recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netværksdrev over internet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netværksdrev over internet

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Erland Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Netværksdrev over internet
    Sendt: 06-Maj-2013 kl. 06:50
Hej
Jeg har sat en nas op så den kan tilgås over internettet. Den står bag en zyxel router (fullrate), der har portene 21, 137-139 og 445 åbne. Drevene kan tilgås fra mit arbejdsnetværk (tdc), men ikke fra mit private netværk (altibox).
Privat har jeg en asus n16 router med nyeste firmware. Er der nogen, der har et bud på om det er min privatrouter, der er problemet, eller det er altibox, der spærrer.
Fejlmeddelsen er: fejl 53, netværksstien ikke fundet.
Ftp går fint.

Mvh. Erland

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2013 kl. 07:02
Hvis ikke du kan få det til at funge med de normale porte kan du med netdrive mounte en ftp eller webdav forbindelse som et alm drev relativt nemt.
Det kan være din udbyder hjemme har blokeret nogle porte.

Jeg selv kan få afp til at virke, men ikke smb.. Så jeg snyder med netdrive og bruger webdav protokollen.. Det funger.. Tilmed som https krypteret
Mvh

René
Til top
Erland Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Marts-2009
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2013 kl. 09:16
Hej Rene

Tak for forslaget. Det skal prøves.

Mvh. Erland
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2013 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Hvis ikke du kan få det til at funge med de normale porte kan du med netdrive mounte en ftp eller webdav forbindelse som et alm drev relativt nemt.
Det kan være din udbyder hjemme har blokeret nogle porte.

Jeg selv kan få afp til at virke, men ikke smb.. Så jeg snyder med netdrive og bruger webdav protokollen.. Det funger.. Tilmed som https krypteret

Jeg håber virkelig ikke du benytter SMB protokollen på internettet uden at benytte en VPN tunnel.
Det skriger langt væk på at blive udnyttet af onde mennesker. Shocked
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2013 kl. 20:52
Jeg skriver jo netop jeg bruger netdrive med https, smb prøvede jeg engang at se om jeg kunne få hul med uden held.. Men det var kun for test.
Mvh

René
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu