recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket filformat?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket filformat?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thales Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-Januar-2010
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thales Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket filformat?
    Sendt: 09-April-2013 kl. 11:08
Hej med jer,

et nybegynderspørgsmål her:

jeg anvender Videoredo til at redigere i optagelser fra tv. Men hvilke af programmets mange forslag om filformat skal jeg vælge?

Jeg vil gerne beholde lyd og video kvalitet af optagelser, samt undertekster.

Skal man måske gemme i et slags format i "almindelige" optagelser og et andet i HD optagelser? (om ikke andet, så for at spare på drevplads)

Mvh.

S
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10479
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2013 kl. 11:37
Vælg det format som optagelserne er foretaget i (direct stream encoding). Så sker der ingen omkodning og du risikerer ikke at miste underteksterne. Vælger du et andet format vil der komme en advarsel som f.eks. "major reencoding required". I så fald vil renderingen tage meget længere tid og du vil miste billedkvalitet.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu