|
Fladskærm udelukkende til film/spil? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Smed89 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Kbh Status: Offline Point: 422 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-Marts-2013 kl. 14:40 |
Hejsa folkens.
Jeg skal have skiftet mit aldrende PX80 37" ud med et nyere af slagsen. Årsagen til skiftet er penge på lommen og ønsket om en større og tyndere skærm. Jeg har været rigtig glad for mit Pana, men lidt et problem med plasma da det hænger i min stue hvor der er rigtig meget lys, og tænker derfor LED pga belysningen samt tykkelsen på skærmen (det skal hænge). Jeg har ingen tv-pakker så tunere osv. er underordnet. Jeg ønsker en skærm ml. 46-55", som udelukkende skal bruges til film (blu-ray/computer/stream) samt spil fra PS3. Jeg giver ikke det helt store for 'smart-tv-features', men det er underordnet om det har det eller ej, da jeg ikke kommer til at bruge det ![]() Hvad vil i umiddelbart anbefale? Prisen må helst ikke være højere end 9 kilo.
|
|
|
|
![]() |
|
dr_schlemer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1028 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Stod selv i samme situation for et par uger siden, og skulle skifte mit 37" PV60 panasonic plasma ud. Nåede at have et samsung 40" 5505 hængende i ca. 2 timer. Ringe, ringe billede, unaturlige farver. Specielt i SD med alm. tv. Forsøgte virkelig at indstille tv'et - og fik tilsidst et acceptabelt billede på DVD - men SD var helt til rotterne.
nu hænger der et 42" Panasonic ST50Y, som jeg er godt tilfreds med. Filteret foran på skærmen gør at det ikke er nær så følsomt for lysindfald som det gamle. LED tv'et fra Samsung var også mat i overfladen, men det gjorde ikke at der ikke var problemer med lysreflektioner. De blev blot mere dusede og spredte. Personligt vil jeg anbefale et nyt plasma tv - gerne med et af de nyere lysindfaldsfiltre. Vil du prøve LED - så er samsung 7xxx serie værd at overveje - men køb dem et sted, hvor du evt. kan returnere det, hvis du ikke er tilfreds. Du er jo godt vant :-) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |