|
Hjælp med surround :( Samsung+Denon+Canal digital |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
krang ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-April-2013 kl. 22:16 |
Hej,
Jeg har et ganske udmærket setup efterhånden, med bl.a. et 65" Samsung ES8005, Denon 2313 receiver og Canal Digital signal via den indbyggede S-tuner. Mit store problem er dog, at jeg ligegyldigt hvad jeg prøver, kun kan få TV i lydformaterne Dolby 2.0, DTS Neo 2.5 eller alm. Stereo... Efter at have søgt en masse på problemet, uden at kunne finde en løsning, håber jeg nogle kloge hoveder her måske har svaret, til hvorfor jeg ikke får muligheden for "rigtig" surround! I skrivende stund vises Inception på TV2 HD, og jeg nægter at tro at den ikke sendes i Surround.... Ved nogen hvorfor, der ikke bliver sendt surround signal til min receiver - og hvad løsningen kan være? Er det et generelt problem med Samsung og de indbyggede tunere? TV'et er forbunder via hdmi-ARC til receiveren og de genkender hinanden som Anynet enheder. Signalerne skifter fint mellem dolby 2.0 og alm. stero, men hverken tv eller receiver bliver nogensinde "tilbudt" 5.1, i hvert fald ikke hvis jeg skal stole på lyd-beskrivelsen når jeg trykker på Info-knappen... På forhånd tak, |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
5.1 surround er ikke understøttet via ARC. Du skal ha' et separat digitalt lydkabel mellem TV og reciever
|
|
![]() |
|
krang ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 6 |
Hej Kampus,
Er dit svar et faktum? For jeg har prøvet at have begge kabler i, både HDMI og optisk, uden det hjalp. Men hvis du er hundrede procent sikker på at der aldrig kan sendes surround over ARC, så er det jo det optiske jeg skal arbejde videre med. Det undrer mig dog lidt, at jeg ikke er faldet over den forklaring før - man skulle tro, at flere havde oplevet samme problem? Edit, Jeg prøvede lige at hive HDMI kablet ud, og tilslutte optisk kabel i stedet - ingen forskel, udover at jeg nu igen havde behov for 2 remotes, da ARC selvfølgelig ikke længere er funktionel... Stadigvæk kun mulighed for "Dolby Digital 2.0". Redigeret af krang - 14-April-2013 kl. 23:23 |
|
![]() |
|
LarsGeisler ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 398 |
Er der ikke noget indstilling på tv'et vedr lydformat på digital ud? Det er der på mit Philips pg det er vigtigt at sætte op.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Online Point: 40560 |
Jeg har endnu at opleve, at der sendes DD 5.1 på TV2, det har de ikke fundet ud af, der sendes kun i DPL II. De markerer altid deres "Surround" film/udsendelser med ((S)) og aldrig med 5.1, hvilket er underligt, de kan godt bruge 5.1 på deres filmkanal.
|
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
filmfreak ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1398 |
TV2 HD udsender skam 5.1 lyd , men alle deres udsendelser / film er kun i opskaleret 5.1 . De kan åbenbart ikke finde ud af at sende noget i ægte 5.1 som DR (DR1 og DR3)
Søsterkanalen TV2 film HD sender dog visse film i ægte 5.1 (Boxer TV), så hvorfor de ikke kan finde ud af det på TV2 HD er mig en gåde...
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Online Point: 40560 |
Der modtages som skrevet IKKE 5.1 fra TV2, det er kun DPL. Reciveren viser at der modtages DD lyd, men det er ikke Surrround, der skal skiftes til DPL eller NEO 6, før der er "Surround". Så det er på samme måde på You See som det er via Canal Digital.
|
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
For at få 5.1 via optisk skal ARC slåes helt fra |
|
![]() |
|
filmfreak ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1398 |
Det er der vist heller ingen der har påstået - TV2 (ikke HD udegaven) sender kun i stereo (dpl).
Men der tales om filmen Inception vist på 'TV2 HD' og den var ganske rigtig kun i 'opskaleret 5.1' og ikke i ægte 5.1
![]() |
|
![]() |
|
Bruger kun HD udgaven, har kun HD udgaven, og der er ingen 5.1 som der er fra DR 1 og 3.
|
|
|
|
![]() |
|
OK, nu ved jeg ikke hvordan du modtager TV2 HD ,men på Boxer's udgave (DVB-T2) er der ihvertfald 5.1 lyd (HE-AAC 3/2.1 ) ligesom på DR1 og DR3
Se evt dette: http://omtv2.tv2.dk/index.php?id=5998
|
|
![]() |
|
Som tidligere skrevet er på You See, lyd er i DD. |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |