recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny projektor

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Dieh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Februar-2013
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dieh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny projektor
    Sendt: 02-Februar-2013 kl. 19:09
Hej derude :)

Skal ud og ha købt en ny projektor og et lærred. Jeg har ingen erfaring med køb af dette og søger derfor en masse gode råd. Har søgt en del på nettet, men det er svært for mig at finde ud af hvilke projektore der passer præcist til mine behov, da der både sker så stor en udvikling, at det der var bedst for et halvt år siden, kan være overgået mange gange siden - samtidig med at der er så mange ting man skal se efter, at det kan være svært for en ny og uerfaren at finde rundt i. Derfor søger jeg nogle tips til hvad der er vigtigt at kigge efter og forslag til mulige køb :)

Pris: Jeg har ca. 10.000 til at bruge på den, men det gør selvfølgelig ikke noget at den er billigere. På den anden side vil jeg hellere give lidt mere og få noget ordentligt end at bruge så mange penge og så få noget skrammel.

Projektoren skal placeres ca. 3 meter fra det sted hvor lærredet skal hænge og skal bruges i et rum med 2 vinduer, men køber mørklægningsrullegardiner, så det burde ikke være noget problem at få det (næsten) helt mørkt. Den skal bruges både til at se film/tv og til at spille playstation på. Jeg har ingen planer om at bruge 3D, så det er ikke vigtigt for mig at den kan dette.

Linsejustering - Projektoren bruges i et rum med skråvæg, så den skal placeres ophængt i et indhug til et vindue, så jeg skal vel have en projektor med linsejustering?
Derudover sætter jeg selvfølgelig pris på at projektoren ikke larmer.

Er det muligt at finde en god projektor og et lærred til denne pris, eller skal jeg ud og give mere for at det kan lade sig gøre?

På forhånd tak :)
// Andreas
Til top
Dieh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dieh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2013 kl. 19:50
Har forresten glemt at skrive at lærredet skal være 90", samt at jeg har kigget på 2 projektore.

EPSON EH-TW3200 FULL-HD
http://www.dustinhome.dk/product/5010485886/epson-eh-tw3200-full-hd/
7.999,-

BENQ PROJECTOR W1070 FULL-HD
http://www.dustinhome.dk/product/5010656679/benq-projector-w1070-full-hd/
6369,-

Hvad siger i til dem? Er de noget værd eller har i bedre forslag? :)

// Andreas

Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2013 kl. 20:02
Ville holde mig fra DLP.. mest af alt fordi du er tæt på lærred, flexibliteten i f.eks. den TW3200 du kigger på, med både lens shit og ordentlig zoom, er uundværlig.. husk 3 meter fra lærred, så har du stadig lærred måske 5-10cm fra væggen hvis det hænger fra loftet + projektoren er måske 30cm dyb + 10 cm fra væggen, så er du nede og have en 2.5meter..

tjek projektor centralen, og tjek hvor langt væk du kan få den, før du vælge projekter, så kan du sikre dig du dækker et 90" lærred.

du kan få den epson 300 kr. billigere hos cinemagic.

Redigeret af Rasmusdc - 02-Februar-2013 kl. 20:02
Til top
Dieh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dieh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2013 kl. 20:41
Tak for svaret :)
Nice med projektor centralen, den kendte jeg ikke. Den gør jo det hele en del nemmere ;) Prøver at se lidt på den :)

// Andreas
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Point: 641
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 11:08
slettet

Opdagede lige kravet om lense shift ... så slettede mit forslag

Redigeret af Precious - 03-Februar-2013 kl. 11:09
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu