recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology -> DDNS ikke fundet!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Synology -> DDNS ikke fundet!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Valdimarsson Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-Juni-2010
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valdimarsson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Synology -> DDNS ikke fundet!
    Sendt: 15-Februar-2013 kl. 12:38
Jeg har dette lille pikante problem. Det er sket engang i nat. Jeg har ikke rodet med setup andet end jeg tog netværksledningen  ud af internetstikket og frakoblede routeren i går. Det stod på i 5 min og så satte jeg det hele sammen igen, som det var før. Samme porte og det hele.

Synology'en (DS211j) siger at den ikke kan registrere ekstern adresse under DDNS opsætning og Routeren (Linksys E2000) siger: Godkendelse mislykket (brugernavne eller adgangskoder).

Da jeg fandt ud af at routeren sagde sådan gik jeg straks igang med at undersøge dyn.com/dns for fejl. Jeg har prøvet at oprette en ny bruger hos andet selslab, uden held.

Ting jeg har prøvet indtil videre:
Genstarte router, synology og modem (waoo)
Intet af det har hjulpet og ved snart ikke hvad jeg ellers kan prøve?

Nogen der har en god idé?

Redigeret af Valdimarsson - 15-Februar-2013 kl. 12:38
HP Envy 15-1190eo - i7 - radeon 5850 (defekt touchpad) Sælges højestbydende
Synology ds211j - 4tb
HTPC (diy) - Asrock E350M1/USB3 - 4gb ram - Thermaltake Element Q - Openelec 2.99.2
HDHomeRun HDHR3-EU
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valdimarsson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2013 kl. 12:55
Hov skal lige huske at sige at det ikke kun beror på DNS opsætningen. Synology'en siger også at den slet ikke kan finde nogen ekstern ip. Under status på linksys'en står der at den fint har fundet den eksterne ip.

Har lige været under DHCP Reservation på Linksys'en og jeg kan absolut ikke finde Synology'en. Men alt er sat op som det burde og porten på routeren blinker lystigt afsted.

Redigeret af Valdimarsson - 15-Februar-2013 kl. 13:06
Synology ds211j - 4tb
HTPC (diy) - Asrock E350M1/USB3 - 4gb ram - Thermaltake Element Q - Openelec 2.99.2
HDHomeRun HDHR3-EU
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valdimarsson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2013 kl. 21:37
Er der virkelig ingen der enten har haft det her problem eller kender til problemet?
Synology ds211j - 4tb
HDHomeRun HDHR3-EU
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2013 kl. 23:37
Det er vel ikke fordi din synology er sat op med en fast ip at den ikke kan ses i linksys'en? Hvis det er tilfældet kan der jo eventuelt være sket det at der enten er en ip-konflikt med routeeren, eller at synologyen har ip i et andet segment.
Prøv lige at tjek synologyens ip og dns opsætning og se hvordan den passer med routerens.

/ask
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valdimarsson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2013 kl. 23:54
Altså jeg bruger fast ip. Så linksys'en gir synologyen en ip vha. Dens Mac adresse. Har også prøvet at slette alle de enheder jeg har sat fast ind og genstartet det hele igen. Men der sker intet
Synology ds211j - 4tb
HDHomeRun HDHR3-EU
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu