangs opsætning, så køre det fremover. Jeg bruger et Connect X2 kort, da de kan linkes direkte op imod iPad osv. *edit* Kan se at de faktisk ikke sælger andet end X2 kort idag, men vær opmærksom hvis du køber brugte kort.
Redigeret af Jever - 30-Januar-2013 kl. 18:51 |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Adressen er ugyldig.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
forzajuve
Funktioner
Tak(0)
|
Fungerer fint her.
Kan man via kortet smide det ind på et netbaseret sted såsom flickr. Kunne være fedt hvis man kunne uploade billeder online så man kan se det via wd tv live. Eller er det drømmetænkning. Eller kan man ligge det på en NA's server via det kort ? |
|
|
|
Jever
Guld medlem Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
Funktioner
Tak(0)
|
Man kunne sætte kortet til at lægge billederne i en dropbox, eller en tilsvarende tjeneste.
Så havde alle der havde rettigheder til den pågældende dropbox adgang til billederne automatisk. Har ikke prøvet at få det til at spille sammen med Flickr.
Det er ikke det jeg bruger, og har derfor ikke sat sat mig videre ind i en sådan løsning. |
|
forzajuve
Funktioner
Tak(0)
|
Ser ud til at man godt kan gøre det. Ser ud til jeg skal have 2 styks af sådanne kort. Og så rode med flickr.
|
|
|
|
Zulu
Guld medlem Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvordan fungerer det (eyefi-kortet) i den anden ende ("PC-enden"?
Kan man selv vælge hvilke(n) mapper billederne skal gemmes i? For hvis man kan det, kan man jo sætte PC'en til at gemme billeder i en mappe, der automatisk sync'es med en cloud service (Google Drive, SkyDrive, Dropbox, Box etc) og så have en klient (ved hvert TV), som kan vise billederne fra den pågældende cloud service. For telefonernes vedkomne, kan de vel også sættes til at uploade til en cloud service, hver gang man tager et billede. Jeg mener at i hvert fald Dropbox har denne mulighed på flere platforme. Windows Phone kan gøre det til SkyDrive. Redigeret af Zulu - 30-Januar-2013 kl. 19:20 |
|
Beanie
Guld medlem Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så skal man bare sikre sig at eens kamera er kompatibelt.
|
|
forzajuve
Funktioner
Tak(0)
|
Er det nemt at sætte pc'en til at gøre det.
Men er vel næsten nemmere hvis man ikke behøver at bruge en pc som mellemled Hvis man kan |
|
|
|
forzajuve
Funktioner
Tak(0)
|
tak for al hjælpen..... hmmm tror dog ikke det canon ixus jeg har er på listen damn
|
|
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |