recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hdhomerun købt men...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hdhomerun købt men...

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Mikael A Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hdhomerun købt men...
    Sendt: 15-Februar-2013 kl. 20:02
... jeg fatter ikke en skid af at få den til at virke.. medfølgende software til mac hjælper mig ikke en skid. Jeg troede sq det var et plug and play produkt så jeg er sq lidt bitter over at have fyret 1200kr efter det lort...

Er der nogen der kan hjælpe mig med at få det til at virke..

Jeg kører med Synology DS212j + DVBlink + HDhomerun EU og bruger eller kun apple/mac produkter i huset...

Så langt er jeg kommet/prøvet:

Via DSM package center har jeg installeret DVBlink Server + TVsource
Den finder også min HDHR og jeg har aktivere den ene tuner
Derfra kan jeg ikke få nogle kanaler frem eller i det hele taget tyde hva jeg så skal

Bruger jeg softwaren på min Mac får jeg et eller andet håbløst program op hvor jeg kan vælge EU-cable også trykke på en knap som øger et tal til 50....
Så står der signalstrenght i bunden på mellem 87-95 %

Også så står jeg der og glor...

Prøvede så et script fra HDhomerun's hjemmeside. Den kører det i terminal men melder intet tilbage.. så er blevet klogere på det

Please sig der er nogen der kan hjælpe mig....
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2013 kl. 20:42
Jeg ville helt sikkert starte med at få den til at virke på mac'en, inden du fortsætter.

Jeg sidder på en pc, men mon  ikke softwaren er den samme på mac ? du skal ihvertfald ind i HDHomerun Setup og have tunet kanalerne. Her skal du jo så bruge lidt info omkring din tvudbyder og dennes frekvenser. Hvem er udbyderen ? og har du en liste over frekvenser ?

Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2013 kl. 20:46
Umiddelbart ser softwaren til mac desværre ud at være lavet med venstre hånd i søvne... 

Det du ser her er det app der ligger på cd'en fra hdhomerun
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2013 kl. 20:56
Du må da også have HDHomerun Setup :

Min config ser for øvrigt sådan ud :
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2013 kl. 20:56
nope den ligger ikke på cd'en

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 00:16
Det var en helt anden vej jeg skulle.. Hele humlen lå i at det var komplet ligemeget med de programmer til mac'en.... 
Jeg fandt efter lang tids google'n ud af jeg skulle have en transponderfil der kunne fortælle DVBlink på nas'en hvor den skulle lede efter kanalerne. Nu virker det....!

Der burde jo så være lykke og glade dage...... MEN når jeg prøver at bruge HDHR tuneren via DNLA kan den ikke vise billedet uden at pixilere....
Optager jeg noget kan den ikke lade være med at pixilere.....

Kan det virkelig passe at en DS212J ikke kan følge med den mængde data det kræver og optage eller har jeg en flaskehals i min router fra stofa net?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 08:31
Herligt du fik hul igennem :-)

Har du forsøgt at hive optagelsen over på din mac, og afspille den direkte derfra ? på den måde kan du jo hurtigt få afklaret om det er selve optagelsen, netværk, eller noget andet det er galt med
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 08:34
Jeg kan sagtens se tv på mac'en via mit eyetv software, både på ipad, macbook, iphone's...

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 08:38
Men du ved ikke om problemet ligger i NAS'en netværk, eller om optagelsen er korrupt. Det var derfor jeg ville hive selve filen et andet sted hen.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 08:40
nåå det prøver jeg lige....
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 08:44
Er det normalt at noget der ligner 60-100 sekunder optagelse fylder 215mb???
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 08:45
og ja optagelse er også lort når den kommer på macbook'en
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu