recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee varsler opgør med de 3 pakker.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee varsler opgør med de 3 pakker.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4719
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee varsler opgør med de 3 pakker.
    Sendt: 01-Maj-2013 kl. 10:41

Hej.

Yousee varsler opgør med tv-tretrinsraket:

Hilsen Carsten.

Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2013 kl. 10:57
Det lyder da spændende! Mon så vi får en programpakke, blot bestående af PS-kanaler og dermed gratis at modtage, når vi jo betaler licens?Big smile Og hvis man så derudover ønsker mere TV, så hedder det Grundpakke eller højere? Neeej... Tvivler...
Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-December-2004
Point: 371
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2013 kl. 10:59
Hvis det bliver bare lidt i stil med det de tilbyder nu, så får det ikke mine hænder over hovedet i jubel..
Hvis man idag vælger at sammensætte sin egen pakke, med de favoritkanaler man ser mest, så koster de 10-12 kanaler det samme som fuldpakken Confused
Mvh

Moulder
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2013 kl. 11:03
e
Oprindeligt skrevet af Moulder Moulder skrev:

Hvis det bliver bare lidt i stil med det de tilbyder nu, så får det ikke mine hænder over hovedet i jubel..
Hvis man idag vælger at sammensætte sin egen pakke, med de favoritkanaler man ser mest, så koster de 10-12 kanaler det samme som fuldpakken Confused

Det er jo fordi at fuldpakken betyder stordrift, hvilket altid er billigere.

Jeg håber de beholder det som nu, ellers skal alle til at have kort i deres tv og hvem skal betale for alle ekstra kortene. Det er langt de færreste som kun har ét tv.

Det er lige vand på YouSee's skæppe, så kommer alle til at betaler mere for mindre Thumbs Up
Til top
Twolfie Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-December-2012
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Twolfie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2013 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af Moulder Moulder skrev:

Der vil vel altid være tilfælde hvor det bedst kan betale sig at købe en stor pakke, hvis man gerne vil have mange bestemte kanaler. Ingen grund til at købe noget dyrere og få mindre.

Men problemet for YouSee, og andre på markedet, er ganske givet, at flere vælger de store pakker fra på grund af prisen.
Hvis jeg gerne vil have nogle kanaler i fuldpakken men ikke vil betale 400 kr. om måneden for den er mit alternativ nu, at tage en mindre pakke til eksempelvis 300 kr. Jeg går så glip af en del kanaler.

Kan jeg istedet vælge noget til 350 kr., som opfylder mit behov i højere grad, vil jeg vælge det fremfor det til 300. Det betyder så højere omsætning for YouSee og, må man formode, højere profit.

Som jeg ser det er der i pakkerne i dag generelt for mange ens kanaler. Udbuddet af tv-indhold er ikke blevet større eller bedre bare fordi det samme indhold bliver spredt på flere kanaler. Til gengæld er priserne for pakkerne blevet højere, fordi indhold flyttes til nye kanaler, som så også - desværre - kommer med i pakkerne.
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2013 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Yousee varsler opgør med tv-tretrinsraket:

Hilsen Carsten.

Kapitalfonden (ejeren) vil have flere penge i kassen
Eller de er bange for at miste kunder , og penge ?
"Det kan man vel ikke fortænke dem i" ?
E.L.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2013 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Det er jo fordi at fuldpakken betyder stordrift, hvilket altid er billigere.

Både ja og nej

Du har selvfølgelig ret i at stordrift og pakkeløsninger betyder billigere priser på de individuelle kanaler - men i den nuværende prismodel handler det i langt højere grad om at prisen på de individuelle kanaler, og krav til minimum antal individuelle kanaler du skal vælge (4stk), bevidst er overprissat (både af leveradører som yousee og af tv selskaberne selv) så den mulighed ikke kan betale sig og kunderne fastholdes i pakkeløsningerne - det giver så også mulighed for at man som vi allerede har set det kan markedsføre at "kunderne stadig helst vil have de gamle pakkeløsninger" hvilket er noget vrøvl - vi vil som kunder gerne have frit valg til at sammensætte hvilke kanaler vi er interesseret i, men vil naturligvis ikke tvinges til at betale mere for mindre pga. kunstigt opskruede priser der skal sikre at kunderne stavnsbindes til de forældede pakkeløsninger. 

Det er kejserens nye klæder, smoke screen eller hvad man nu vil kalde det - der findes idag ikke noget reelt frit valg hos yousee - uanset hvordan du skruer det sammen, eller hvad du forsøger at fravælge, så har yousee sikret sig at totalprisen minimum bliver detsamme som pakkeløsningen eller mere.

Den eneste måde at "tvinge" yousee og lign. leverandører samt tv selskaberne til at levere bedre frit valgs løsninger er ved helt at boykotte den nuværende løsning og på den måde vise sin utilfredshed. 

Jeg har for nyligt afmeldt hele mit yousee plus abonnement med diverse tilkøbsprodukter og vil fremover nøjes med de gratis public service kanaler og tjenester som netflix.  

Redigeret af spawn - 01-Maj-2013 kl. 18:28
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2013 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Det lyder da spændende! Mon så vi får en programpakke, blot bestående af PS-kanaler og dermed gratis at modtage, når vi jo betaler licens?Big smile Og hvis man så derudover ønsker mere TV, så hedder det Grundpakke eller højere? Neeej... Tvivler...

Nej, hvis du læser artiklen, kan du se at der stadig skal være tre betalingskanaler i grundpakken: TV2, TV3 og Kanal 5.

Venlig hilsen
KB
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2013 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Nej, hvis du læser artiklen, kan du se at der stadig skal være tre betalingskanaler i grundpakken: TV2, TV3 og Kanal 5.

Hvorfor tror du de melder dette ud ?

Kunne man "bare en tanke" forestille sig at der er store
prisnedsættelser på vej ?
E.L.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2013 kl. 20:45
Så vidt jeg forstår, forestiller YouSee sig et opgør med den velkendte pakkestruktur hvor der som udgangspunkt vælges mellem tre tv-pakker med ukodede digitale kanaler: Grundpakke, Mellempakke eller Fuldpakke.

På et eller andet tidspunkt vil kunderne i stedet blive tilbudt én obligatorisk ukodet Grundpakke, som så kan suppleres med en eller flere blandt tallige kodede tv-pakker og enkeltkanaler, hvis modtagelse med dagens teknologi vil kræve CA-modul og abonnementskort (YouSee Kort/Tvillingkort) i alle husstandens tv-modtagere.

Hvis dette gennemføres, opstår der umiddelbart flere fordele:
  • Flere muligheder for at supplere en Grundpakke med ekstra tv-pakker og ekstra kanaler.
  • Det bliver lettere og billigere at ændre abonnementet. I dag kræver skift mellem Grund-, Mellem- eller Fuldpakken en tekniker til at udskifte pakkefiltret. I min forening koster pakkeskift op til 600 kr., og pakkeskifftet kan være længe undervejs. Det vil være rart at afskaffe dette tekniske mellemled.
  • For YouSee betyder denne struktur at man ikke som i dag behøver at sende Mellempakkens og Fuldpakkens kanaler i 2 versioner, ukodede og kodede. Der frigøres derved en del kapacitet i kabelnettet som forhåbentligt kan bruges til højere bitrater på de enkelte kanaler.

Et minus er at alle der vil have mere end en Grundpakke, bliver nødt til at bruge CA-modul og kort. Desuden ved vi intet om priserne på ekstra pakker og kanaler. Formentlig bliver prisen på ekstrapakker og -kanaler noget højere, og formentlig vil nogle kanaler helt forsvinde fordi efterspørgslen er for lille i forhold til prisen.

Redigeret af Vilhelm - 02-Maj-2013 kl. 20:56
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu