|
Hjælp: Søger skærm med forstørret tekst |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
KeWa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-November-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 582 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-Marts-2013 kl. 12:54 |
Kære alle,
Jeg er på udkig efter en skærm til min farfar, der er +90 år. Hans syn er ikke det, det har været, så skærmen skal have en størrelse på 45" til 47". MEN det springende punkt er, at det skal have en funktion, så man kan forstørre teksten. Altså ganske almindelig tekst, som fx DR, TV2 mv. Gerne til dobbelt eller tredobbelt størrelse. Findes en sådan funktion overhovet? Jeg ser frem til jeres input, som meget gerne må være med links til sælger. PS: Eftersom han er svagtseende, er niveauet af skærmopløsning ikke så nødvendigt. På forhånd tusinde tak for hjælpen. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jamen jo større skærm jo større tekst. Så det er den rigtige vej at gå. Mener ikke der findes nogen funktion der forstørrer undertekster. Tidligere kunne man på Panasonic forstørre tekstTV så den kun viste det halve af teksten ad gangen, men tror ikke det findes mere.
Og så kan din Farfar få ordnet synet hvis det er grå stær han lider af. Det gøres ambulant ved at slibe lidt af øjets linse med laser.
|
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
Jeg har surfet lidt omkring tv lup, men dansk blindesamfund fraråder disse løsninger. Deres råd er, at man sætter sig tættere på tv'et.
Og som Kampus skriver, jo større tv desto større bliver underteksterne.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
E. Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
Et 80" Sharp LED har pæn stor tekst ![]() |
|
E.L.
|
|
![]() |
|
KeWa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-November-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 582 |
Han er desværre i en sådan tilstand, at han ikke kan overskue en øjenoperation. Han kommer end ikke ud af sin lejlighed.
Det er klart, at teksten bliver større på et større tv, men jeg er på udkig efter en skærm, hvor teksten ikke blot bliver relativt større, men absolut. En 80" er totalt overkill, da den vil fylde det halve af hans lejlighed :D
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Så må du satse på en stor skærm og rykke hans stol tættere på
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Jeg er tvivlsom overfor at du kan finde et TV der kan forstørre den almindelige undertekst. Som andre skriver ryk tættere på TVet. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |