recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bygge hus - erfaringer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bygge hus - erfaringer?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bygge hus - erfaringer?
    Sendt: 28-Marts-2013 kl. 22:17
Hej Alle

Jeg sidder og planlægger at bygge hus i den nære fremtid (indenfor et par år). Jeg regner med at spare op så jeg har de fleste penge til at kunne købe en grund.. måske er man heldig at finde et ødelagt hus med god beliggenhed på en tvangsauktion.. hvem ved..

Men ser i, jeg vil egentlig gerne høre fra andre hifi-nørder omkring de valg som der blev truffet da i selv skulle bygge. Jeg har kun i grove træk "bestemt" mig for hvad jeg gerne vil bygge:

1. Beboelse: 150-170 kvm i to plan (master bedroom på 2. etage)
  2. 60-80 kvm garage/værksted/bio - bygget sammen med beboelsen. Jeg har en mindre iværksætter i mig som jeg vil prøve af.
  3. Mindre tagterasse ovenpå garage
Jeg har fundet byggesystemet Isobyg, som gør man kan få et lavenergihus til relativt små penge fordi huset opføres på få dage med fagfolk (= lave udgifter til timeløn) og kan endda gøres af familie og mig selv (bliver nok ikke så aktuelt..). 

Huset vil formodentlig blive opvarmet med jordvarmeanlæg forsynet med el fra solceller, hvormed det bliver billigt at bo i.

Jeg har ikke lavet en forkromet plan over opdeling af rum, men skuler meget til typehuse i kataloger jeg har bestilt.

Men jeg vil som skrevet gerne have feedback på hvad man typisk glemmer at tage med i sine overvejelser, som man bliver sur over ikke at have tænkt med i sine planer. Det kunne være:

IHC?
Genveks? (regner jeg med er meget nødvendigt)
Centralstøvsuger?
Ikea-køkken vs Schmidt-køkken?
Loftvinduer?
Tomrør til kabelføring?
Antal strømstik?
Loftshøjttalere?
TV indbygget i væg (køkken/badeværelse?)

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2013 kl. 22:57
Gulvvarme med trådløs styring for hvert rum
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2013 kl. 10:10
Enig kampus - det er vist også standard på huse fra huscompaniet med flere.

Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2013 kl. 12:20
synes det er svært..
har selv renoveret hus og tænkte da også i det med tomrør og placering af det ene og andet,
men hvis man nu flytter om. teknologien ændrer sig etc. så personligt synes jeg ikke det giver værdig.
Det giver derimod nok mere hovedpine at skulle afvikle et evt. indbygget tv/højtalere, stik placeret "forkert" hvis man flytter om osv.

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Point: 7981
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2015 kl. 19:18
Fik du bygget dit hus? Synes det kunne være lidt sjovt at høre om resultatet, måske se lidt billeder af huset. Jeg er bygningsingeniør og faldt lige over denne tråd, da jeg kiggede efter noget andet. Jeg arbejder for et firma i Norge, der bygger huse - primært i Norge og Sverige. Men vi ville sådan set gerne bygge i Danmark også - vi har i hvert fald tænkt på det i lang tid. Se evt. hjemmesiden vitahus.no, hvis du vil se hvad det er jeg arbejder med.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu