recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af sub til 5.1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af sub til 5.1

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til valg af sub til 5.1
    Sendt: 26-Marts-2013 kl. 17:11
Hej!

Jeg er lidt på hærens mark nu hvor jeg skal til at have en subwoofer til mit (nuværende 5.0) surround. Lige nu ser det ud på denne måde:
Front: Jamo Studio 190
Center: Jamo Center 100
Back: Jamo Compact Sat
Receiver: Pioneer vex-921
I en cirka 18 kvm stor stue.

Mine højttalere er jo ikke noget at råbe hurra for, men der er ikke penge til at skifte dem ud lige foreløbigt, dog synes jeg de trænger til at blive suppleret med noget bund, for de går kun ned til 50 hz.

Det jeg søger er en subwoofer som går dybt ned, er aktiv og overkommelig i pris.
Nogle gode forslag? Er åben overfor brugtkøb.

Mange tak på forhånd Tongue
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 17:19
Jeg har en xtz 99.10 som jeg er meget tilfreds med og den er til at betale
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 17:29
Er det sådan en som den her du har?
http://www.dba.dk/hoejttaler-xtz-99-w1016-matt/id-90187194/
Jeg skal nok lidt længere ned i prisniveau endnu. 2000 tror jeg er smertegrænsen.
Hvad med Dali SWA12? Er det en god sub når det primært er til film?
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Point: 845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 18:27
Man får langt hen ad vejen hvad man betaler for. En aktiv sub der går dybt ned til max 2000 bliver ikke helt nemt. Det er en fin sub der er linket til (jeg har selv storebroren), men den går ikke dybt ned efter min mening.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 18:29
Alt er jo relativt. Jeg regnet med noget som tester mine høreevner, men blot noget som gør en forskel i forhold til mit nuværende set-up, fordi jeg føler det mangler bund
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 23-Februar-2010
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 19:32
Her er verdens mindste THX-Ultra 2 sub: 
Den er lidt dyr, men hvor mange gange lever vi???
Livet er for kort til middelmådig bas Big smile.
Men de laver også mindre, læs billigere, og jeg lover dig en bas du for svært ved at finde til samme pris andre steder. De sælges direkte fra producenten, derfor lav pris.
Jeg har den gamle store, der er lig med den nye store til 2995€.
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Point: 845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 08:31
Det lyder som om du ville blive godt tilfreds med den xtz sub du har linket til på dba. Den dali du taler om det er en ældre sag der godt kan have 8-9 år på bagen... den ville jeg ikke købe, hvis den er så gammel...
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu