recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billede forsinkelse på ES8005 :-(
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billede forsinkelse på ES8005 :-(

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Pedersentec Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-November-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pedersentec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Billede forsinkelse på ES8005 :-(
    Sendt: 03-Februar-2013 kl. 17:31
Hej til alle jer gode tekniker.

jeg skriver her inde fordi samsung ikke ved hvad de skal gøre.

jeg har købt dette tv for ca 1md siden UE46Es8005
jeg har lige fra dag 1 haft problemer med at billede er forsinket i forhold til lyden.
vi har yousee kabel tv.

først snakkede vi med dem vi købte det af, om hvad det kunne være og de sagde at det sikkert var yousee som var problemet.

men vi har også problemer med det, når vi ser dvd/bluray fra min samsung bluray afspiller det er en 5900 model.
derfra køre jeg ned til mit anlæg med optisk kabel, har ikke haft billede forsinkelse på min gamle 4 model :-(

så vi kontaktede samsung som har prøvet at stille på en masse i Tvet.
Det hjalp ikke, så skiftede de skærmen og et andet print, så virkede det kort på vores kanaler og nogle film.
men som den gode tekniker der var her, ville han ikke teste billede når vi så film, så han sagde, det virkede til min kæreste suk.

Nogle gange virker lyden med anlægget og andre gange ikke og det undre mig.
Nogle gange når vi kun køre lyden over Tvet så virker det og så nogle gange ikke.
ved snart ik hvad jeg skal stille på. suk.

har stillede min bluray til det her.

Digitalt output: Bitstream (re-encode)
Pcm-nedsampling: Fra
Dynamisk områdekontrol: Fra.
Downmixing-tilstand: Normal stereo
Dts neo 6: Fra

mit anlæg står på: Auto dec.

jeg har sat mit hdmi kabel i indgang 2 (arc)
men har prøvet at flytte det til indgang 3 (MhL)
men det ændre ikke noget suk.

nogle som kan se en løsning på det.
håber virkelig nogle som kan hjælpe.

mvh Per
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 17:57
Når i ser TV og der er forsinkelse, så kan der ikke gøres noget, når det er i forbindelse med Reciver via Toslink, så kan du forsinke lyden i punktet Audio Delay.
Det er bedst at tilslutte BD-D8900 til Reciver med HDMI, (Toslink fra TV giver ikke Multikanallyd), og derfra til TV, på 8900 kan der også stilles Audio Delay.
 Indstil til ren Bitstream på 8900, så styrer Reciver lydformatet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pedersentec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 18:14
hej det er en bd-d5900 ikke 8900 :-(

og der kan ikke stilles på de ting med lydforsinkelse på min dvd.

problemet er først kommet efter de nye tv er kommet til.

når jeg høre lyd på tv er der ikke altid problemer. men nogle gange er der.
men vil jo gerne have at lyden igennem anlægget kommer på samme tid som billede. og anlægget kan ikke stilles til og forsinke lyden.

det der undre mig meget er at de skifter hele tiden, så passer den og så ikke. på samme dvd/bluray.

suk

mvh Per
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 18:26

Når du kører TVet via Reciveren, så kan du stille på forsinkelse af lyden fra 0-250 Ms.
Der skulle også på en Reciver være mulighed for Audio Delay. Nu skriver du ikke hvilken det er.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pedersentec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 18:36
hej igen smiler

jeg har et gammelt sony anlæg og efter jeg kan se kan den ikke stille på det..

jeg køre fra dvd/bluray op til tv : Hdmi 1,4a kabel.
køre fra dvd/bluray til anlæg optisk kabel.

har dog ikke så nyt et anlæg i nu så jeg kan køre hdmi igennem det.

jeg køre med det opsæt når jeg ser film.
når jeg ser tv bruger jeg tvet højtaler og ikke andet. og der er også problemer med lyden kommer før billedet.

jeg har lige set 2 film her til eftermiddag hvor lyden var forand billede.
til formidag så jeg en anden film der var ikke problemer med lyd og billede.

det er det jeg ikke forstår at det ændre sig. akn jo ikke være jeg skal skifte på det hele tiden med den lyd.

mvh Per

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 18:41

Når lyden er foran billedet, så gør som jeg skrev, gå ind i Menuen på TVet og forsink lyden. Når du bruger TV alene er der ingen mulighed for det.
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 1435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bibihest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 18:46
Prøv også at slå alle funktioner til billed optimering fra. Det kan måske hjælpe lidt, men det bliver næppe perfekt. Det hele sker fordi tv'et bruger længere tid på at vise billedet, end anlæget tager for at afspille lyden og så går det kluder i det.

Så hvis du vil køre på den måde som du har sat op, skal du have en receiver hvor du kan forsinke lyden som Radiomanden er inde på.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pedersentec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 18:49
okay jeg kan prøve :-)

kan du forklar mig hvor jeg stille det henne på mit tv. :-(

jeg skal jo kun forsinke lyden på mit anlæg og ikke tvet for bruger jo ikke mine højtaler i tvet når jeg ser film.

bruger kun tvet´s højtaler når jeg ser alm tv. og der er problemet kun på nogle kanaler og ikke andre og så skifter det også der nogle gange..

kan man forsinke lyder fra ens dvd afspiller.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 18:52

Ja, men nu kan lyden så også forsinkes ved at indstille det på TVet, så den kommer lidt senere via Toslinkforbindelsen. Man må så når der køres med BD lyden via TVet undvære at få 5.1 lyd fra den, da det ikke sendes fra TVet, men kun ved tilslutning direkte til Reciver.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 18:57

Oprindeligt skrevet af Pedersentec Pedersentec skrev:

kan du forklar mig hvor jeg stille det henne på mit tv. :-(

jeg skal jo kun forsinke lyden på mit anlæg og ikke tvet for bruger jo ikke mine højtaler i tvet når jeg ser film.

bruger kun tvet´s højtaler når jeg ser alm tv. og der er problemet kun på nogle kanaler og ikke andre og så skifter det også der nogle gange..

kan man forsinke lyder fra ens dvd afspiller.

Læs Manualen, det står der.

Menu/Lyd/andre indstillinger/SPDIF Out/Lydforsinkelse.
Virker som skrevet KUN via Reciver.

Nogle afspillere kan forsinke lyden, andre kan ikke, det gøres normalt i Reciveren.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pedersentec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 18:58
jeg skal jo ikke til og køre optisk igennem tvet når jeg ikke kan få 5,1 eller mere igennem det.

men undre mig bare at det tv har de problemer for min den gamle 4 serie havde ikke de problemer.

men så må jeg håbe min den nye reciver dennon 2313 kan klare det.

det der bare stadig undre mig er at det ikke er konstant.

når en ting ikke er konstant kan jeg jo heller ikke sætte en kostant tid på forsinkelse af lyden..

hvordan løser jeg så det..

i mine øjne virker det bare som om tvet har et stort problem med at vise de billede.. suk..

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 19:05

Oprindeligt skrevet af Pedersentec Pedersentec skrev:

når en ting ikke er konstant kan jeg jo heller ikke sætte en kostant tid på forsinkelse af lyden..

hvordan løser jeg så det..

Så justeres der fra gang til gang.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu