|
TV Server - valg af hardware |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
JSA:-) ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 67 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-Marts-2013 kl. 23:28 |
Hej
Jeg har i dag en fil- og tv-server på en AMD x2 3800 maskine, der er ved at være 7 år. Den trænger efter til at blive afløst af en "lidt" kraftigere maskine, da jeg gerne vil have mulighed for at transcode live tv til IPhone og IPad. Jeg anvender DVB Viewer samt RS hertil. Derudover er den fil-server primært i forbindelse med at afspille optaget tv og pigernes tegnefilm. Jeg optager fra DVB-C signal fra Stofa via HD Homerun. Dvs. der optages en del HD signal. På klienterne er der installeret XBMC. Mit spørgsmål er nu om jeg skal adskille tv-server og fil-server eller det fortsat er mest hensigtsmæssigt, at det er en og samme pc. Havde jeg ikke behov for at transcode, så tror jeg valget blev dn og samme pc. Hvad gør I andre? På forhånd tak. |
|
![]() |
|
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |