|
HDMI fra HTPC til Sony HX855 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mureren ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Oktober-2005 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 710 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-Februar-2013 kl. 00:39 |
Hej
Jeg har rodet de sidste 4 timer med min HTPC og mit Sony KDL-HX855 samt min Sony STR DH720 receiver :( Det har virket upåklageligt siden jeg fik tv'et for en måneds tid siden, men her til aften var der ikke hul igennem, hverken audio eller video! Det er forbundet således: HTPC HDMI til receivers HDMI input, receivers HDMI til tv'ets HDMI (ARC) Receivers HDMI indstillinger er sat til Ctrl. HDMI ON, Passthrough ON, HDMI Audio TV+AMP TV'et genkender receiveren, og kan tænde/slukke den Jeg kan, hvis jeg skifter til HDMI1 på tv'et, se opstarts-skærmen for BIOS, og Windows startlogoet, men så snart grafikdriveren loades, er der ingen forbindelse mere! (når opløsningen ændres til 1920x1080) Driveren er Intel HD Graphics nyeste, for det var det første jeg mistænkte, så den blev opdateret, men det hjalp ikke! Siden har jeg prøvet følgende: Taget strømmen fra ALT, og koblet tingene til igen, og i den "strømløse" periode trykket på Power knapperne på tv, htpc og receiver. Koblet HTPC HDMI direkte i tv'ets HDMI (ARC) Ændret skærmopløsningen på HTPC'en til 800x600, 16 bit og 50HZ, og lidt flere, samt tilbage igen Gennemgået ALLE tv'ets indstillinger for HDMI og lyd, men jeg kan simpelthen ikke se noget forkert i dem! Ændret i indstillingerne alligevel, uden held, og ændre tilbage igen. Gendannet tv'et til fabriksindstillinger, og sat det op fra "start" igen....uden held Og jeg har sikkert glemt en del af de andre ting jeg har prøvet ![]() Og nu er jeg ved at løbe tør for idéer....har i nogen guldkorn? (sådan noget her driver mig til vanvid, hvordan sker sådan noget bare "overnight"???) Er lidt i tvivl om det er det rette forum, men jeg mistænker altså mest grafik på HTPC som synderen, siden jeg nu kan se opstartslogo etc., og HDMI Control virker som det skal. Jeg undrer mig bare over der så i det mindste ikke kommer lyd via receiveren....men jeg kan let have overset en simpel ting i forvirringen! Jeg er kommet så vidt at jeg har kigget i manualerne....der jo som bekendt er sidste udvej for enhver mand med lidt selvrespekt ![]() |
|
Mvh. Mureren
"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!" |
|
![]() |
|
mureren ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Oktober-2005 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 710 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Puuuuhhha....efter en søvnløs nat, er der hul igennem igen.
Hvad der helt nøjagtigt var gået galt finder jeg nok aldrig ud af, men umiddelbart virker det som om Intels driver ikke var optimal til systemet. Jeg endte med at downloade og installere en Asus' grafikdriver (et år ældre end Intels!) og så fik jeg det op at køre igen, ihvertfald billedet, og nu gider jeg ikke engang teste lyden, damn jeg er træt ![]() |
|
Mvh. Mureren
"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!" |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |