recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV Server - valg af hardware
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV Server - valg af hardware

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JSA:-) Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JSA:-) Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TV Server - valg af hardware
    Sendt: 29-Marts-2013 kl. 23:28
Hej

Jeg har i dag en fil- og tv-server på en AMD x2 3800 maskine, der er ved at være 7 år. Den trænger efter til at blive afløst af en "lidt" kraftigere maskine, da jeg gerne vil have mulighed for at transcode live tv til IPhone og IPad. Jeg anvender DVB Viewer samt RS hertil. 

Derudover er den fil-server primært i forbindelse med at afspille optaget tv og pigernes tegnefilm. 

Jeg optager fra DVB-C signal fra Stofa via HD Homerun. Dvs. der optages en del HD signal. 

På klienterne er der installeret XBMC. 

Mit spørgsmål er nu om jeg skal adskille tv-server og fil-server eller det fortsat er mest hensigtsmæssigt, at det er en og samme pc. Havde jeg ikke behov for at transcode, så tror jeg valget blev dn og samme pc. Hvad gør I andre?

På forhånd tak. 

Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2013 kl. 00:18
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu