recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - freenas
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

freenas

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Status: Offline
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: freenas
    Sendt: 25-Februar-2013 kl. 15:36
Jeg har overvejet at lave en nas, af en gammel atom pc. Jeg har kigget på softwaren freenas, men er i tvivl om, den kan håndtere usb harddiske.

Nogle der har erfaringer med det.

På forhånd tak.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3842
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 16:00
Det kan den sagtens. Har brugt freenas på en HP thin Client : http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=35008
Til top
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 20:27
Alternativt kan du måske bruge http://www.flexraid.com

Jeg bruger det idag, og det virker fint
---------------------

Thomas K
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 16:55
husk bare på at det der i gamle dage hed freenas nu i dag hedder nas4free efter det oprindelige blev opkøbt. Det betød også at man lige valgte at lave freenas ud fra en langt mere krævende distribution, da der pludslig kom kommercielle interesser ind i det (IXSystems som laver bokse med freenas på købte det) mens nas4free kan køre på stort set ingenting :-) Lad bare for alt i verden være med at forsøge at lave raidz med usb-diske! :) (software raid)
Nu er der jo som regel et pci-slot på de atombundkort, så med mindre du vil bruge det til at smide et intel netværkskort i så kan det også bruges til at få et kort med ekstra Sata-porte på.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu